.

Beantwoord

Ik word vaak gebeld door een anonieme beller

  • 26 February 2014
  • 7 reacties
  • 5032 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Sinds twee weken word ik elke dag, meerdere malen per dag door een anonieme beller gebeld. Dit terwijl ik geregistreerd sta bij bel me niet service.
Gisteren probeerde ik op te nemen alleen was er niemand aan de lijn. De telefoon gaat meestal ook maar een keer over.

Wat kan ik hieraan doen?
icon

Beste antwoord door Ernst 27 February 2014, 15:46

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Niets. Afgaand op mijn eigen ervaring zijn het meestal computers die zijn geprogrammeerd om een hele serie telefoonnummers te bellen, vaak willekeurig gekozen, en als ze registereren dat er wordt opgenomen of dat de bel over gaat dan weten ze dat het een actief nummer is. Die lijst van actieve nummers wordt dan doorverkocht aan bedrijven, vaak in het buitenland gevestigd, die je dan bellen om je een een of ander product of dienst aan te smeren. Ik krijg minstens 1x per dag zo'n telefoontje op mijn vaste lijn. Omdat het meestal call centres zijn die vanuit het buitenland opereren kan de nationale telecom waakhond niets doen. Ook de telecomprovider kan een anonieme beller niet tegenhouden.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi suzi,

Ik ben bang dat ik me voor de oorzaak bij Scotsman moet voegen, helaas 😞 Qua "Wat kan ik hieraan doen?" niet helemaal.
Als je 10 momenten kunt geven waarop er verbinding is geweest (dat je hebt opgenomen), met dag/datum/tijdstip, kunnen we een onderzoek laten instellen naar de beller, en wanneer achterhaald, deze vriendelijk vragen of hij/zij wil stoppen.
Overigens duurt het verwerken van je gegevens bij het bel-me-niet register een tijdje, dus als je sinds kort aangemeld bent, kan het zijn dat het daar aan ligt.

Ik garandeer niets, maar het is wellicht een mogelijkheid.


@Scotsman; dank voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +9
Hoi suzi,

Ik ben bang dat ik me voor de oorzaak bij Scotsman moet voegen, helaas 😞 Qua "Wat kan ik hieraan doen?" niet helemaal.
Als je 10 momenten kunt geven waarop er verbinding is geweest (dat je hebt opgenomen), met dag/datum/tijdstip, kunnen we een onderzoek laten instellen naar de beller, en wanneer achterhaald, deze vriendelijk vragen of hij/zij wil stoppen.
Overigens duurt het verwerken van je gegevens bij het bel-me-niet register een tijdje, dus als je sinds kort aangemeld bent, kan het zijn dat het daar aan ligt.

Ik garandeer niets, maar het is wellicht een mogelijkheid.


@Scotsman; dank voor het meedenken!


Ernst,
heeft zo'n onderzoek ook zin als de beller anoniem is, dat wil zeggen als de CLID (Caller Line Identification) niet wordt gepresenteerd?
Badge +8
Ernst,
heeft zo'n onderzoek ook zin als de beller anoniem is, dat wil zeggen als de CLID (Caller Line Identification) niet wordt gepresenteerd?


Hoi Scotsman,

Zo'n onderzoek heeft eigenlijk alleen zin als de beller anoniem belt. Anders weet je de afzender zelf al, en kun je eenvoudigweg dat nummer blokkeren in je toestel. Dus het vragen naar 10 contactmomenten doen wij alleen als het om een anonieme beller gaat. Op het netwerk kan dan worden uitgezocht waar die telefoontjes vandaan komen. Is dit een particulier iemand dan krijgt diegene van zijn provider een waarschuwing.


Heb je aan die mogelijkheid al gedacht, suzi?
Want een particulier persoon houdt je niet tegen met het bel-me-niet register. Ik zou je dus aanraden om die 10 momenten vast te leggen, zodat we daarmee kunnen achterhalen wie je lastig valt en daar een oplossing voor kunnen zoeken. :)

Groetjes,
Charlene

 

Ik word gebeld door anoniem nummer ik wil graag weten wie mij bellen

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mahmoud,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je lastig gevallen wordt door een anonieme beller. Wij kunnen een onderzoek starten en de provider van de persoon die je anoniem belt benaderen. Hiervoor hebben wij minimaal 3 inkomende gesprekken nodig met datum en tijdstip van elk gesprek. Je kunt de voorbeelden van de gesprekken mailen naar webcare@simyo.nl. Het is belangrijk dat de belletjes niet ouder dan 4 weken zijn, ook moet je de gesprekken opgenomen hebben. Gemiste oproepen zijn namelijk niet zichtbaar op het netwerk voor ons. Ook kunnen wij je niet doorgeven wie de anonieme beller is. Als de beller na de waarschuwing doorgaat, neemt de provider verdere stappen.

Een andere optie is een nieuw nummer aanvragen. Ik kan me voorstellen dat dit niet gelijk je eerste optie is, maar mocht je dit willen dan kun je mij een privé bericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Dan regel ik dit voor je.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer