Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik kan door sommigen niet gebeld worden. Wat nu?

  • 8 januari 2017
  • 16 reacties
  • 2615 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik kan al een hele tijd door sommigen niet gebeld worden. Sommigen dus wel en sommigen dus niet, begrijp niet waarom de een wel en de ander niet. Had al een hele tijd terug een bericht op het forum geplaatst (er is toen is iets gereset, weet niet meer wat precies wat), maar dat heeft blijkbaar dus niet geholpen.

Momenteel erg vervelend, want mijn moeder ligt in het ziekenhuis en kan me dus niet bellen (mijn zusje overigens wel).

Groetjes,
Gideon
icon

Beste antwoord door Jihane 24 maart 2017, 17:41

Hoi Ellyjant,

Daar ben ik weer! Ik heb contact gehad met de netwerkspecialisten, zoals ik je via een privébericht ook heb laten weten. De netwerkspecialisten hebben toen een test uitgevoerd om te checken of je door T-Mobile nummers gebeld kunt worden. Tele2 zit namelijk op het T-Mobile netwerk. Wat bleek? Dat kan niet! Ze hebben dus meteen een actiepunt hiervan gemaakt. Woensdag zou je weer door iedereen gebeld moeten kunnen worden.

Mijn excuses voor de vertraging hierin, maar ik ben wel heel opgelucht dat er een aantoonbare oplossing is.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane
Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge +7
Hoi Ellyjant,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat je niet gebeld kunt worden door sommige nummers! Dit is ook erg onhandig nu je moeder in het ziekenhuis ligt.

Wil je controleren of de Niet-Storen functie aan staat op je telefoon? Met deze functie kun je aangeven dat bepaalde personen of groepen je niet kunnen bellen. Dit zou kunnen verklaren waarom je moeder je niet kan bellen, en je zusje bijvoorbeeld wel.

Ook wil ik je aanraden om eventuele doorschakelingen te verwijderen. Dit doe je door ##002# te bellen.

Mochten deze dingen niet werken, kun je dan laten of de mensen die je niet kunnen bellen allemaal dezelfde provider hebben? Misschien dat je bent geblokkeerd voor oproepen vanuit een bepaalde provider.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha
Hey Samantha,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels een simkaart wissel gedaan met een andere telefoon en was op die telefoon nog steeds niet bereikbaar. Heb ook de provider van mijn moeder gebeld en die zei dat ze me niet geblokkeerd hadden.

Ik zou dus helaas niet weten wat ik eraan kan doen.

Groetjes,
Gideon
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Gideon,

Wat lastig dat het nog niet is opgelost.

Goed dat je de simkaart ook in een andere telefoon hebt geprobeerd. Zo kun je uitsluiten dat het aan het toestel ligt.

Kun je mij vertellen welke provider jouw moeder heeft? En heeft je zusje een andere provider? Deze informatie zal ik doorzetten naar onze netwerkspecialisten, zodat zij kunnen uitzoeken wat er aan de hand is.

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Sean
Hey Sean,

Bedankt voor je reactie.
Ik kan wel gebeld worden door Youfone, maar niet door Tele2.

Groetjes,
Gideon
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ellyjant,

Ik vind het erg vervelend dat het probleem is blijven bestaan! :(

Om je beter te kunnen helpen, zou ik je graag willen vragen welk telefoonnummer jou niet kan bellen. Dit nummer kun je naar mij sturen in een privé mail. Ik zal dit dan voor je laten uitzoeken door onze netwerkspecialisten.

Groetjes,
Asma
Ik heb de simkaart vervangen en het werkt nog steeds niet. Ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn telefoon ligt, heb de simkaart in meerdere telefoons gedaan.
Ik wil nu echt dat het opgelost wordt.
Dus blijft over.....degene die jou niet kan bereiken. Wissel eens met elkaar, een kruistest.
Als diegene een sim gebruikt van een ander netwerk helpt dat? Heeft diegene alleen geen bereik naar jou qua bellen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ellyjant,

Wat stom dat het nog steeds speelt! Heb je Asma via een privébericht laten weten om welk nummer het gaat? Ze is er nu niet, dus ik kan het niet vragen, maar morgen is er weer een dag 🙂 De netwerkspecialisten kunnen dan uitzoeken of er iets op netwerk verkeerd gaat waardoor je voor dat nummer onbereikbaar bent.

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Als het niet binnen een week is opgelost verander ik van provider. Ik kan heel makkelijk aantonen dat het puur en alleen aan jullie ligt.
Als het niet binnen een week is opgelost verander ik van provider. Ik kan heel makkelijk aantonen dat het puur en alleen aan jullie ligt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ellyjant,

Wat spijtig dat dit nog niet is opgelost 😞 Je frustratie is logisch! Als ik alles op een rijtje zet, dan heb je vaker een kruistest uitgevoerd waarbij het probleem bleef voortbestaan in andere toestellen. Ook heb je een nieuwe simkaart besteld, maar zelfs dat bleek niet voldoende te zijn.

Het is nu wat later op de avond, en dus kan ik de netwerkspecialisten niet bellen. Ik heb het dus in de agenda gezet met prioriteit. Ik ga hier morgen actief en hoogstpersoonlijk achteraan. Ik zal hier morgenmiddag dus weer een bericht plaatsen. Tot morgen! Ik hoop dan meer nieuws te hebben.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ellyjant,

Daar ben ik weer! Ik heb contact gehad met de netwerkspecialisten, zoals ik je via een privébericht ook heb laten weten. De netwerkspecialisten hebben toen een test uitgevoerd om te checken of je door T-Mobile nummers gebeld kunt worden. Tele2 zit namelijk op het T-Mobile netwerk. Wat bleek? Dat kan niet! Ze hebben dus meteen een actiepunt hiervan gemaakt. Woensdag zou je weer door iedereen gebeld moeten kunnen worden.

Mijn excuses voor de vertraging hierin, maar ik ben wel heel opgelucht dat er een aantoonbare oplossing is.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane

Hoi Ellyjant,

Daar ben ik weer! Ik heb contact gehad met de netwerkspecialisten, zoals ik je via een privébericht ook heb laten weten. De netwerkspecialisten hebben toen een test uitgevoerd om te checken of je door T-Mobile nummers gebeld kunt worden. Tele2 zit namelijk op het T-Mobile netwerk. Wat bleek? Dat kan niet! Ze hebben dus meteen een actiepunt hiervan gemaakt. Woensdag zou je weer door iedereen gebeld moeten kunnen worden.

Mijn excuses voor de vertraging hierin, maar ik ben wel heel opgelucht dat er een aantoonbare oplossing is.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane

Ik heb nu precies hetzelfde, maar dan met Vodafone. Iedereen kan mij bellen, behalve Vodafone/Hollandsch Nieuwe nummers :/

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Joost,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat balen dat ook jij niet door Vodafone en Hollandsnieuwe nummers gebeld kan worden! Zou je mij in een privébericht een aantal voorbeelden kunnen sturen (telefoonnummers die jou niet kunnen bellen en het tijdstip)? En heb je de simkaart ook al in een ander toestel kunnen proberen? 

 

Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Hi Tessanne,

 

dank voor je reactie. Inmiddels is het door de netwerk specialist, ism Vodafone, opgelost. 👍🏻
 

Groet, Joost

Reputatie 6
Badge +5

Hoi JoostP,

 

Goed om te lezen! 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer