.

Beantwoord

Kost gebeld worden uit het buitenland geld?

  • 26 October 2013
  • 11 reacties
  • 55110 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hi,
Als iemand mij belt uit het buitenland met een mobiele telefoon, moet ik dan kosten betalen als ik gewoon in Nederland ben.
Mijn vader reist vaak naar het buitenland en belt mij vanaf zijn mobiele nummer naar mijn mobiele nummer.
Krijg ik dan kosten?

Ik hoorde nl dat als ik bel naar iemand in het buitenland dat ik de kosten betaal in Nederland en de ander de kosten in het buitenland.
Bedankt,
Kimberly
icon

Beste antwoord door Scotsman 26 October 2013, 10:29

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je in Nederland bent en je hebt een Nederlandse mobiele aansluiting zoals Simyo dan betaal je nooit voor binnenkomende gesprekken dus ook niet vanuit het buitenland.

Maar als je je vader belt op zijn Nederlandse mobiel of hij nou in het buitenland is of niet gaat het gewoon van je beltegoed af.

Als hij een buitenlandse sim in zijn mobiel heeft zitten en je belt hem op dat nummer dan zijn er wel hogere kosten voor jou want dan wordt dat gezien als een gesprek naar het buitenland. De hoogte van het tarief hangt af van het land waar zijn nummer is geregistreerd.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi kimbo, welkom op het Simyo forum :)

Is het antwoord van Scotsman duidelijk voor je?
En als er vanuit het buitenland met een landlijn naar mijn mobiel in nederland word gebeld kost me dat ook niets?
Gerrit
Reputatie 7
Badge +9
En als er vanuit het buitenland met een landlijn naar mijn mobiel in nederland word gebeld kost me dat ook niets?
Gerrit


Er van uitgaand dat in je mobiel een Nederlandse simkaart zit, dan is het antwoord: ja, gebeld worden kost je niets.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi megasponsor,

Het klopt wat Scotsman zegt, onze ervaringsdeskundige in Schotland. Gebeld worden in het buitenland, kost je niks.

Verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar

@Scotsman bedankt voor je hulp!
Reputatie 2
Badge +2
Hoi megasponsor,

Het klopt wat Scotsman zegt, onze ervaringsdeskundige in Schotland. Gebeld worden in het buitenland, kost je niks.

Verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar

@Scotsman bedankt voor je hulp!


Ik begrijp dit niet goed. Op de tarievenpagina staan kosten voor gebeld worden in zone 1, 2 en 3.
@Alouette

Kun je aantonen waar je dat ziet staan. Want als jij in Nederland bent en een bekende van je zit in buitenland en die belt jou, dan kost het enkel de beller geld.
Reputatie 2
Badge +2
@Ray, er staat: “gebeld worden in het buitenland kost je niks.” Als je gebeld wordt in het buitenland, ben je dus niet in Nederland.
Reputatie 7
Badge +9
@Ray, er staat: “gebeld worden in het buitenland kost je niks.” Als je gebeld wordt in het buitenland, ben je dus niet in Nederland.

Als je in het buitenland in zone 1 bent is gebeld worden gratis. In andere zones niet.
Reputatie 2
Badge +2
@Scotsman : dank je, het is me nu duidelijk.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Alouette,

Ik zie dat je over kosten in het buitenland ook al een topic hebt aangemaakt. Fijn om te lezen dat alles nu duidelijk is 🙂 Inderdaad bedankt, Scotsman en Ray!

Groetjes,
Niels

Reageer