Vraag

keuze van voicemail bij dual sim

• 23 juni 2020
  • 3 reacties
  • 219 Bekeken

Ik heb een dual sim telefoon met 2 sims. 1 van simyo en 1 van kpn. Als ik een voicemail heb bij simyo en ik klik de link in het sms of ik bel 1233 dan ga ik altijd naar de voicemail van kpn. Als ik 1233 bel krijg ik ook geen keuze van welke sim ik wil gebruiken zoals ik krijg bij ieder ander telefoonnummer dat ik bel.

De enige manier om mijn simyo voicemail te beluisteren is door de kpn sim uit te schakelen.

Heeft iemand hier ervaring mee of nog liever, een oplossing? 

3 reacties

De voice mail gaat naar de provider die als “Default Voice Line” (in Settings > Mobile Data) is geselecteerd. Althans zo werkt het op mijn (Engelstalige) iPhone.

De voice mail gaat naar de provider die als “Default Voice Line” (in Settings > Mobile Data) is geselecteerd. Althans zo werkt het op mijn (Engelstalige) iPhone.

Als ik het goed begrijp regelt die "default voice line" welke sim gebruikt wordt voor data, sms en gesprekken. Ik heb dat op mijn android telefoon voor data en sms ingesteld op simyo en voor gesprekken dat ik altijd moet kiezen voordat ik bel. Maar deze keuze krijg ik niet als ik naar voicemail bel en er wordt dus standaard kpn gebruikt.

Zelfs als ik simyo als default instel bij gesprekken krijg ik de kpn voicemail. 

Reputatie 7
Badge +9

Misschien is er een contact met het nummer 1233, waarbij ingesteld is dat er via de KPN simkaart gebeld moet worden naar dat contact?

Ook daar is immers mogelijk om aan te geven welke lijn gebruikt dient te worden.

Reageer