.

Beantwoord

Waarom kan mijn simkaart zich niet op het netwerk aanmelden?

  • 11 October 2017
  • 9 reacties
  • 1113 Bekeken

Badge
Melding "Niet aangemeld bij netwerk" maakt telefoon onbruikbaar, vooral in en om huis.
Gaat om een Galaxy S4, waarmee ik dus meestal niet en heel sporadisch wel kan bellen in huis. Buiten gaan staan helpt soms, maar niet vaak. Alle tips uit voorgaande threads al geprobeerd, geen effect.
Vanmiddag nog eens handmatig met KPN verbonden, geen verbetering; T-mobile registratie leek beter te gaan maar mocht niet vanwege instellingen SIM-kaart... Wat kan ik nog doen (buiten overstappen 😉 ) ) ?
icon

Beste antwoord door Ray 12 October 2017, 11:30

Bekijk originele reactie

9 reacties

Alle tips schrijf je. Welke alle tips?

Alle tips uit voorgaande threads al geprobeerd, geen effect.


Wat je zou kunnen doen is een kruistest. Dat betekend jouw Simyo sim in een andere telefoon en andersom. Hier kun je uithalen of het aan je simkaart ligt of aan je telefoon.

Je kan ook de dekking van het netwerk controleren op je postcode> https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm

Is je simkaart niet heel oud? Deze hebben ook niet het eeuwige leven 😉
Badge
Ok, thanx, die kruistest had ik nog niet geprobeerd, ga ik vandaag ff doen. Met de tips bedoelde ik wat ik tot dusver had gevonden, >10 min. uitzetten met batterij eruit, etc.
Badge
nu lees ik net in een vergelijkbare vraag dit antwoord van Asma:

"Dit probleem komt vaak voor met de Samsung S4 en S5. De simkaartconnector is wat ruimer dan normaal, waardoor je simkaart vaak contact verliest of geen netwerk kan verkrijgen.
Maak je vooral geen zorgen, ik zal je een dikkere simkaart toesturen welke je binnen drie werkdagen zult ontvangen...."

Dat lijkt me dan ook de oplossing in mijn geval. Mijn dochter die ook een S4 met simkaart van Simyo heeft ervaart exact dezelfde problemen!
Het klopt dat die Samsung modellen moeite hebben met de Simyo simkaart en dat Simyo daarvoor dikkere heeft.

Omdat je die niet zelf kan bestellen zul je even moeten afwachten op een Moderator. Ook voor je dochter 🙂
Ik zou zeggen plak een stukje plakband om te zien of dat helpt. Is a la minute gebeurt.
Reputatie 6
Badge +5
Hi G!Wiz!,

Welkom op het Simyo Forum!

Onhandig zeg, dat je simkaart het niet goed doet in je Samsung Galaxy S4. Wat Ray zegt klopt. bij de Galaxy S4 komt het vaak voor dat de simkaart niet dik genoeg is. Ik ga zo snel mogelijk een dikkere simkaart opsturen, alleen zijn deze momenteel op. Op het moment dat deze weer binnen zijn zal ik dat meteen laten weten. Tot die tijd werkt een stukje krant of ander papier achter de simkaart om deze goed op zijn plek te houden 😉 Zoals Friesian aangeeft kan het ook met een stukje plakband. De klachten zouden dan een stuk minder voor moeten komen. Heb je hier verder nog vragen over?

Ray en Friesian, bedankt voor jullie reacties :)

Groetjes,
Niels
Badge
Bedankt Niels!
Wil je dan ook voor mijn dochter (zelfde toestel, zelfde problemen) een dikkere sim meesturen?
Mocht je nog gegevens van haar nodig hebben, kan ik dat dan in een PB zetten?
Mvg, Eric
Badge
En Ray en Friesian, ook bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi G!Wiz!

Namens Niels, graag gedaan 🙂 Ik raad je aan om eerst te proberen of het met een stukje plakband of met een krant-stukje ook lukt. Die dikkere simkaarten krijgen we voorlopig niet binnen, namelijk. Ik kan daar dus geen beloftes over maken.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer