.

Is het mogelijk om de voicemail af te luisteren vanaf een ander toestel?

  • 3 February 2012
  • 10 reacties
  • 7287 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Is het mogelijk voicemail af te luisteren vanaf een ander - bijvoorbeeld vast - toestel?



Zo ja, hoe?



Dank,



aspo

10 reacties

Badge +5
Hi Aspo,

Welkom op het forum.
Het is mogelijk je voicemail via de vaste lijn te beluisteren.
Hiervoor bel je naar 0612001233, je krijgt dan de mogelijkheid de dienst te activeren.
Hoor graag of het is gelukt.

Groet,
Bibi
Badge
Dank Bibi, maar dit is denk ik niet wat ik bedoel. Het nummer dat je gaf geeft alle gebruikelijke opties om voicemail

in te stellen en te beluisteren. Niet om af te luisteren vanaf een ander toestel.

Mocht je nog een suggestie hebben, houd me aanbevolen.

aspo
Badge +2
Hi aspo,

Als je het nummer 0612001233 belt van een vast toestel wordt er eerst gevraagd om je mobielnummer in te toetsen. Vervolgens wordt er gevraagd om een 'password'. Als je deze niet hebt kun je '#' toetsen. Het password zal dan per sms naar je toegestuurd worden. Laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Is het mogelijk om de voicemail van een simyo-nummer te beluisteren vanaf een ander simyo-nummer? Ik heb het geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar.
Badge +7
Hoi jdvzwaan,

Welkom op het Simyo forum :)

Goed dat je dit even navraagt! Het is inderdaad mogelijk om je voicemail af te luisteren vanaf een ander toestel. Dit doe je door te bellen naar +31612001233 of 0612001233. Er wordt dan gevraagd om je telefoonnummer en je persoonlijke toegangscode. Meer informatie hierover kun je hier vinden.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha
Hoi Samantha,

Bedankt voor je antwoord, deze informatie had ik al in het forum en op de FAQ gevonden. Alleen, dit werkt niet als je van een ander simyo-nummer belt. Mijn vraag is dus: kan ik de voicemail van een simyo-nummer afluisteren door te bellen met een ANDER SIMYO-nummer?

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jvdzwaan,

Wat gek dat je wordt doorverbonden naar de voicemailbox van het Simyo telefoonnummer. Dit zou niet mogen gebeuren! :?

Kun je mij laten weten of je belt naar het voicemailnummer dat op de telefoon is opgeslagen? Zo ja, dan kun je het beste even 0612001233 handmatig intypen. Wanneer je dit nummer belt kom je namelijk automatisch in een voicemailmenu terecht waarbij je het telefoonnummer en toegangscode kunt invoeren. Dit betekent dat jij je voicemail gerust kunt beluisteren vanaf een ander Simyo nummer. Het is alleen wel belangrijk dat je dan naar 0612001233 belt.

Laat je mij weten of het lukt op deze manier?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

Het nummer dat je noemt is het standaardnummer om voicemail te beluisteren, toch? Ik heb het handmatig ingetypt en kom dan in de voicemailbox van het simyo telefoonnummer waar ik mee bel. Dat werkt dus zoals je zou verwachten. Er wordt niet gevraagd om een nummer in te typen en ik kan dus niet de voicemail van mijn andere simyo nummer afluisteren.

Groet,
Jvdzwaan
Reputatie 7
Badge +7
Ik het ook even geprobeerd vanuit het nummer dat bij mijn account hoort. TS heeft gelijk.
Er wordt niet gevraagd om een telefoonnummer.

Zodra ik het probeer van een Ben toestel komt er keurig een opmerking "welkom bij voicemail van KPN".

Je kan dus geen voicemail van een ander simyo nummer afluisteren lijkt me.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi jvdzwaan en wimj12,

Het klopt inderdaad niet wat Asma zegt, mijn excuses hiervoor.

Je kan vanaf een andere Simyo aansluiting, of een andere KPN-aansluiting niet je eigen voicemail afluisteren. Je komt dan namelijk terecht bij de voicemail van die aansluiting.

Het is alleen mogelijk vanaf een vast nummer, of een mobiel van een andere provider dan Simyo of KPN.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer