.

Beantwoord

Ik kan geen verbinding maken met het mobiele netwerk. Wat nu?

  • 20 January 2018
  • 15 reacties
  • 2586 Bekeken

Verbinding met netwerk verbroken (geen service), in overleg met klantenservice reset uitgevoerd middels aan- uitschakelen, meermaals geprobeerd echter zonder resultaat.
Wederom in overleg met klantenservice is door Simyo een "harde" reset uitgevoerd (verwijderen simkaart), zonder resultaat.
Als reden wordt aangegeven dat de provider (KPN) door storing vertraging heeft met uitvoeren van deze reset. Door Simyo wordt als "oplossing" aangedragen om te wachten tot de verbinding met netwerk is hersteld, dit kan "van enkele uren tot enkele dagen" gaan duren.
Om te "controleren" of de verbinding is hersteld dien ik het een reset uit te voeren middels aan- uitschakelen.-
Ondertussen is er vanaf donderdag 12:00 geen verbinding met de provider, daarbij is het volkomen onduidelijk wanneer de verbinding is hersteld.
icon

Beste antwoord door Niels 22 January 2018, 14:26

Bekijk originele reactie

15 reacties

Maar wat als u de simkaart in een andere telefoon stopt? En andersom, een andere simkaart in uw telefoon? Dat het een kruistest en lees nergens dat deze optie ook werd genoemd.
Zojuist zonder positief resultaat de "kruistest" uitgevoerd. Beide telefoon functioneren normaal met de "actieve" simkaart. De simkaart met "geen service" functioneert niet in beide toestellen.
Het "probleem" zit volgens Simyo ook niet bij de telefoon maar bij de provider.
Ik zou voor nood een losse prepaid simkaart halen in de winkel. Je zit met als Simyo een nieuwe stuurt met een levertijd. Controleer wel voor de zekerheid of je mijn Simyo de juiste adresgegevens bevat.

Suuk 6
Kruistest maakt dus een hoop duidelijk. Kan een netwerk zijn maar ook de simkaart.
Even ter controle;

- Het betreft een abonnement en geen prepaid?

- buitenland opties op de MijnSimyo staan aan?

- APN instellingen zijn juist?

APN Simyo
Apn: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs / GPRS

Vernemen het weer graag.
"Kruistest maakt dus een hoop duidelijk", kan deze opmerking niet plaatsen er is namelijk geen nieuwe of aanvullende informatie bekend geworden.
"Kan een netwerk zijn maar ook de simkaart", klantenservice geeft aan dat KPN storing/vertraging meld bij harde reset. Probleem/oorzaak is schijnbaar dus bekend bij Simyo?

Het betreft een abonnement, is er dan verschil tussen prepaid en abonnement?
Buitenland opties op de MijnSimyo staan aan, toestel/storing vindt plaats in Nederland
APN instellingen zijn juist, ongewijzigd en gecontroleerd.

Helaas is er nog geen oplossing gevonden voor het probleem.
U heeft een kruistest uitgevoerd. Het werd dus duidelijk dat de simkaarten het in beide gevallen niet deed. Er is dus wel iets duidelijk geworden. Het ligt niet aan uw telefoon. Het probleem moet gevonden in het netwerk of misschien toch in de simkaart zelf. De reden van de kruistest was om het één en ander ui te sluiten.

Het verschil tussen prepaid het het Sim only abonnement is het internetten. Dat kan met prepaid enkel via Wifi in het buitenland omdat Simyo geen buitenland internetten in het pakket heeft. Wel bellen / smsen.

Ik zou toch een reactie verder afwachten van een moderator. Die zijn namelijk van Simyo. Ik verwacht dat deze vandaag zullen reageren.
"Klantenservice geeft aan dat KPN storing/vertraging meld bij harde reset. Probleem/oorzaak is schijnbaar dus bekend bij Simyo", er was al geconstateerd/bekend dat het probleem niet dij de telefoon dient te worden gezocht.
Klantenservice geeft aan dat het een "probleem" betreft tussen Simyo en KPN.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Klant68,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je al sinds donderdag geen verbinding met het netwerk meer hebt 😞 Ik kan begrijpen dat je graag weer bereikbaar wilt zijn. Zoals al eerder door mijn collega's aangegeven, gaat het hier om een probleem met het KPN netwerk. Er wordt hard aan een oplossing gewerkt.

Ik zie dat er vanmiddag een vervangende simkaart is gestuurd. Zou je me kunnen laten weten of deze voor een netwerkverbinding zorgt? 🙂 Ik hoor het graag.

Ray en Friesian, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Niels
De nieuwe simkaart wordt vanmiddag verstuurd, dit houd in dat ik vanaf woensdagavond weer kan bellen. Van donderdag middag tot woensdag avond geen gebruik kunnen maken van een Simkaart is niet onhandig dit is een zeer slechte service.
Dat er hard aan een oplossing wordt gewerkt hoor ik al dagen. De praktijk is dat ik zonder mijn schuld, zes dagen mijn telefoon niet kan gebruiken.

Uw vraagstelling "Zou je me kunnen laten weten of deze voor een netwerkverbinding zorg?" begrijp ik niet. Uw collega heeft mij geïnformeerd dat er een op werking gecontroleerde/actieve Simkaart wordt verstuurd.
Ik mag er toch van uitgaan dat deze Simkaart functioneert of ben ik al weer te optimistisch over gedane belofte?

U hoeft mij niet te bedanken voor het meedenken, ik heb enkel de situatie omschreven en elf verschillende medewerkers van klantenservice gesproken. deze gesprekken duurde van 8 tot 27 minuten, twee medewerkers beëindigden het telefoongesprek voortijdig door de verbinding te verbreken.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Klant68,

Jammer dat je dit zeer slechte service vindt, al begrijp ik de frustratie volkomen als je bijna een week geen gebruik kon maken van je aansluiting.

Het klopt dat er een werkende simkaart wordt verstuurd. We willen alleen zeker weten of de simkaart ook bij jou werkt! Het is voor ons ook heel fijn om een bevestiging te krijgen van je.

Ik hoor daarom graag van je!

Groetjes,
Caspar
Casper,

Het is voor mij vreemd en lijkt met name tactisch vanuit Simyo bedoelt dat er woorden als "onhandig en "jammer" worden gebruikt voor problemen en consequenties welke zijn ontstaan door het niet nakomen van afspraken en het langdurig niet kunnen gebruiken van een Simkaart.

Ik ben helemaal niet gefrustreerd, ik verbaas mij echter telkens weer over de passieve houding, loze teksten en uiteindelijk trage oplossing. Dit is in mijn ogen lachwekkend en tevens triest omdat Simyo zelf zo vaak en hard als zij kunnen roepen "de beste te zijn".

Onze onderlinge relatie bestaat enkel uit commerciële belangen, Simyo blijkt in werkelijkheid haar afspraken niet of beperkt na te kunnen komen. Dat u bepaalde zaken "heel fijn" vind is in mijn optiek niet van belang en komt over als een "overdreven manier van vriendelijk willen zijn". Bedrijven/personen welke zo handelen/werken zijn in mijn beleving hypocriet en schijnheilig.
Ik heb je in een reactie het advies gegeven om voor nood een losse simkaart te halen. Heb je dit gedaan?
Dat lees ik nergens.
Ter info, Ray en ik zijn 1 van de medeklanten die met meedenken proberen, niet alleen jou, te helpen.

Ik lees dat je een vervangende simkaart wordt toegestuurd. Normaal gesproken kost dit €5,-, je ontvangt deze gratis(?).

Verder is het zo dat er veel mensen zijn die wèl respectvol met elkaar omgaan, en niet alleen op dit openbaar forum. En dat maakt ze nièt hypocriet of schijnheilig.
Het is voor mij vreemd en lijkt met name tactisch vanuit Simyo bedoelt dat er woorden als "onhandig en "jammer" worden gebruikt voor problemen en consequenties welke zijn ontstaan door het niet nakomen van afspraken en het langdurig niet kunnen gebruiken van een Simkaart.


Bij mij weten en volgens uzelf was er een storing bij KPN, want dat had een klantenservice medewerker gezegd. Een storing waar Simyo zelf ook hinder van had. Maar niet bekend was bij de klanten die hier met grote regelmaat reageren om klanten proberen te helpen. En omdat deze klanten graag helpen gaven zij u tips, adviezen of ideeën. Deze ideeën heeft u amper gevolgd want een klantenservice medewerker zei...

Ik ben helemaal niet gefrustreerd, ik verbaas mij echter telkens weer over de passieve houding, loze teksten en uiteindelijk trage oplossing. Dit is in mijn ogen lachwekkend en tevens triest omdat Simyo zelf zo vaak en hard als zij kunnen roepen "de beste te zijn".


De trage oplossing kwam volgens mij door een storing, was de storing dus bij KPN en was Simyo er dus ook afhankelijk van hoe snel zij die storing verholpen hadden. Bij een storing moet meestal eerst onderzocht worden waar het zich voordoet alvorens het opgelost kan worden. Daarbij is de reactietijd vanuit Simyo een werkdag hier op het forum en zijn zij in het weekend gesloten. Ondanks dat is de kans dat er een moderator aanwezig is vrij aannemelijk en anders zijn er altijd andere klanten die er zijn om klanten proberen te helpen. Maar ja, een klantenservice medewerker zei...

Als je als bedrijf meerdere keren (10+) word uitgeroepen als de beste, dan mag je jezelf best wel de beste noemen. Een bedrijf kan echter nooit 100% tevreden klanten hebben.

Onze onderlinge relatie bestaat enkel uit commerciële belangen, Simyo blijkt in werkelijkheid haar afspraken niet of beperkt na te kunnen komen. Dat u bepaalde zaken "heel fijn" vind is in mijn optiek niet van belang en komt over als een "overdreven manier van vriendelijk willen zijn". Bedrijven/personen welke zo handelen/werken zijn in mijn beleving hypocriet en schijnheilig.


Ik heb u de hele tijd met u aangeschreven en mij zo netjes mogelijk verwoord. Nou ben ik niet van Simyo maar ik ben wel werkzaam in de dienstverlening waar termen als hospitality en hostmanship voorop staan. Dit zie ik ook terug in de omgang van de moderators hier op het forum. Jammer dat u dat hypocriet en schijnheilig vind.
Kleine opmerking naar mezelf.

Ik ging er onterecht vanuit dat u in eerste instantie in het buitenland verbleef. Waarom weet ik niet, maar voor dat bied ik dan wel weer mijn excuses aan. Veranderd echter verder niks aan mijn betoog hier boven.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Klant68,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me echt goed voorstellen dat je niet blij bent met wat er is gebeurd. Ook snap ik dat het niet bereikbaar zijn voor meerdere dagen ontzettend irritant is. Wel wil ik je vragen om mijn collega's niet hypocriet of schijnheilig te noemen, we doen allemaal ons best om deze situatie zo snel en effectief mogelijk op te lossen. Zo zetten wij ons in voor al onze klanten.

Ik zie dat je de vervangende simkaart inmiddels hebt ontvangen en geactiveerd, werkt alles nu weer naar behoren? Zo niet, dan hoor ik dat natuurlijk graag. We willen dat je weer tevreden gebruik kunt maken van onze diensten. Ook hebben we je een e-mail met een uitleg over de situatie gestuurd. Zo zie je, als er iets fout gaat aan onze kant dan steken we uiteraard ook de hand in eigen boezem. Heb je deze e-mail gelezen?

@Ray en Friesian, bedankt voor jullie bericht en toevoegingen. Het is zeker zeer belangrijk dat we hier allemaal respectvol met elkaar om blijven gaan. We zijn hier natuurlijk om klanten te helpen met hun vragen of problemen. 🙂

Groetjes,
Els

Reageer