.

Beantwoord

Is mijn telefoon gehackt?

  • 25 May 2016
  • 7 reacties
  • 1035 Bekeken

Eigenlijk heb ik 2 vragen.

1) Mijn telefoon deed van de week een paar dagen echt helemaal niks meer, n dag later deed ie het weer wel, alleen 😞 alle contacten weg, alle dierbare sms jes van een overleden vriendin weg, al mijn instellingen weg...het ding stond gewoon weer helemaal op fabrieksinstellingen volgens mij...balen met een grote B. Kan ik hier nog iets van terug halen op de een of andere manier...?

2) Voor ik naar USA vrtrok, netjes mijn telefoon op ; Buitenland, gezet...daar paar telefoontjes, een paar sms jes gedaan en nu een torenhoge rekening??? Is mijn telefoon gehacked???
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 May 2016, 15:23

Bekijk originele reactie

7 reacties

1. Om te beginnen, mijn condoleances. Wat erg om je vriend(in) te verliezen en haar waardevolle schrijven.

Het kan maar is sowieso erg prijzig...
http://computertotaal.nl/smartphone/zo-kun-je-verwijderde-sms-jes-terughalen-op-je-android-telefoon-68573

2. In deze regio van de wereld komt hacken niet voor, gelukkig maar..afkloppen.
Wel malware, installeer eens malwarebytes en laat de telefoon helemaal doorscannen.

Ondanks dit vervelende, heel veel suuk 6 gewenst.
Friesian.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lanneke,

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat je deze waardevolle sms'jes kwijt bent. Persoonlijk zou ik het idee van Friesian met beide handen aanpakken en die software bestellen in de hoop dat het werkt. Echter, lees je wel goed in, want het kan maar zo zijn dat je telefoon is 'gewiped', waardoor dit ook niet is opgeslagen op de telefoon.

Helaas kan het zijn dat telefoons dusdanig vastlopen dat ze enkel zichzelf helemaal kunnen herstellen, voor ze weer werken. Hier hoef je maar één app teveel of overbelasting op het geheugen voor te krijgen. Hier hoeft je telefoon dus niet voor zijn gehackt.

Om op het verhaal in de USA te verklaren, heb ik je gegevens erbij gepakt. Helaas zie ik hier geen torenhoge rekening terug. Gaat dit wel over het nummer waarmee je bent geregistreerd op het forum?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp, duidelijke uitleg en uitzoekwerk, Friesian 🙂!
Bedankt voor jullie uitleg, Friesian en Tiury,

ik vrees dat het dan dat herstellen is geweest door wellicht overbelasting 😢

toen ik van de week op mijn verbruik zat te kijken, zag ik dat de rekening al opliep tot 111 euro ofzo, dat is voor mij al torenhoog 😢 Ja met dit nummer, ik heb maar een mobiele telefoon 😉

groetjes Jolanda
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lanneke,

Dat is kan een hele goede verklaring zijn. Precies zoals Tiury al heeft uitgelegd, kan dit helaas voorkomen door maar één app te veel. Probeer op tijd een back up te maken voortaan. Mocht het nog eens voorkomen, ben je niet al je gegeven in 1 keer kwijt.

Het duurt even voordat het verbruik vanuit het buitenland verwerkt is. Ik zie de kosten nu inderdaad staan. Het gaat vooral om het bellen vanuit Amerika. Dit is ongeveer de helft van het bedrag wat berekend is. Daarnaast heb je ook veel sms'jes gestuurd, waardoor de kosten nog meer gelopen zijn. Heb je de specificatie van het verbruik al bekeken via Mijn Simyo? Hier vind je alle gesprekken plus de bijbehorende kosten.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela. ik heb zojuist de rekening via de email gehad, en bekeken...
Ik heb 23 keer geen contact gehad...alleen een voicemail. en dan natuurlijk meteen opgehangen...
al die telefoontjes hebben dus ook 1,27 per keer gekost : daar baal ik verschrikkelijk van!!!
Ik had in mijn instellingen mijn telefoon op : Buitenland gezet, ( zone 2 )
en ik zie nu ook dat ik in Texas gebeld ben, vanuit Texas, en dat dat gesprek me meer als 14 euro kost????
En zo nog een paar gesprekken meer vanuit Texas, naar mi,j in Texas...
ik vraag me af waarom je je telefoon op buitenland in moet stellen, als de kosten alsnog de pan uit reizen, ik vind de informatie hierover niet duidelijk bij Simyo Sorrie Hoor :(((
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lanneke,

Goed dat jij de specificatie even doorgespit hebt.

Wat betreft het bellen naar voicemail, gelden dezelfde regels in het buitenland als in Nederland. Zodra je de voicemail hoort, is er een connectie en wordt er 1 minuut van je belbundel afgehaald. Ben je in het buitenland? Dan wordt er 1 minuut buiten je bundel afgehaald.

Het is niet mogelijk om jezelf te blokkeren voor gesprekken vanuit het buitenland en te deblokkeren voor het zelf bellen vanuit het buitenland. Je deblokkeert de volledig optie 'bellen en gebeld worden in/vanuit het buitenland'. Dit betekent dat je gebeld kan worden door mensen die in het buitenland zijn. Ben jij op dat moment ook in het buitenland? Dan betaal je ook voor het ontvangen van een gesprek.

Maakt dit het wat duidelijker voor je?

Groetjes,
Angela

Reageer