.

Beantwoord

Ik word lastiggevallen. Wat nu?

  • 28 June 2014
  • 7 reacties
  • 597 Bekeken

Hallo ik had een vraag
ik word sinds gisteravond iederekeer onbekend gebeld
Het is een groep jongens die ik niet van naam ken maar wel waarschijnlijk in de buurt wonen
hoe moet ik er achter komen wie het zijn of minstens hun nummer te achterhalen??
icon

Beste antwoord door Ernst 30 June 2014, 12:56

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Liesje_xoxo. welkom op het forum van Simyo :)

Wat vervelend dat je zo lastiggevallen wordt :(

Het is helaas niet mogelijk voor jou om te achterhalen van wat dat onbekende nummer is of wie het gebruikt. Wel kunnen we via onze netwerkprovider (KPN) de eigenaar van deze aansluiting een waarschuwing laten geven. Dat gaat dan ook weer via de netwerkprovider van hem/haar.
Wanneer je ons kunt voorzien van minstens 10 momenten waarop er daadwerkelijk verbinding is geweest met datzelfde onbekende nummer kunnen we dit doorgeven. Je zult dat dus 10 keer opgenomen moeten hebben, anders kunnen we de verbinding niet terugzien in onze gegevens.
Kun je/wil je me per privébericht dit toesturen?
Mijn zoon heeft een prepaid nummer van Simyo, en wordt al een tijd lastig gevallen door oud klasgenoten. Ze hebben hun nummer privé staan, dus we kunnen niet achterhalen wie het zijn. Wat kunnen we hier aan doen?
Mijn zoon heeft een prepaid nummer van Simyo, en wordt al een tijd lastig gevallen door oud klasgenoten. Ze hebben hun nummer privé staan, dus we kunnen niet achterhalen wie het zijn. Wat kunnen we hier aan doen?


Ik werd op precies de zelfde manier lastig gevallen het enigste wat u het beste kan gaan doen is een nieuw nummer voor hem aanvragen en het nummer geven aan echte vrienden of helemaal aan geen iemand en voor familieleden houden ...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi CorneF,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend naar dat je zoon lastig gevallen wordt 😞 We kunnen twee dingen doen: we kunnen tien contactmomenten verzamelen met degene die hem lastig valt, en dan kunnen we dat doorsturen naar KPN. KPN zal vervolgens de netwerkprovider van die persoon achterhalen, waardoor die persoon (van zijn/haar provider) een waarschuwing krijgen. Een contactmoment is een moment waarop er verbinding is geweest tussen je zoon en de ander. Het is wel belangrijk dat er opgenomen wordt, al is het maar voor één seconde, omdat er anders geen verbinding was. Een verzameling van contactmomenten ziet er zo uit, bijvoorbeeld:

6 september 2016 15:00
8 september 2016 18:34
23 september 2016 13:41

Enzoverder. Is dat helder?

Een andere optie is het telefoonnummer wijzigen, zoals Sindy_dribby zei. De hele aansluiting blijft precies hetzelfde, behalve dat het nummer dan dus anders is. Je kunt dit nieuwe nummer dan alleen geven aan mensen die vertrouwd zijn. Is dat een idee? Als je dat wilt, dan kan ik dat voor je in orde maken.

@ Sindy_dribby, dankjewel voor je behulpzame reactie!

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor jullie reacties. We gaan de contactmomenten verzamelen. En nemen dan verder aktie. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat dat idd de beste actie is. Een waarschuwing van hun provider is iets dat deze flauwe personages waarschijnlijk niet verwachten. Misschien maakt het indruk. Wie weet.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi CorneF,

Graag gedaan! We wachten de contactmomenten af.

Fijn weekend!

Groetjes,
Sean

Reageer