.

Beantwoord

Ik word gebeld door een gek nummer. Wat moet ik doen?

  • 22 March 2018
  • 4 reacties
  • 707 Bekeken

Badge
Ik ben zojuist gebeld door telefoon nummer +031103116575. Als ik dit nummer op Google opzoek staat erbij dat het een gevaarlijk nummer is. Hoe kan ik dit nummer blokkeren?
icon

Beste antwoord door franswon 22 March 2018, 16:31

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Poedel,

Als je toestel niet de mogelijkheid heeft om nummers te blokkeren is er een uitstekende app, Blacklist Plus (Pro) zowel voor Android als iOS te downloaden in de betreffende store.

Het nummer is van een marketingbedrijf.

Een moderator zal je vraag verplaatsen naar een andere rubriek, deze hoort niet in Officieel nieuws, acties en verstoringen
Reputatie 7
Badge +10
Hi Poedel,

Ai, dat is even schrikken! Slim dat je het nummer even hebt opgezocht. Je kunt via het netwerk geen nummers blokkeren, maar dat kun je wel via je toestel doen. Weet je even niet zo goed hoe? Dan kun je dat het beste Googlen. Of je kunt hier aangeven welke telefoon je hebt, en dan helpen wij je daarmee 🙂

Word je vaker gebeld door vreemde nummers?

@ Franswon, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Hoi Poedel - @Poedel en @Jihane

Zo ben ik ook ooit, niet lang geleden, gebeld door Microsoft oplichters. Via een prima kerel van het KPN forum, ook een expert, had ik gelezen dat hij consequent NL bleef praten tegen die (Aziatische) gasten.

Dat werkt zo goed want ik kan wel spieken maar kennie spiek in Ingkliesch😀.
Die gast merkte dat ik in dialect bleef praten, kreeg het zo langzamerhand in de gaten. En ik ben onschuldig, kweet echt van niets.😀 Fijn hè.

Misschien ook een handige, geinige tip, geen idee.😉

Fijne dag nog !😎
Reputatie 5
Badge +5
Ha, dat is een goede tip Friesian! Ik heb laatst een Podcast geluisterd waarin iemand expres inging op het verhaal van degene die namens Microsoft belde (wat overduidelijk niet zo was). Puur om uit te zoeken wat zo'n bedrijf precies wilt en op welke manier ze geld proberen te verdienen. Het bleek uiteindelijk te gaan om het verkopen van een goed anti-virussysteem. Best een goed onderzoek was dat met een verrassende wending.

@ Poedel, is het inmiddels gelukt om het nummer te blokkeren via de opties die Franswon of Jihane hierboven gaven?

Groetjes,
Els

Reageer