.

Ik kan niet bellen en sms en

  • 2 January 2012
  • 4 reacties
  • 1764 Bekeken

Badge
Ben vanmorgen overgezet van tmobile naar simyo met nummerbehoud
nu kan ik wel gebeld en ge-smst worden maar ik kan zelf niet bellen en of sms-en.
ik krijg de melding oproep niet toegestaan. Vaste nummers actief.
weet iemand wat er kan zijn???
alvast bedankt groetjes marjolein

4 reacties

Ben vanmorgen overgezet van tmobile naar simyo met nummerbehoud
nu kan ik wel gebeld en ge-smst worden maar ik kan zelf niet bellen en of sms-en.
ik krijg de melding oproep niet toegestaan. Vaste nummers actief.
weet iemand wat er kan zijn???
alvast bedankt groetjes marjolein



Ook vandaag overgezet. Kan wel bellen en sms ontvangen maar geen sms van het toestel versturen. Wel van de site. Heb al een melding gestuurd naar de klantenservice
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Marjolein en Wial,

Marjolein, Wanneer je geen uitgaande gesprekken kunt uitvoeren, moet je de oproep instellingen controleren.

Om uitgaande gesprekken te deblokkeren moet je via de beveiligingsinstellingen de FDN modus deactiveren. Dit is een instelling op je telefoon.

Wial, Kan je aangeven wat voor melding je krijgt wanneer je een sms probeert te verzenden? Je zou alvast even onderstaande instellingen kunnen nagaan.

Controleer of het nummer van de SMS berichtencentrale (correct) is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313
Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Marjolein en Wial,

Marjolein, Wanneer je geen uitgaande gesprekken kunt uitvoeren, moet je de oproep instellingen controleren.

Om uitgaande gesprekken te deblokkeren moet je via de beveiligingsinstellingen de FDN modus deactiveren. Dit is een instelling op je telefoon.

Wial, Kan je aangeven wat voor melding je krijgt wanneer je een sms probeert te verzenden? Je zou alvast even onderstaande instellingen kunnen nagaan.

Controleer of het nummer van de SMS berichtencentrale (correct) is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313
Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.

Groetjes,

Alex




Alex,



Stond allemaal goed. Vanmorgen nog een bericht ontvangen en daarna geen contact meer met het netwerk. Klantenservice heeft lange wachttijden. Toestel een paar maal opnieuw aangezet. Geen resultaat. En nu?

Wial
Reputatie 5
Badge +10
Kan je mij je Simyo telefoonnummer per privé bericht doorgeven? Dan kan ik je beter van dienst zijn.

Reageer