.

Beantwoord

Ik kan mijn netwerkmodus niet aanpassen. Hoe kan dat?

  • 11 December 2017
  • 9 reacties
  • 527 Bekeken

Badge
Ik kan mijn voorkeursnetwerkmodus niet meer instellen op WCDMA/GSM (automatisch), dan springt deze gelijk op 'enkel gsm'. Mijn smsjes komen wel aan bij vrienden met een Nederlands telefoonnummer, maar niet bij vrienden met een Belgisch telefoonnummer. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Asma 12 December 2017, 11:55

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi IR92,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, wat gek dat jij je voorkeursnetwerkmodus niet kunt aanpassen.

Voor de zekerheid zal ik je simkaart resetten. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste gegevens op het netwerk.

Als het probleem blijft bestaan zou ik je graag willen vragen om je simkaart even in een andere telefoon te plaatsen, om na te gaan of jij je netwerkmodus hier wel kunt aanpassen. Kun je hier dan ook uittesten of het sturen van een sms naar Belgische nummers wel mogelijk is?

Ik hoor graag van je wat hiervan de uitkomst is.

Groetjes,
Asma
Badge
Beste Asma,

De simkaart werkt wel in een andere telefoon (inclusief bellen en smsen naar Belgische nummers). Ik heb een dual sim en mijn andere simkaart werkt in elke sleuf, dus het ligt ook niet per se aan mijn telefoon. Ook heb ik handmatig alles opnieuw ingesteld via de website van Simyo. Is er nog iets anders aan de hand?

Alvast bedankt!

Groet,
Ilona
Heb je 1 of 2 simkaarten in de telefoon?
Heb je een dual sim standby telefoon?
Hoe staat sim beheer ingesteld?
Werkte eerst GSM/WCDMA instelling wel?
Reputatie 7
Badge +9
Veel dual-sim toestellen laten niet toe dat in beide sleuven 3G of 4G staat ingesteld. De andere sleuf staat dan vast op het laagste niveau en dat kan dan niet gewijzigd worden voordat de andere simkaart is teruggeschakeld.
Juist...
Dual sim standby toestel dus tegenover.......
Dual sim active.
Badge
Dank Friesian en franswon voor jullie reacties: het klopt inderdaad van die sleuven. Het gaat echter alleen om smsen en bellen: ik maak geen gebruik van mobiel internet.

Ik heb 2 simkaarten in mijn telefoon, de ene werkt in beide sleuven (en met 'werken' bedoel ik: bellen en smsjes versturen en ontvangen). De ander verbindt soms wel en soms niet met een netwerk. Ook handmatig zoeken is niet altijd effectief: mijn telefoon kan dan geen netwerk vinden, of biedt maar twee netwerken aan (waarvan een "verboden").

Voorheen deed deze het perfect en ook bij handmatig zoeken kreeg ik een lijst van zo een zes netwerken die werkten. Simbeheer is als volgt:

Mobiele gegevens: uit (geen internet)
Spraak/Mobiele gegevens: sleuf 1 (de niet-werkende simyokaart)
APN volgens de website van simyo.

Wat mis ik nog?
Badge
En om te reageren op franswon: simkaart 2 zit in sleuf 2 (dus alleen gsm) en is geregistreerd op een 2g netwerk, ik had voor de zekerheid gecheckt of deze inderdaad niet toevallig op een 'hoger' netwerk is geregistreerd.
Ik krijg de indruk dat bij simslot 1 de contactpunten niet goed werken.

Verwissel eens de simkaarten van simslot, werkt het dan?

En probeer ook eens 1 simkaart in toestel.
Reputatie 6
Badge +5
Hi IR92,

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de tips van Friesian 🙂 Zou je ons kunnen laten weten of die voor wat meer duidelijkheid zorgen? Daarnaast zou ik willen weten sinds wanneer dit probleem speelt. Heeft je telefoon het eerder altijd naar behoren gedaan?

Groetjes,
Niels

Reageer