.

Beantwoord

Ik word elke dag door een anonieme beller gebeld. Wat nu?

  • 12 May 2017
  • 8 reacties
  • 13720 Bekeken

Badge
Ik word elke dag door een anonieme beller gebeld. Ik heb 1 x opgenomen, maar hoor dan alleen wat geluiden. Is door Simyo te achterhalen, wie deze anonieme beller is. Ik wil Simyo vragen, of zij de persoon of instantie wil achterhalen en actie onderneemt deze terugkerende acties te stoppen De voor mij bekende personen of instanties bellen mij nooit anoniem. Ik vind het zeer hinderlijk dat gebeurt.
icon

Beste antwoord door Jihane 13 May 2017, 14:27

Bekijk originele reactie

8 reacties

Volgens mij moet je een lijstje maken met 10 momenten dat er gebeld is. Dus datum en tijdstip. Simyo kan het namelijk niet zomaar doen. Sommige mensen schermen het af vanwege hun privacy.

Wat voor telefoon heb je? Sommige telefoons hebben een blokkade optie, nadeel is dan wel dat geen enkel afgeschermd nummer je niet kan bellen.
Badge
Ik zal eens gaan inventariseren de data en tijden, dat ik gebeld word. Inmiddels alles verwijderd. Ik heb een iPhone S4, Ik weet niet of ik anonieme bellers kan blokkeren. Zal ik eens onderzoeken.
Ook zal ik onderstaande ervaringen eens doorlezen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik weet niet of ik anonieme bellers kan blokkeren. Zal ik eens onderzoeken.

Denk er wel aan dat je dan bijvoorbeeld niet door servicemonteurs, ziekenhuizen gebeld kunt worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Antonie,

Wat ontzettend irritant dat je gebeld wordt door (een) anoniem nummer(s)! Wat Ray zegt klopt: wanneer iemand lastig gevallen wordt door anonieme nummers, dan kunnen we twee dingen doen. Je kunt ervoor kiezen om je nummer (gratis) te laten wijzigen door ons. Je krijgt dan een willekeurig ander telefoonnummer. Of je kunt ervoor kiezen om tien contactmomenten te verzamelen, waarop er daadwerkelijk verbinding is geweest. Dat betekent dat je dus wel opgenomen moet hebben, al was het maar voor één seconde. Een contactmoment kun je dan zo opschrijven: "10 april 2017, 18:04", "12 april 2017, 12:10", enzovoorts. Deze momenten kun je naar ons toesturen, en dan kunnen we achterhalen bij welke provider dit nummer zit. Via diegene's provider, krijgt deze persoon dan een waarschuwing.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om een app te downloaden van een derde partij, die alle anonieme nummers blokkeert. Dat kun je niet zelf op je telefoon al instellen zonder extra programma's. Het is wel een reële optie, maar wat Friesian zegt is terecht: dan kan geen enkel anoniem nummer je meer bereiken, dus ook niet van instanties waarvan je wél wilt dat ze je kunnen bereiken. Het is een afweging die je zelf moet maken.

Laat je me weten waar je voor kiest?

@ Ray en Friesian, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Bedankt voor alle reacties. Indien de anonieme telefoontjes blijven terugkomen, zal ik ze gaan registreren. Alleen de ervaring leert, dat ze weer snel ophangen en niet mogelijk is op te nemen. Indien dat het geval is, overweeg ik toch een extra app om de anonieme bellers te blokkeren. Voor mij is het geen probleem de officiële bedrijven en bekende personen te blokkeren. Bij die personen en instanties Is mijn vaste telefoontelefoonnummer bekend. Nogmaals bedankt voor alle reacties. Ik weet wat me te doen staat.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi antonie,

Jammer dat het moeilijk wordt om de telefoontjes te registreren omdat ze snel ophangen. Anders is een app van een derde partij inderdaad een goed alternatief! Laat je het ons weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +7
Toch nog even een vraagje: is er iemand in je omgeving die deze telefoontjes zou kunnen plegen? Een ex, of je Oma die een nieuw toestel heeft? Of iemand anders?
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor je aanvulling Wimj12! Het zou inderdaad nog een bekende kunnen zijn. Alleen is het dan wel apart dat er steeds wordt opgehangen en dat het blijft aanhouden. Wie weet kan Antonie hier nog eens naar kijken.

Groetjes,
Angela

Reageer