.

Mijn nummer is bij nog iemand in gebruik, wat nu?

  • 30 August 2014
  • 5 reacties
  • 5477 Bekeken

Badge
Gisteren een nieuw nummer gekregen voor mijn dochter blijkt dit nummer door nog iemand gebruikt te worden ...hoe kan dat
gr Anna

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Waaruit blijkt dit? Krijg je telefoontjes die niet voor jou bestemd zijn?
Reputatie 7
Badge +9
Mobiele nummers worden hergebruikt. Als iemand zijn nummer laat veranderen of niet meeneemt als zijn aansluiting beeindigd wordt, dan komt het nummer onderop een stapel van nieuwe uit te geven nummers. Hierdoor is het nummer een tijd niet te bereiken, maar uiteindelijk wordt het nummer wel weer aan iemand anders gegeven.

Meestal is de periode lang genoeg dat het niet meer gebeld wordt door mensen, die de vorige eigenaar ervan wouden bereiken. Soms is dat niet het geval.
Badge
Ja ik ontvang watsapp die niet voor mij zijn bestemd
Badge
Ondertussen heb ik contact met de eigenaar van hetzelfde jummer. Hij heeft 3 maand terug ditnnmer van lebara ontvangen. Dus iksnap er niks meer van morgen maar even contavt zoeken met simyo
Reputatie 5
Badge +11
Hoi trynkeanna, welkom op het Simyo forum!

Ik heb je vraag even verplaatst naar het onderdeel 'Bellen'. Andere gebruikers kunnen je vraag en het antwoord dan makkelijk vinden.

In principe is het mogelijk dat een nummer per ongeluk twee keer uitgegeven wordt. Dat gebeurt heel af en toe en dan gebeurt het op hetzelfde moment.
Dit lijkt me hier niet het geval, aangezien je zegt dat de andere gebruiker het 3 maanden geleden kreeg en het nummer van je dochter net uitgegeven is. Hiervoor is het nummer tot en met 27 mei bij ons in gebruik geweest en tussendoor niet bij een andere provider.

Wat wél heel goed het geval kan zijn is dat je persoon met wie je contact hebt 3 maanden geleden een nieuw nummer van Lebara heeft gekregen, maar in zijn Whatsapp account nog het Simyo nummer heeft staan.
Whatsapp is namelijk niet gekoppeld aan een simkaart en zo kan hij onbedoeld nog met Whatsapp zijn Simyo nummer gebruiken.
De oorzaak ligt dus bij de vorige gebruiker van dit 06 nummer. Híj moet even zijn Whatsapp account aanpassen naar zijn nieuwe Lebara nummer, én dat nummer doorgeven aan zijn contactpersonen.

Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord voor je?


Groentjuh en Scotsman, dank voor het meedenken!

Reageer