.

Beantwoord

Inkomende gesprekken worden na 10 seconden afgekapt. Waar kan dit aan liggen?


Badge
Als mensen mij bellen komt het regelmatig voor dat gesprekken na tien seconden worden afgekapt. Dit is alleen het geval bij inkomende gesprekken. Uitgaande gesprekken gaan probleemloos. Waar kan dit aan liggen? SIM kaart? Als ik daarna meteen door dezelfde persoon wordt teruggebeld is het gesprek probleemloos.
icon

Beste antwoord door Samantha 14 July 2017, 10:11

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +7
Hoi Mormel,

Ojee, dat is wel vervelend zeg! Om dit in de toekomst te voorkomen, heb ik je simkaart een reset gegeven. Hiermee worden de instellingen opnieuw ingesteld op het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk gebeurt dit daarna niet meer.

Mocht het toch nog gebeuren, stop dan je simkaart even in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Laat je op beide nummers bellen. Zo kunnen we zien of dit ligt aan je simkaart, of aan je telefoon. Met deze informatie kunnen we je daarna beter verder helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Badge
Helaas heeft de reset maar twee dagen gewerkt. De inkomende gesprekken gaan na een paar seconden hakkelen en wordt dan afgekapt. Als ze meteen daarna terugbellen gaat het wel goed. Het is heel raar. Ik kan geen simkaart wisselen omdat mijn vriendin een mini heeft en ik een micro.Ik heb een iphone5.
Badge
De telefoon stopt er nog steeds na een aantal seconden mee bij inbellen. Mijn vriendin kreeg nu de mededeling: de persoon waarmee u belt heeft tijdelijk geen bereik. Ze belde meteen terug en toen kon ik gewoon opnemen en het gesprek vervolgen. Wat is dit voor rare storing?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mormel,

Wat vervelend dat de telefoon er na een aantal seconden mee stopt!

Is er echt geen mogelijkheid om de simwissel uit te voeren? Wellicht met een familielid, vriend, buurman?

Groetjes,
Caspar
Badge
Dat wordt moeilijk, mijn vriendin heeft een mini sim en ik de micro.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mormel,

Ervaar je dit probleem nog steeds? Als dat zo is, is er een mogelijkheid om met iemand anders de simkaart-ruil te doen? Het hoeft dus niet met je vriendin te zijn, maar het kan ook een ander zijn. Als je niemand anders kent, kun je ook langs een telefoonwinkel lopen. Zij hebben altijd mobieltjes voor deze test liggen.

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Badge
Het probleem blijft. Ik heb nu een nieuw sim-kaart aangevraagd.
Badge +7
Hoi Mormel,

Oei, dat is balen. Ik hoop dat de problemen met je nieuwe simkaart zijn opgelost. Laat je weten of het hiermee beter gaat?

Groetjes,
Samantha
Badge
Het probleem is er nog steeds, ook na de aanschaf van een nieuw simkaart. Mijn bellers krijgen na 10 seconden de melding: De persoon die u belt heeft tijdelijk geen bereik. Ik hoor dan een gehakkel in de verbinding. Het maakt niet uit waar ik ben en het is ook niet bij elk inkomend gesprek. Als ik zelf bel heb ik geen problemen. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit probleem oplossen? Mijn vriendin belt me meteen weer terug en dan gaat de verbinding wel goed. Maar instanties bellen niet terug en als het dan een afgeschermd nummer is kan ik niks beginnen. De problemen zijn wel groot voor mij. Het is mijn enige telefoon die ik gebruik.
Reputatie 7
Badge +6
Begint er steeds meer op te lijken dat het aan je toestel ligt, als je dit niet kunt testen wordt het lastig.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mormel,

Ik vind het ontzettend vervelend dat dit probleem blijft bestaan!

Zoals Ron H opmerkte, begint het er sterk op te lijken dat het probleem aan je telefoon ligt.

Ik zou je graag willen vragen om toch een kruistest uit te voeren. Hiervoor plaats jij een andere simkaart in jouw telefoon en jouw simkaart in een andere telefoon. Op deze manier kunnen wij namelijk vaststellen of het echt aan je telefoon ligt. Deze test kun je eventueel uitvoeren in een telefoonwinkel.

Laat je ons weten wat hiervan de uitkomst is?

@ Ron H, bedankt!

Groetjes,
Asma

Ik heb dit probleem ook.

Kruistest uitgevoerd.

Simkaart doet het in een andere telefoon wel.

Andere simkaart in de telefoon doet het ook.

Weer terug gewisseld, en het probleem was er nog steeds. 

Het rare is, dat het probleem zich niet bij alle inkomende gesprekken voordoet.

Als we met de vaste lijn bellen lijkt het altijd fout te gaan.

Wanneer mijn man mij belt met zijn mobiel, gaat het goed.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Gebruiker12345,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat de verbinding na een korte tijd wegvalt! Ik heb even meegekeken op je aansluiting en ik zie dat je simkaart al een lange tijd meegaat! Ik zou graag een reset op je simkaart willen uitvoeren. Dit heft namelijk enige blokkades op! Mocht het probleem na de de reset nog steeds aanhouden dan stuur ik je graag een nieuwe simkaart op.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan voer ik de reset graag voor je uit 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer