.

Beantwoord

Netwerkverbinding blijft slechts 30 seconden actief. Hoe los ik dit op?

  • 11 January 2016
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Maandag 21 december prepaid gekocht en getest, deed het prima.
31 december laatste SMS verstuurt, sindsdien doet de verbinding het slechts heel kort, soms net genoeg om een sms bericht binnen te halen, valt daarna terug op noodsituatie. Circa 10x getest, telkens zelfde resultaat, ook telefoon nacht uit gehad en weer getest.
Omdat het een mini simkaart is kan ik het niet testen in een andere telefoon.
kan dit probleem worden opgelost?
icon

Beste antwoord door Tiury 12 January 2016, 11:24

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Imme, welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je nieuwe simkaart voor problemen zorgt sinds 31 december. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de telefoon maar 30 seconden bereik heeft en daarna weer niet.

Om er zeker van te zijn dat al de opties op de simkaart goed staan aangemeld op het netwerk, heb ik je simkaart gereset. Om dit te voltooien, vraag ik je om de telefoon voor 15 minuten uit te zetten en je simkaart uit de telefoon wil halen. Na die 15 minuten, kun je het beste de simkaart weer plaatsen en handmatig zoeken naar het KPN netwerk.

Werkt dit niet, wil ik je toch echt vragen om de simkaart in de telefoon van iemand anders te testen, zodat we echt weten of er iets mis is met de simkaart óf dat het aan de telefoon ligt.

Wil je me laten weten of mijn bericht je heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Het resetten had geen verbetering, netwerk bleef wegvallen

Inmiddels gelukt om op een andere telefoon de sim te installeren.
Dit had succes dus ligt het niet aan het netwerk maar aan de telefoon.
Bedankt voor de hulp
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Imme,

Fijn dat je inmiddels bereik hebt. Graag gedaan namens Tiury! :D

Wel heel lastig dat het nu een probleem met je telefoon blijkt te zijn. Misschien kan een telefoonwinkel je telefoon voor je nakijken. Dan kun je alsnog in je eigen telefoon gebruik maken van je Simyo simkaart. Ik hoop dat 't goed komt.

Mocht je nog vragen hierover hebben, dan weet je ons te vinden 😉.

Groetjes,
Estelle

Reageer