.

Beantwoord

Nummer blokkeren

  • 6 April 2013
  • 14 reacties
  • 1522 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Kan je een nummer blokkeren zodat diegene je niet meer kan bellen en sms'en?
icon

Beste antwoord door MartijnR 6 April 2013, 21:17

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Alleen in je telefoon.
Alleen in je telefoon.


Oh weet je misschien hoe? 
Reputatie 3
Badge +9
Welke telefoon heb je?
Welke telefoon heb je?


Ik heb een iPhone 4
Reputatie 3
Badge +9
Is het nummer te zien, of anoniem?
Is het nummer te zien, of anoniem?


Nee het nummer is te zien en ik ken diegene,
maar ik wil niet meer gebeld of gesmst worden door hem.  
Reputatie 3
Badge +9
Probeer de app iBlacklist. Die wordt steeds genoemd. iPhone zelf heeft deze optie niet.
Hoe een nummer blokkeren op iphone?
Stap 1. Tik de Cydia applicatie op je iPhone aan om het te openen. Type iBlacklist in het zoek veld en kies de applicatie uit de lijst met zoekresultaten door het aan te tikken.

Stap 2. Volg de instructies op het scherm om voor de applicatie te betalen en het te downloaden. Eens de dowload gedaan is, tik dan “sluit venster” aan om de Cydia applicatie te sluiten en terug te keren naar het thuis scherm van je iPhone.

Stap 3. Scrol door je iPhone applicaties om de iBlacklist applicatie te vinden en tik het aan om het te openen.

Stap 4. Tik “blacklists” aan in het algemeen venster om de huidige lijst met nummers of groepen te vinden die op de “blacklist” staan. Kies “voeg nieuwe blacklist toe”.

Stap 5. Kies of je een nummer van je lijst met contactpersonen wil toevoegen, je laatst gebelde nummers of laatste berichten, of je manueel een nummer wilt toevoegen, kies dan de gepaste optie van de lijst. Indien je gekozen hebt om een bestaand contactpersoon toe te voegen, zal je gevraagd (prompted) worden om het contact/nummer uit een lijst te kiezen; anders zal je gevraagd worden om het nummer in te geven en een naam voor de contactpersoon te kiezen.

Stap 6. Zoek de rij met het rode bel icoontje op de configuratie pagina, dit zal verschijnen nadat je de contactpersoon die je wenst te blokkeren hebt gekozen of het nummer manueel hebt ingegeven. Zet de switch op “aan” (on) door met je vinger over de switch te glijden en zo oproepen van deze contactpersoon te blokkeren. Je kan ook SMS berichten van deze contactpersoon blokkeren door de switch naast het rode berichten symbool “aan” (on) te zetten.

Stap 7. Tik de rij aan, “Action to be performed” (actie die uitgevoerd moet worden) en kies de rij die van toepassing is, of je de oproep automatisch wil doorschakelen naar voice mail, of je de oproep automatisch ophangt, een in gesprektoon weergeeft of blokkeert zonder dat je telefoon overgaat. Klik op de blauwe knop om het nummer aan je blacklist toe te voegen. Je aanpassingen zullen bewaard worden en oproepen of berichten van dit nummer zullen geblokkeerd worden
Probeer de app iBlacklist. Die wordt steeds genoemd. iPhone zelf heeft deze optie niet.


Oké dankjewel, ik zal kijken.
En kan je het ook desnoods via de provider laten blokkeren?
Reputatie 3
Badge +9
Weet niet of Simyo dat doet. Even mailen of Twitteren met die vraag.
Weet niet of Simyo dat doet. Even mailen of Twitteren met die vraag.


Oke! Heel erg bedankt. 
Reputatie 3
Badge +9
Graag gedaan.
Reputatie 2
Badge +4
Oké dankjewel, ik zal kijken.
En kan je het ook desnoods via de provider laten blokkeren?


Hoi Seda,

Het is niet mogelijk om via Simyo een blokkade in te stellen voor een bepaald nummer. Je kunt dit alleen via je toestel doen. Bij de meeste toestellen kan dit via de netwerkinstellingen door een nummer op de FDN lijst te plaatsen. Je kunt hier ook een App voor downloaden zoals Martijn adviseerde. We wensen je veel succes met het instellen van de blokkade op je toestel.

Groetjes,

Manisha
Kan je die persoon dan ook blokkeren voor voicemail?

ik heb liever niet dat dat nummer nog mijn voicemail kan inspreken.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Seagal2004,

Zo te zien heeft mijn collega Ruud je vraag al in je eigen topic beantwoord. Je hoeft je vraag maar op één plek te stellen, zodat we het forum een beetje overzichtelijk houden 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer