.

Beantwoord

Is het netwerk voor KPN klanten beter of is dat verkooppraat van KPN?

  • 19 November 2015
  • 12 reacties
  • 862 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Beste Simyo,

Was vandaag in een winkel van de KPN, daar even voor alles in 1 gehad en toen zeiden ze wat bijzonders.

De medewerkster zei: Simyo gebruikt het netwerk van KPN inderdaad, maar gebruik niet alle masten. En als het druk was op het netwerk van KPN dan zouden KPN klanten voorrang krijgen.

Nu vond ik dit appart om te horen, geloofde het niet helemaal maar kon niet in discussie gaan omdat ik niet zeker was van mijn zaak.

Nu wilde ik dus weten of dit klopt of niet.
icon

Beste antwoord door MichD 19 November 2015, 22:33

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Bas.W,

Nee, dit is de grootste flauwekul die veel verkoopmedewerkers gebruiken.
Het is puur om zorg te dragen, dat jij een abonnement gaat afsluiten bij KPN en dus niet bij Simyo.
Ook bij sommige Phone House winkels gebruiken ze deze truc, zeker als je gaat beginnen over providers die je alleen online kunt afsluiten, zoals Simyo, Youfone en Ben.

Simyo klanten gebruiken exact dezelfde GSM-masten als KPN klanten, geen enkele uitgezonderd!
Want anders zou je op sommige locaties geen gebruik kunnen maken van je Simyo abonnement (omdat je geen bereik hebt), omdat je geen gebruik zou mogen maken van de KPN GSM-mast ter plaatse.
Ook is het een bekende fabel, dat klanten van o.a. Simyo (maar ook youfone, Robin Mobile en Ben) geen voorrang zouden krijgen bij grote drukte, zoals bij een festival of groot evenement.

Als Simyo klant heb je net zoveel rechten als een KPN klant, waarmee ik wil aangeven dat je gewoon gebruik maakt van alle KPN masten binnen Nederland, en dat KPN klanten geen voorrang krijgen bij grote drukte.

Het klopt dus niet, wat die verkoopster tegen jouw zei.
Het is pure verkooppraat, om klanten te winnen voor KPN, en waar zei dan weer een bonus voor ontvangt.

Jammer dat ik er niet bij was, want ik had van haar gewonnen!
Want ze mag namelijk geen foutieve informatie geven, waar niets van klopt.

Hoop dat het je nu duidelijk is geworden.
Badge
Wauw ik hoop dag ze de morgen weer is! Dit wordt nog leuk, bedankt voor de informatie hahaha
Badge
Dat*
Reputatie 5
Badge +10
Het normale verkooppraatje.
Ik ben letterlijk een keer om die reden bij een verkoper en andere klant in de reden gevallen,

Pure verkoop op het hoogste commissie basis natuurlijk.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bas.W,

Gelukkig heeft MichD je hier van de juiste informatie voorzien 😉. Dit is inderdaad een verkooppraatje, die overigens verboden is voor KPN verkopers. Hier zijn al meerdere acties tegen geweest, maar helaas gebeurt het nog regelmatig.

Heb je haar vandaag nog gezien 😉?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord MichD en voor je aanvulling maikel.twinnie 🙂.
Badge
Beste Tiury,

Jammer genoeg was die werknemer er op dat moment niet. Heb een andere collega van haar aangesproken en gevraagd hoe het nou precies zat. Hij beweerde eerst dat zij de waarheid sprak. Nadat ik zei dat ik dat uitgebreid uitgezocht heeft kneep hij hem volgens mij een beetje en zei dat ik maar contact moest opnemen met Simyo over de specifieke details.

Vroeg hem namelijk of hij dit verschil ook zwart op wit kon bewijzen. In ieder geval bedankt voor het antwoord.
Reputatie 5
Badge +10
Hou Bas,

Een gevreesd woord zwart op wit.
Dat wil namelijk zeggen je geeft iemand juridische power, als ik het even zo mag noemen.
Je had het beter kunnen opnemen. Dan had je al bewijs gehad!

Het is eigenlijk schandalig dat ze dit zo doen maar wel de waarheid helaas.
Badge
Tja uiteindelijk win er er weinig mee natuurlijk door het op te nemen. Het is inderdaad wel jammer dat ze dit soort "verkooptechnieken" toepassen.

Eigenlijk is het wel stom dat ik het niet zo 1,2,3 kan googlen. Ik moet of simyo of KPN benaderen. Alhoewel ik meer neig om deze kant te geloven 😉
Ik heb dit topic met belangstelling zitten volgen. Vreemde gang van zaken.....

De meest betrouwbare manier om dit voor jezelf na te gaan is.
Via een dual sim telefoon een tijd een simyo en kpn sim te gebruiken, allebei voor een betrouwbaar resultaat op 2G zetten.
Dan heb je 1 telefoon dus betrouwbaarder kan niet. Ik durf met vertrouwen de resultaten tegemoet te zien.🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bas.W,

De verkoopmedewerker is de enige die profijt heeft aan het verstrekken van deze informatie. In elk geval een stuk meer dan wij. Je kunt dan zelf vaak wel 1+1 doen wie er gelijk heeft.

Zou je mij misschien via een privébericht het betreffende filiaal kunnen sturen?

Groetjes, Tiury

Het testen van een KPN simkaart in jouw telefoon op dezelfde plek zou ook voldoende uitsluiting moeten geven, toch Friesian 🙂?
Badge
Vandaag nog maar eens naar het betreffende filiaal geweest. Daar vroeg een vriend van mij wat nu precies het verschil is. En voor de zoveelste keer werd er weer verkondigd dat Simyo niet alle masten gebruikt en dat KPN klanten voorrang krijgen bij drukte.

Vind het nog steeds raar... Misschien dat ik samen met die vriend even langs wat meer KPN filialen ga om te kijken of ze overal deze onzin verkondigen...
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bas.W,

Bedankt voor je update! Het is inderdaad erg vreemd. Deze klacht ligt inmiddels wel ergens op het bureau van de eindverantwoordelijke voor KPN filialen. De filialen zullen hier binnenkort goed op gewezen worden 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer