.

Krijg ik een waarschuwing als mijn beltegoed of belbundel opraakt?

  • 8 January 2018
  • 7 reacties
  • 819 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties
Kun je ook een melding krijgen als je beltegoed bijna op is?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi IMB,

Welkom op het Forum!

Dat is een goede vraag. Bij Prepaid ontvang je een bericht wanneer je minder dan € 2,- beltegoed hebt.

Volgens onze gegevens heb jij een Sim Only abonnement. Hiervoor geldt dat je een waarschuwingssms ontvangt wanneer je 80% en 100% van je internetbundel verbruikt. Voor je belbundel ontvang je geen waarschuwing, dit komt omdat dit verbruik goed inzichtelijk is via Mijn Simyo. Hierom adviseer ik je om onze App te downloaden, zodat je op elk gewenst moment je verbruik kunt controleren.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Beste Asma,

Waarom kan er geen SMS worden gestuurd? Ik heb geen zin of tijd om vaak in die (excuses om het te moeten concluderen) vreselijk slechte app te kijken.
Het lijkt mij een kleine moeite om een SMS te sturen als mijn belminuten op zijn. Redenen waarom dit zou moeten:
  • bij mij loopt de status vaak 2 dagen achter. Dan weet ik nog niets.
  • ik kan in de app alleen maar zien wat de status is, niets veranderen. Daarom is de app nagenoeg nutteloos.
Groet.
Reputatie 6
Badge +4
Hi TRS,

Leuk dat je ons op het Simyo Forum gevonden hebt, welkom! 🙂

Dat is een goede vraag. Omdat wij gebruik maken van het KPN netwerk kost het tijd voordat we de verbruiksgegevens binnenkrijgen en het verbruik kunnen bijwerken in Mijn Simyo en de Mijn Simyo app. Vanaf het netwerk zelf worden wel de sms'jes gestuurd met betrekking tot het (bijna) op zijn van je internetbundel. Technisch gezien is het voor ons niet mogelijk om dit voor de belbundel te doen. Dat je verbruik 'achter' loopt heeft er daarnaast mee te maken dat je verbruik wordt bijgewerkt op het moment dat je voor het laatst gebeld, ge-sm't of geïnternet hebt. Verbruik je daarna niets, dan zie je onder je tegoed de datum en tijd staan waarop je verbruik voor het laatst is bijgewerkt.

Wat ik je aanraad om te doen - naast het bijhouden van je verbruik via Mijn Simyo en de (widget van de) app - is je verbruik bijhouden via je telefoon. In de meeste telefoons kun je zien wat je totale gesprekstijd is. In mijn eigen Android telefoon staat deze optie in de telefoon-app bij Instellingen > Totale gesprekstijd. Het is wel verstandig om deze aan het eind van de maand handmatig te resetten omdat dit niet automatisch gebeurt. Een ander optie is om een app te gebruiken om je verbruik bij te houden of een limiet in te stellen. Op het web heb ik verschillende goede reviews gelezen van Call Time - Data Usage, wellicht dat je hiermee je belverbruik beter in eigen hand kunt houden.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas
Nogal teleurstellend, maar goed. Als het aan het netwerk ligt, dan is dat het.
Ik ga maar eens kijken welke app er is om dat te monitoren.
Reputatie 6
Badge +4
Hi TR S,

Jammer om te lezen dat je het teleurstellend vindt. We willen je natuurlijk zo goed mogelijk helpen. Helaas kunnen we op dit vlak je alleen in de richting van Mijn Simyo en verbruiks-apps sturen.

Mocht je Call Time - Data Usage hebben geprobeerd of ervaringen hebben met een andere goede app, laat het dan vooral weten. Er zijn vast anderen die hier ook baat bij kunnen hebben. :)

Groetjes,
Thomas

L.S. Ik lees net bij een ander soortgelijk inmiddels afgesloten topic over belplafond en waarschuwings-SMS het volgende, waaruit op te maken valt dat het wel degelijk te doen is om klanten vroegtijdig te mailen bij 80% verbruik van de belbundel. Het bericht:

Hoi slh69,

Sorry voor de onduidelijkheid! Mijn collega Ouael was denk ik nog even in de war, we hebben namelijk een tijdje in de corona pieken wel een mail verstuurd wanneer je 80% van je belbundel verbruikte. Dit doen we inmiddels niet meer, omdat dit makkelijk zelf bij te houden is in je toestel en in Mijn Simyo. Je ontvangt over je internetbundel altijd een sms wanneer deze 80% en 100% verbruikt is.

Nogmaals excuus voor de verwarring!

Bedankt voor de hulp mannen!

Groetjes,

Daisy

 

Ik hoop dat deze technische mogelijkheid weer in ere hersteld wordt, en daarmee de klantvriendelijkheid van Symio,

groet,

Krijn

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Krijn, 

 

Welkom op het Simyo Forum!

 

Bedankt voor je bericht! Het klopt inderdaad dat wij een tijd lang een mail hebben verstuurd als extra waarschuwing. Dit was nodig omdat we merkten dat onze klanten ten tijde van de eerste corona maatregelen erg veel  (vanuit huis in plaats van vanaf kantoor) moesten bellen. Vandaar dat er naast het bijhouden in de Mijn Simyo app ook behoefte was aan een dergelijke mail. 

Normaal gesproken zijn deze mails niet nodig omdat je het verbruik prima kan bijhouden in de app, maar als blijkt dat hier toch nog behoefte aan is kan ik dit zeker als feedback puntje meenemen. 

 

Nog een erg fijn weekend verder! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer