.

Beantwoord

Kan ik Wifi-bellen?

  • 27 July 2017
  • 4 reacties
  • 339 Bekeken

Ik had er voor wat betreft bij Simyo nog niks overgelezen dus toch maar de vraag. M'n telefoon was opgestuurd voor reparatie. Omdat ik eigenlijk toch wel een (redelijk) goeie back-up telefoon wilde hebben had ik de General Mobile GM 5 D plus gekocht. Deze heeft een kale versie van Android, inmiddels 7.1.1. Maar goed dat is verder niet boeiend.

De vraag is kan ik Wifi-bellen? Zo ja, wat kost me dat extra? Reden van deze vraag is omdat ik gisteren in het instellingen menu ineens deze optie zag staan maar wel met de boodschap eerst contact op te nemen met mijn provider. Bij deze dus. Oh ja er staat over KNP NL in beeld i.p.v. Simyo maar dat zal niet de reden zijn denk ik.
icon

Beste antwoord door Jihane 28 July 2017, 17:31

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Wat een goede vraag! 🙂 Voor nu is het nog niet mogelijk om via wifi te bellen. KPN zou hiermee aan de slag gaan in 2017, maar voor zover ik weet is dat nog niet in de lucht. Mocht dat voor ons een realiteit worden in de toekomst, dan zal dat duidelijk gecommuniceerd worden 🙂

Je kunt natuurlijk wel via wifi bellen met Skype of WhatsApp.

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +1
we zijn inmiddels weer een 6 maanden verder en het is 2018..
En ik lees nu op iCulture dat na Vodafone nu ook Tele2 begonnen is met de uitrol van bellen via WiFi.
Is er al zicht op wanneer KPN dit voorbeeld gaat volgen en de SIMYO abonnees van deze functionaliteit gebruik kunnen maken?
Het laatste bericht hier zegt mij dat KPN het voorlopig niet gaat ondersteunen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi levensnevel!

Goed dat je navraagt!

KPN ondersteunt het bellen via Wi-Fi nog niet. Er stond wel een pilot op de planning maar deze is uitgesteld. Om heel eerlijk te zijn, weet ik evenveel als jij. Wij zijn afhankelijk van KPN. Als KPN het bellen via Wi-Fi ondersteunt, kunnen wij pas dit aan onze klanten aanbieden.

@Ray, ik zie dat de topic is verplaatst of verwijderd is door KPN :(

Als je nog vragen hebt, weet je ons te vinden!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer