.

Beantwoord

Is het mogelijk om alle belgegevens op te vragen?


Ik zoek naar de mogelijkheid om ALLE belgegevens (het call detail record), inkomend en uitgaand, op te vragen en te downloaden.
icon

Beste antwoord door Lu. 31 May 2019, 12:51

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hoi Corbiere,

Welkom op het forum! :)

Zeker handig om je belgegevens in te zien! Via Mijn Simyo kan je het verbruik inzien met overzicht van alle uitgaande oproepen mét telefoonnummer, duur en tijdstip van het gesprek. In Mijn Simyo ga je dan in het menu naar 'Verbruik'. Inkomende oproepen worden opgeslagen op je telefoon, daarvoor raad ik je aan om te kijken naar de belgeschiedenis. Inzien wie jij hebt gebeld kan dus alleen maar op je eigen telefoon.

Als je nog vragen hebt hierover, hoor ik 't graag!

Groetjes,
Lu
Beste Lu, dank voor het antwoord, maarreh, het draait om de vraag heen hè. Iedere provider, dus ook KPN, verrekent belkosten met zowel provider Simyo als met provider extern. Derhalve wordt iedere platformactiviteit geregistreerd in het Call Detail Record. En dat is nou juist waar ik kopie van wil hebben. met name bewijs dat iemand heeft geprobeerd mij te bellen als mijn telefoon bv uit staat.
Hartelijk groetend,

Peter Corbière
Ik heb het even opgezocht maar ik lees enkel reacties dat inkomende gesprekken niet worden opgeslagen. Alleen uitgaande.
Hallo Ray, je hebt gelijk als je praat over het opnemen van gesprekken. Daar zijn heel veel -terechte- wettelijke beperkingen aan verbonden.
In het CDR vind je alle bel-"bewegingen" terug. Daarbij zijn voor de provider(s) belangrijk:
datum,tijd,duur, afzendernummer, inkomend of uitgaand, gekoppeld tarief, etc. etc. Kijk maar eens bij wiki call detail records.
Stel ik bel een nummer maar druk per ongeluk een verkeerde toets en bel jou. Je telefoon staat uit en nog voor er contact is verbreek ik de verbinding.

Nu vraag jij die lijst op en krijgt die en ziet ook mijn nummer staan. Ik wil niet dat jij mijn nummer weet. Simyo (KPN) is dan schuldig aan de inbreuk van mijn Privacy.

Gevolg is een rechtzaak tegen Simyo.

Dus ik ga er vanuit dat omwille de privacy (AVG) die gegevens niet verstrekt worden zonder juridische noodzaak.
Hmmm, de kapstok AVG weer gevonden.... Dus als mijn toestel uit staat en je belt mij per ongeluk (met vrijwillig aanstaande nummerherkenning!) kan opvragen van dat nummer inbreuk op de privacy zijn, maar als mijn toestel aan staat in datzelfde geval is het geen inbreuk????. Als nummerweergave uit staat wordt dat nummer in de CDR ook onderdrukt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Corbiere,

Je stelt goede vragen! Wij slaan alleen jouw uitgaande oproepen op. Het is niet de bedoeling dat al het verkeer (onnodig) wordt opgeslagen. Het is dus helaas niet mogelijk om je een dergelijk document te leveren.

Mag ik vragen waarom je dat graag wilde? Wellicht kan ik namelijk iets anders voor je doen!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,
Dank voor deze zinvolle reactie. Natuurlijk slaan jullie alles op, ten eerste noodzakelijk voor billing, maar ook onze big brother wil graag inzage kunnen hebben. In mijn geval speelt een conflict met een overheidsdienst. Ik wil graag kunnen bewijzen dat zij mij NIET gebeld hebben via jullie platform. Mijn vaste nummer loopt via een VoIP platform, daar heb ik sowieso wel inzage.
Overigens speel ik wel een beetje vals 😉 ... in mijn werkzame leven was ik mede-eigenaar van een voip-provider.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Corbiere,

Wat een interessant gesprek! Het zit helaas bij ons allemaal wat anders in elkaar. De enige informatie die wij (heel Simyo) hebben zijn de uitgaande gesprekken die ook zijn opgenomen. Dit zijn namelijk de enige gegevens die nodig zijn om in rekening te brengen. Deze gegevens kun je dus terugvinden op Mijn Simyo.

De rest van de data ligt allemaal bij KPN. Zelfs wanneer iemand lastiggevallen zou worden, kan alleen KPN de lastige beller achterhalen. Hier zijn dan opgenomen gesprekken voor nodig omdat deze anders niet worden opgeslagen op het netwerk.

We kunnen je hier dus echt niet verder bij helpen.

Groetjes,

Kevin
Hallo Kevin,
Dank voor dit antwoord. Daar KPN onze leverancier is en was ging ik er vanuit dat KPN dat bijhoudt, maar wij ook i.v.m. (contrôle op-) te verrekenen vergoedingen. Ik begrijp dat ik er niet verder mee kom als Simyo geen volledig zelfstandig opererende onderneming is.

Maar goed, Case closed zoals dat heet. :-)

Wellicht tot ziens voor een volgende uitdaging ;-)

Peter Corbière
Reputatie 6
Badge +5
Als je nog een uitdaging voor ons hebt, horen we dat graag Peter! :)

Groetjes,
Niels
Badge +1

Voorbeeld van waarom het handig zou zijn om belgegevens van IN en UITgaande gesprekken in te kunnen zien.

Ik ben waarschijnlijk al meerdere keren door een onbekend (maar niet anoniem) nummer gebeld. Ik wilde dit verifiëren, maar heb een nieuwe  telefoon, terwijl de oude stuk is. Ik kan dus niet naar oudere gegevens kijken.

Ik dacht dit in te kunnen zien in de Simyo-applikatie op mijn telefoon, of hier.

Geen van beide dus. Onhandig.

Het zou handig zijn als dat b.v. 1 maand bewaard werd en in te zien was.

Reputatie 7

@BertjeSimpel Op je facturen, in het geval van Sim Only, kun je alle uitgaande gesprekken zien. Dit is logisch, omdat uitgaande gesprekken van je bundel gaan en je dus geld kunnen (gaan) kosten. Inkomende gesprekken staan hier dus niet op en kun je alleen terug vinden in je telefoon historie.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi BertjeSimpel,

Wij houden inderdaad alleen het verkeer bij dat met je bundels verrekend wordt, of waarvoor extra kosten in rekening worden gebracht. Ik snap dat het voor jou in dit geval handig is als we ál je inkomende gesprekken zouden registreren, maar dat is helaas niet mogelijk. 

Heb je hier nog vragen over? Let us know :innocent:

Groetjes, 
Bas

 

Reageer