.

Beantwoord

Kan ik mijn Simyo nummer doorschakelen?

  • 29 April 2014
  • 4 reacties
  • 1172 Bekeken

Ik wil mijn Simyo Nummer doors chameleon naar een Andre nummer zolang ik in het buitenland een pre-paid Sim gebruik. Kan dat en hoe doe ik dat?
Cees
icon

Beste antwoord door Ernst 30 April 2014, 10:50

Bekijk originele reactie

4 reacties

Sorry, T9 correctie.. Ik bedoel door schakelen ...
Reputatie 5
Badge +11
Hoi wyced4, wat leuk dat je je vraag op ons forum stelt. In 2 delen dan ;)

Je kunt je Simyo nummer door laten schakelen, maar dat is wel een instelling in de telefoon die daar voor zorgt.
Let er wel op dat elk doorgeschakeld gesprek berekend wordt als een uitgaand gesprek. Als dat naar het buitenland is, dan is dat het tarief voor bellen naar het buitenland.
Ook kost het ontvangen van een gesprek in het buitenland natuurlijk geld, maar als je een lokale prepaid kaart gebruik, zal dat hopelijk wel meevallen.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?


Veel plezier in het buitenland in elk geval!
Hallo,

Ik heb een verdere vraag over doorschakelen - is het mogelijk om dit uit de simyo netwerk direct te regelen en niet via mijn mobiele telefoon instellingen? Ik zit nu in het buitenland in een regio waar er geen netwerk bereik krijg, dus doorschakelen vanuit mijn telefoon werkt hier niet. Ik zou graagst willen dat simyo dit voor mijn automatisch doet naar een VOIP nummer. Is dat technisch mogelijk vanaf jullie kant?


Hoi wyced4, wat leuk dat je je vraag op ons forum stelt. In 2 delen dan ;)

Je kunt je Simyo nummer door laten schakelen, maar dat is wel een instelling in de telefoon die daar voor zorgt.
Let er wel op dat elk doorgeschakeld gesprek berekend wordt als een uitgaand gesprek. Als dat naar het buitenland is, dan is dat het tarief voor bellen naar het buitenland.
Ook kost het ontvangen van een gesprek in het buitenland natuurlijk geld, maar als je een lokale prepaid kaart gebruik, zal dat hopelijk wel meevallen.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?


Veel plezier in het buitenland in elk geval!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi IreneT,

Welkom op het Forum! Leuk dat jij je vraag hier stelt.

Ik vind het ontzettend vervelend dat je geen bereik hebt op dit moment. :(

Helaas is het niet mogelijk om je telefoonnummer door te schakelen vanaf ons netwerk. Een doorschakeling kun je alleen vanaf je eigen telefoon activeren.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je een nieuwe Prepaid simkaart hebt. Heb jij je simkaart voor vertrek nog in je telefoon geplaatst? Het komt namelijk wel eens voor dat een Prepaid simkaart niet werkt in het buitenland, als je 'm nog niet hebt gebruikt op ons netwerk.

Voor de zekerheid heb ik de instelling 'Bellen in en naar het buitenland' opnieuw ingesteld. Ik zou je graag willen vragen je telefoon even uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste instellingen op het netwerk. Werkt je simkaart nog steeds niet? Contoleer dan of de optie '(data)roaming' aanstaat op je telefoon. Deze optie vind je op je telefoon vaak bij Instellingen > Mobiel netwerk.

Als jij je simkaart hierna nog steeds niet kunt gebruiken, dan kun je proberen via je telefoon handmatig naar een netwerk te zoeken.

Laat je mij weten of het lukt op deze manier? :)

Groetjes,
Asma

Reageer