.

Beantwoord

Is het mogelijk mijn bereik binnenshuis te verbeteren?

  • 9 March 2018
  • 7 reacties
  • 3619 Bekeken

Heeft Simyo een oplossing om het GSM bereik in huis te verbeteren ?
Via diverse websites kun je duure versterkers kopen maar dat gaat mij even te ver.
Is er een oplossing ?
Met dank voor elke tip.

M.vr.gr.
Jules
icon

Beste antwoord door Niels 12 March 2018, 12:24

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi Jules - @ Jules2007

Hebben anderen bij jou in huis met een ander netwerk - provider - alsook kpn problemen met het bereik?

Fijn weekend !😎
Reputatie 6
Badge +5
Hi Jules2007,

Welkom op het Simyo Forum :)

Ik snap dat een dure signaalversterker kopen niet is wat je wilt. Het is helaas niet zo dat wij zomaar signaal van het KPN netwerk kunnen verbeteren. Is het vaak zo dat je niet te bereiken bent? Heeft dit probleem altijd al gespeeld? En hoe zit het buitenshuis?

Net als Friesian ben ik benieuwd naar hoe het bereik van anderen bij jou thuis is. Ik hoor het graag!

Friesian, bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Niels
Het probleem speelt bij alle telecom providers en alleen bij mij binnenshuis. Er zijn oplossingen waarbij met behulp van een kastje het eigen wifi netwerk wordt gebruikt om het GSM signaal binnenhuis (goedkoop) te verbeteren. Deze oplossing heet "Femtocell" Zover mij bekend biedt simyo deze oplossing nog ( niet ) aan. Vraag is dan wat kan dan wel ?

M.vr.gr.
Jules
Voor de duidelijkheid: Het probleem speelt al heel lang, naar 2G,3G of 4G schakelen of een andere sim lost dit probleem dus niet op. De oorzaak is de bouw en ligging van het huis. Buren hebben hetzelfde probleem. Enige oplossing die ik kan bedenken moet dus van binnenuit komen aangezien ik niet verwacht dat er op termijn een extra zendmast dichterbij wordt geplaatst.
Beste Jules en Niels - @Jules2007 - @Niels

Er wordt gesproken over dure versterkers, en idd dat zijn ze. Maar misschien zou voor Jules een betaalbare oplossing zijn 'signaalplus plug en play'.

Zou dit produkt ook niet een overweging waard zijn bij Simyo? Ik zie soms deze problemen zoals bij Jules.

Fijne dag nog ! 😎
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Jules,

Bedankt voor je informatie! Zoals je weet, maken wij gebruik van het KPN netwerk. Ik heb met de netwerkspeciallisten van KPN net contact gehad over jouw probleem.

Zij geven aan dat de dichtstbijzijnde zendmast 600 meter van jouw huis vandaan is. Je geeft al aan dat de oorzaak aan de bouw ligt en aan de ligging van je huis. Dit hebben zij ook bevestigd. Ik heb gevraagd of er een oplossing is om het bereik te verbeteren. Maar tevergeefs. Het bereik binnenshuis kan helaas niet verbeterd worden gezien de situatie. 😞

Als ik iets voor je kan doen, hoor ik het graag!

Groetjes,
Ashweeta
Reputatie 7
Badge +9
Jules, sommige providers bieden VoWifi (Voice over draadloos ethernet) en femtocellen aan. Hiermee kan een mobiel gebruik maken van je eigen wifi of femtocell als de verbinding met het netwerk te slecht is. Natuurlijk heb je dan een goed bereik naar je wifi netwerk/femtocell nodig, maar dat heb je zelf meer in de hand.

KPN werkt volgens mij nog aan VoWifi en beidt geen femtocellen aan. Omdat Simyo afhankelijk is van het netwerk van KPN, kan Simyo dat ook niet aanbieden.

Ik raad je aan om eens te verdiepen in welke providers femtocellen of VoWifi aanbieden en te kijken of je aan de voorwaarden voldoet om daar gebruik van te maken.

Reageer