.

Beantwoord

Ik kan geen mobiel internet gebruiken. Wat nu?

  • 9 October 2018
  • 9 reacties
  • 436 Bekeken

Na een aantal dagen herhaaldelijk een melding te hebben gekregen betreft het updaten van de aanbiedersinstellingen, kan ik na het uitvoeren ervan geen gebruik meer maken van mobiel internet. Er wordt wel aangegeven dat ik connectie heb met het 3G netwerk, maar kan desondanks geen connectie meer met internet maken.

Mijn aanbiedersinstellingen staan momenteel op KPN NL 28.2.5, maar krijg alsnog iedere keer eveneens de melding om deze opnieuw te updaten… Daarbij is blijkbaar ook met latere versies van iOS de mogelijkheid om deze handmatig in te stellen (om wat voor reden dan ook) niet meer mogelijk (zoals bij toestelhulp vermeld staat). Opnieuw opstarten, internet instellingen voor binnen/buitenland op mijnsimyo aan/uitzetten en de fabriekinstellingen voor het netwerk terugzetten bood eveneens niet tot een oplossing.

Het gaat hier om een iPhone 5 met iOS 10.3.3 geïnstalleerd.
icon

Beste antwoord door Jihane 10 October 2018, 17:12

Bekijk originele reactie

9 reacties

Van wie heb je die melding ontvangen, wie was de afzender?

Kun je een printscreen plaatsen van je apn instellingen?

Die 28.2.5 zeggen mij niks.
Hallo Ray, bedankt voor je reactie.

Het ging om een systeemmelding die op iTunes en de telefoon zelf werd vermeld, dus er zat geen afzender bij.

De APN instellingen stonden oorspronkelijk op portalmmm.nl, KPN en vermoedelijk gprs als wachtwoord. Hetzelfde geldde dan ook voor de MMS-instellingen. Na het uitvoeren van de “update” stonden deze nog steeds op dezelfde instellingen (tot zover ik het heb gezien). Aangezien ik de fabrieksinstellingen heb teruggezet staan deze nu op blanco, en kan ik deze helaas ook niet handmatig aanpassen.
Ik raad je aan je APN opnieuw in te stellen aan de hand van toestelhulp.
Reputatie 7
Badge +10
Hi J. M.,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zonde dat je ineens geen contact meer kunt maken met het netwerk! De tip van Ray is een goede: om je APN instellingen in te vullen aan de hand van de Toestelhulp tool.

Ook heb ik vanuit het netwerk een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee worden de instellingen vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten of het dan wel lukt?

@ Ray, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Ik had in mijn oorspronkelijke vraag al aangegeven gebruik te hebben gemaakt van de toestelhulp, het staat er letterlijk. Eveneens in mijn reactie naar Ray toe had ik al aangegeven dat het voor mij niet mogelijk is om mijn APN instellingen aan te passen.

Ter verduidelijking; als ik mijn APN instellingen aanpas, en ik ga weer uit het menu dan worden deze weer teruggezet naar de oorspronkelijke waarde. M.a.w. mijn wijzigingen worden niet opgeslagen.

Blijkbaar heeft Apple met latere updates (iOS 10) ervoor gekozen om de ANP instellingen door de provider te laten bepalen, i.p.v. de mogelijkheid te (blijven) geven dat je deze zelf kunt aanpassen.

Bedankt voor het uitvoeren van de reset, maar na het toestel zo'n 20 minuten te hebben uitgezet heeft het helaas niets verandert.

Als je nog andere suggesties hebt, dan hoor ik deze graag.
Reputatie 7
Badge +10
Hi J. M.,

Wat jammer dat het niet heeft mogen werken! Wil jij dan nog proberen je simkaart in een ander toestel te stoppen? Merk je dan dat er wél een internetverbinding is?

Groetjes,
Jihane
Ik had in mijn oorspronkelijke vraag al aangegeven gebruik te hebben gemaakt van de toestelhulp, het staat er letterlijk. Eveneens in mijn reactie naar Ray toe had ik al aangegeven dat het voor mij niet mogelijk is om mijn APN instellingen aan te passen.

Ik raad je aan je APN opnieuw in te stellen aan de hand van toestelhulp.

Ik schreef dus opnieuw instellen, niet aanpassen. Het staat er letterlijk.
Hallo Jihane

Intussen heb ik het gelukkig weer weten op te lossen, niks aan om 3 dagen zonder mobiel internet te zitten. Alsnog bedankt voor je tips. Voor de mensen die met een soortgelijk probleem kampen kan je gebruik maken van de volgende stappen:

- ga met behulp van je wifi-verbinding naar http://unlock.co.nz op je telefoon
- kies onderaan het menu ‘Create APN’
- selecteer vervolgens land en provider
- klik op ‘Create APN’
- klik op ‘Allow’
- bij de vraag om een profiel certificaat te installeren klik op ‘Installeren’ (rechtsbovenaan)
- toets je wachtwoord in
- klik op ‘Installeren’
- na het installeren van het certificaat, klik op ‘Klaar/Done’
- controleer of je weer gebruik kunt maken van 3G/4G

@ ray
Instellen, aanpassen. Same thing. Je kunt inderdaad bepaalde dingen vaker noemen dan helemaal niet, of je kunt bepaalde dingen niet noemen als deze al meervoudig vermeld zijn. Alsnog bedankt voor je hulp.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi J.M.,

Dankje voor je reactie en de tips!! 🙂 Dit is zeker nuttig om te weten voor mensen met hetzelfde probleem. Nog een vraag aan jou, toen je de APN instelde, klikte je toen op het blauwe pijltje terug (linksboven) om uit de instellingen te gaan, of drukte je op de home knop? Doe je dat laatste, dan sla je namelijk níet de instellingen op. Dit heb ik ook al een aantal keer gemerkt bij andere klanten namelijk.

Fijne dag nog en geniet weer lekker van de vrijheid van mobiel internet zou ik zeggen! :)

Groetjes,
Thomas

Reageer