.

Nieuw bij Simyo VoLTE: bellen via het 4G netwerk [testers gezocht] (gesloten)


Reputatie 6
Badge +4

Hoi Allemaal,

Goed nieuws! Binnenkort kun je met Sim Only van Simyo bellen via 4G.

Testers gezocht

Omdat we zeker willen weten dat bellen via 4G goed werkt zijn we op zoek naar Sim Only klanten die dit willen testen. Lijkt het jou ook leuk om met ons mee te testen? Meld je dan aan door een reactie te plaatsen in dit topic. Als je je hebt aangemeld dan kun je in de week van 16 juli aan de slag met VoLTE! 🙂

Wat is bellen via 4G?

Met VoLTE (Voice over LTE) voer je telefoongesprekken via het 4G netwerk. Op dit moment maakt je telefoon gebruik van het 2G- of 3G-netwerk om een verbinding tot stand te brengen. Gebruik je 4G internet? Dan betekent dit dat je telefoon eerst moet terugschakelen naar 3G voordat je kunt gaan bellen. Hierdoor duurt het net iets langer voordat je verbinding maakt. Met de introductie van VoLTE is dat niet meer nodig.

Welke voordelen heeft VoLTE?

Bellen via 4G heeft een aantal voordelen ten opzichte van bellen via andere netwerken. We hebben ze hieronder voor je op een rijtje gezet:

• Het 4G signaal is sterker zodat je binnenshuis nóg beter bereik hebt.
• Je hoeft met VoLTE minder lang te wachten tot de telefoon overgaat.
• De gesprekskwaliteit is hoger.


Gebruik ik met VoLTE meer MB’s?

Met VoLTE gebruik je zoals gezegd het 4G netwerk, maar je maakt géén gebruik van internet. Je kunt je belminuten dus blijven gebruiken zoals je gewend bent. Bellen via 4G heeft dan ook geen invloed op je internetsnelheid.

Vanaf wanneer kan ik bellen over 4G?

Vanaf juli gaan we aan de slag met het mogelijk maken van VoLTE. We verwachten dat we begin september hier klaar mee zijn zodat iedereen met Sim Only kan gaan bellen over het 4G netwerk. Het is mogelijk dat dit wat langer kan duren.

Kan ik al eerder VoLTE gaan gebruiken?

Ja, dat kan! Wij zoeken namelijk testers. Kan je niet wachten tot het zover is en wil je als een van de eerste Simyo klanten gebruikmaken van VoLTE? Reageer dan nu op dit topic. De eerste 50 Sim Only klanten die zich aanmelden kunnen begin juli al testen hoe het is om te bellen via 4G!

Heb je hier nog vragen over? Stel die dan gerust in dit topic. :)

Groetjes,
Thomas

 

Edit 23 juni 2020:

Inmiddels zoeken wij geen testers meer en is deze functie live, mits jouw toestel daar ook geschikt voor is. 


118 reacties

Reputatie 7
Badge +9
@Thomas ,

Zoals je weet wil ik graag meedoen. Toestel S7 duos.
Ik zie de instelling niet maar die wordt waarschijnlijk pas zichtbaar als het signaal ook aanwezig is.
@Thomas

Ik zie nu dat mijn reserve telefoon (Huawei P Smart) het ondersteund en zelfs aan stond. Dus je zou me aan te test kandidaten kunnen toevoegen.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi franswon en Ray,

Superleuk dat jullie mee doen, jullie staan genoteerd! 🙂

@franswon als het goed is zou je de optie al moeten kunnen vinden in de instellingen van je telefoon app. Bij de Galaxy S7 moet dit staan bij Meer > Instellingen > VoLTE. Daar kun je aangeven dat je VoLTE wilt gebruiken wanneer het beschikbaar is. Laat je het weten of het lukt om aan te zetten? :)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +6
@Thomas bij deze wil ik me ook graag aanmelden, wat betreft de instelling ben al driftig aan het zoeken kan hem nog niet vinden😱 iPhone 6
Reputatie 4
Badge +4
Ik zou graag willen testen Thomas!

Edit: Ik heb een iPhone X
Reputatie 7
Badge +6
Gevonden😃
https://support.apple.com/nl-nl/ht203078
Reputatie 7
Badge +9
Mag mijn Samsung Galaxy S8 ook meedoen? Zit wel nog eventjes te genieten van 4g op Rhodos. Dat is geen probleem toch?

Bellen over 4G staat aan op mijn toestel, dus dat staat al goed.
Ik zou ook graag willen testen Thomas.

ik heb een iphone 8 plus.
Reputatie 5
Badge +5
Leuk dat jullie mee willen doen! Staat allemaal genoteerd. 😉

@ Groentjuh, dat zou geen probleem moeten zijn! Geniet nog even!

Groetjes,
Els
Beste Thomas,

Zou graag deelnemen aan Volte bellen met 4G gebruik geen internet. Hoe kan ik zien op mijn Iphone 7 dat ik bel over 4G, instellingen zijn mij bekend. Komt er een 4G logo op mijn Iphone of is dit alleen als ik data cq internet gebruik?.
@Thomas

Met mijn Nokia 8 kan ik blijkbaar niet 4G bellen, kan het niet vinden. Mijn reserve telefoon (Huawei P smart) kan dat wel. Dus ik ben bang dat ik weer van de lijst kan want die reserve gebruik ik niet dagelijks.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Orphanmountain,

Leuk dat je ons op het Simyo Forum gevonden hebt, welkom! 🙂 Je staat nu op de lijst van deelnemers. Binnenkort kun je VoLTE gaan gebruiken, je kunt zien dat het werkt als je tijdens het bellen nog steeds 4G komt te staan in je telefoonscherm inderdaad. Je zult het (waarschijnlijk) direct merken doordat de gesprekskwaliteit veel beter is. Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

@ Ray Ah jammer dat je Nokia 8 niet VoLTE-ready is! Ik kan het ook niet terugvinden in de handleiding. Het staat straks in ieder geval aan voor het geval dat je toch je reserve telefoon nodig hebt; baat het niet dan schaadt het niet. 🙂

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +6
@Thomas ik begreep wel als je daadwerkelijk gebruik wilt maken/Testen van Volte dat diegene aan de andere kant van de lijn ook moet beschikken over Volte!?
Artikel Apple eerder gepost
Ik zou ook graag willen testen!

Ik heb een s7 edge
Reputatie 6
Badge +4
Hi Kaasgier,

Leuk dat je ook mee gaat testen! 🙂 Ik zet je op de lijst. Binnenkort kun je gaan bellen via 4G met jouw Galaxy S7 Edge.

@ Ron H wat ik heb begrepen hoeft dat niet zo te zijn. Immers maak je zelf verbinding via de 4G zendmast, deze zet het signaal om in een signaal dat te ontvangen is door degene die je probeert te bellen.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas
Hallo Thomas,

Misschien een ideetje om de mensen een sms of emailtje te sturen als ze zijn omgezet naar bellen 4G volte. Weet niet of dit haalbaar is. Mensen die data cq internet gebruiken hebben al sowiezo altijd een 4G logo in het scherm dus als er bellen over 4G volte bijkomt is het moeilijk te weten dat ze omgezet zijn.

Groetjes, Orphanmountain.
@Thomas Wanneer gaat het starten? Vanaf juli lees ik.

Edit: Ik heb vernomen op Tweakers dat het met de Nokia's ook kan. Je hoeft niks te veranderen. Iemand linkte een mooie lijstje met ondersteunde toestellen op het Forum van de rooie..
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

@ Orphanmountain Het kan zijn dat we nog gaan mailen over het beschikbaar maken van VoLTE, maar op dit moment zijn daar geen plannen voor. Voor jullie testers kun je er vanuit gaan dat je na volgende week er gebruik van kunt gaan maken. Komende week wordt het namelijk in orde gemaakt voor jullie. :D

@ Ray Top dat je toch met je Nokia 8 mee kunt doen! :)

Zijn er nog meer lezers die graag VoLTE alvast willen proberen?

Groetjes,
Thomas
Jazeker, wil ik mee testen 👍👍👍
Reputatie 6
Badge +4
Jazeker, wil ik mee testen 👍👍👍

Super, je staat op de lijst. Eind deze week wordt VoLTE voor alle testers aangezet dus vanaf dan kun je gaan testen.

Heb je nog vragen over VoLTE?

Groetjes,
Thomas
Ik heb geen verdere vragen. Bedankt dat ik ook mag testen.
Je mag mij op de lijst zetten. Doe graag mee.
Reputatie 6
Badge +4
Hi rwel,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂

Top, ik heb je nummer op de lijst gezet. Ik ben benieuwd hoe VoLTE je gaat bevallen!

@ jgeurts graag gedaan natuurlijk :)

Groetjes,
Thomas
Ook ik heb interesse. Is het nog mogelijk om in te schrijven? 🙂
Wanneer wordt VoLTE aangezet voor ons? 😊

Reageer