.

Beantwoord

Ik kan niet bellen "niet aangemeld bij netwerk", hoe kan dit?

  • 11 January 2014
  • 88 reacties
  • 275459 Bekeken

als ik wil gaan bellen of een sms wil versturen krijg ik te staan dat ik niet aangemeld ben bij netwerk wat moet ik nu doen 
icon

Beste antwoord door Kim 12 January 2014, 20:05

Bekijk originele reactie

88 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Telefoon helemaal uit- en weer aanzetten kan je proberen.
Badge +6

als ik wil gaan bellen of een sms wil versturen krijg ik te staan dat ik niet aangemeld ben bij netwerk wat moet ik nu doen 


Hoi marloudemmer19, Welkom op het forum! :) Wat Scotsman aangeeft, is inderdaad doorgaans de oplossing. In dit soort gevallen kun je het beste je telefoon opnieuw opstarten. Als je hierna nog niet werkt kun je handmatig een netwerk kiezen. Waar je deze instellingen kunt vinden op jouw toestel kun je hier terug vinden. 

Daarnaast zie ik dat een collega vanmiddag je simkaart even een reset heeft gegeven en er inmiddels weer verbruik is geregistreerd op je aansluiting. Werkt alles weer naar wens? :)

Admin: Antwoord aangevuld omdat er informatie ontbrak.

Ook ik heb dit probleem. Ondanks herhaaldelijk opnieuw opstarten krijg ik steeds de melding 'geen service'. Simkaart activeren via de site lukt niet, ik krijg dezeoptie niet en er verschijnt ook geen blauwe balk, zoals ik elders op dit forum las. Wie kan mij helpen?
Badge +8
Ook ik heb dit probleem. Ondanks herhaaldelijk opnieuw opstarten krijg ik steeds de melding 'geen service'. Simkaart activeren via de site lukt niet, ik krijg dezeoptie niet en er verschijnt ook geen blauwe balk, zoals ik elders op dit forum las. Wie kan mij helpen?

Hoi Kellie,

Jij hebt een prepaid aansluiting. Jouw simkaart is al geactiveerd. Op 9 januari heb je daar een email over gekregen met PIN en PUKcode voor deze simkaart. Nu krijg je de melding Geen Service, geef je aan. Wat voor toestel gebruik je? En heb je de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen?
Ik wil je vragen om je toestel even 10 minuten uit te schakelen en dan opnieuw aan te zetten. Dan kan de simkaart zich opnieuw proberen aan te melden.
Ik hoor graag van je,

Groetjes, Charlene
hoi

ik heb hetzelfde probleem en de aan-uit truuk werkt niet, 
kan iemand zien hoe het komt?

dankjewel!

Alexander
Badge +8
hoi

ik heb hetzelfde probleem en de aan-uit truuk werkt niet, 
kan iemand zien hoe het komt?

dankjewel!

Alexander


Hoi alexandern3,

Welkom op het forum 🙂 Ik ga meteen voor je kijken.
Zou je je toestel even minstens 10 minuten uit kunnen zetten? Batterij er ook uit, als dat mogelijk is? Ik ga je simkaart dan even een reset geven. Als je je toestel weer inschakelt, dan kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.
Ben je wel zeker dat je toestel geen simlock heeft?
Mocht het nu nog niet werken, kun je de simkaart dan even in een ander toestel testen? En ons je bevindingen laten weten? Dan kunnen we daar weer mee verder.

Groetjes,
Charlene
hoi

ik heb hetzelfde probleem en de aan-uit truuk werkt niet, 
kan iemand zien hoe het komt?

dankjewel!

Alexander


Hoi alexandern3,

Welkom op het forum 🙂 Ik ga meteen voor je kijken.
Zou je je toestel even minstens 10 minuten uit kunnen zetten? Batterij er ook uit, als dat mogelijk is? Ik ga je simkaart dan even een reset geven. Als je je toestel weer inschakelt, dan kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.
Ben je wel zeker dat je toestel geen simlock heeft?
Mocht het nu nog niet werken, kun je de simkaart dan even in een ander toestel testen? En ons je bevindingen laten weten? Dan kunnen we daar weer mee verder.

Groetjes,
Charlene


ok ik ga daar nu mee beginnen, 
ik zet hem gelijk uit...
laat even weten als je dit leest 
dan weet ik wanneer de tien minuten ingaan..

dankjewel voor je hulp

groeten!
Badge +8
ok ik ga daar nu mee beginnen, 
ik zet hem gelijk uit...
laat even weten als je dit leest 
dan weet ik wanneer de tien minuten ingaan..

dankjewel voor je hulp

groeten!


Hoi Alexandern3,

Je hoeft niet op mij te wachten hoor. Als je toestel maar zeker 10 minuten uit staat/heeft gestaan.

Ik hoor het van je, of je toestel nu wel een netwerk vindt :)

Groetjes, Charlene
Het is niet gelukt. Andere tips?
Badge +6
Het is niet gelukt. Andere tips?

Hoi Alexandern3,

Dat is vervelend dat je toestel nog steeds geen bereik heeft. Heb je simkaart al in een ander toestel geplaatst om te kijken of het probleem aan het toestel ligt of aan de simkaart? Mocht je gebruik maken van een iPhone wil ik graag weten of je het toestel al hebt laten synchroniseren met iTunes. Ik verneem graag je reactie.
hey charlene, 

ik wil weer hele graag bellen, 
wete jij wat ik kan doen?

dankjewel, 

Alexander
hoi, 

ik had je vorige post niet gelezen waarvoor excuus.
ik heb altijd prima kunnen bellen op dit toestel
het is een samsung galaxy III
niet gesynchroniseerd met itunes dus, 
maar ik heb wel een update gehad in de tussentijd, 
wat het ook nog zou kunnen zijn is dat ik twee sims heb aangevraagd omdat ik ze kwijt was, 
de eerste die ik heb aangevraagd is nooit gebruikt, 
de tweede zit er nu in, 
kan je daar wat mee?

groeten, 

Alexander
Reputatie 5
Badge +11
Hoi alexandern3,

Dat met die simkaarten, he... Dát was 't 'm nou net 🆒

Ik heb onze IT'ers gevraagd om die nieuwste simkaart te koppelen aan je aansluiting.
Zodra dit gedaan is, zal ik dat hier melden. Toestel daarna even uit- en aanzetten, en dan doet ie het weer 😃
Hoi alexandern3,

Dat met die simkaarten, he... Dát was 't 'm nou net 🆒

Ik heb onze IT'ers gevraagd om die nieuwste simkaart te koppelen aan je aansluiting.
Zodra dit gedaan is, zal ik dat hier melden. Toestel daarna even uit- en aanzetten, en dan doet ie het weer :D


check! superbedankt voor je moeite, 
fijn dat ik binnenkort weer kan bellen!
Reputatie 5
Badge +11
check! superbedankt voor je moeite, 
fijn dat ik binnenkort weer kan bellen!


Over 10 minuten kun je weer los! 😃
Ik had geen service terwijl de helpdesk aangaf dat alles goed was gegaan met het overzetten van mijn nummer. Wat bleek was dat er in mijn iphone4 een beveiliging was die opgelost werd door mijn iphone aan te sluiten op de computer en te syngroniseren met itunes. Het apple ID moest handmatig worden aangepast aan de nieuwe simkaart.
Badge +6
Hoi Jes, welkom op het forum van Simyo!

Fijn dat je zelf achter deze oplossing was gekomen dat je moest synchroniseren met iTunes, dankjewel voor het delen van deze oplossing! :)

Mocht je nog andere vragen, oplossing en/of opmerkingen hebben, dan horen we die graag!
Ik heb ook het zelfde probleem,mijn twee simkaarten van Simyo met andere toestel werken prima maar niet met de nieuwe Samsung Galaxy S6 edge,sms en bellen gaat niet (niet aangemeld bij netwerk) ondanks ik alle methoden gebruikt maar zonder resultaat.
Hulp!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jalal.zoetermeer, welkom op ons forum!

Wat ik me dan afvraag: Is jouw nieuwe S6 wel simlockvrij? Doen andere simkaarten het wél daarin?
Mijn (nieuwe) telefoon, samsung galaxy s5 mini, geeft ook aan dat ik niet aangemeld ben bij netwerk..ik kan niet bellen of sms versturen. Met mijn oude telefoon kon ik wel bellen, de nieuwe telefoon is simlockvrij. 10 minuten uitzetten heb ik al geprobeerd, weet iemand raad?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kyrabeer,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is vervelend zeg! Heb je ook al een andere simkaart getest in jouw nieuwe telefoon? Als dit wel werkt, weet je zeker dat er niets aan de hand is met jouw telefoon.

Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Hiermee heb ik je als het ware opnieuw aangemeld bij het netwerk. Om deze reden raad ik je aan jouw telefoon 10 minuten uit te zetten en hierna opnieuw op te starten. Laat je weten of dit geholpen heeft?

Groetjes,
Angela
Hoi,
Ik denk dat het nu goed is, ik kon vandaag sms' en.
Bedankt!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Kyrabeer,

Super om te horen, graag gedaan 🙂 Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden op het forum 😃
Ik heb een nieuwe Samsung Galaxy S5 mini gekocht. De simyo simkaart is vanuit mijn oude Samsung galaxy s3 mini overgezet naar mijn nieuwe mobiel. Ik had nooit problemen. Nu kan ik slecht bellen en sms'en. Ik krijg de melding: Geen netwerk beschikbaar. Ik heb al van alles geprobeerd. Meerdere malen aan en uit zetten, simkaart eruit en erin. Dan doet de telefoon het even, maar het netwerk is zo weer weg. Rara, hoe kan dit. Het is een simlockvrije telefoon. Graag een oplossing, want ik was zo blij met mijn nieuwe telefoon en nou werkt het netwerk niet mee!
Reputatie 4
Badge +8
GB0S misschien is je simkaart defect.
Heb je al geprobeerd om je simkaart in een toestel van een kennis/vriend/familielid te doen en te kijken hoe het dan gaat? Gaat het dan ook niet jofel, dan misschien een nieuwe simkaart bestellen a 5 euro.??

Reageer