.

Beantwoord

Ik hoor de ander niet bij het bellen, en andersom ook. Hoe kan dat?

  • 22 June 2016
  • 19 reacties
  • 46226 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Ik kan wel bellen maar ik kan degene die ik bel niet horen en zij mij ook niet. De telefoon gaat wel over en er wordt verbinding gemaakt maar geen geluid. Zouden jullie mij kunnen helpen. Ik heb mijn telefoon al uitgezet Grt Anita Brouwer
icon

Beste antwoord door CEG 17 August 2023, 17:27

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Ervaar je dit met iedereen die je belt? Ervaar je dit ook als jij gebeld wordt?

Edit: Heb je al eens geprobeerd te bellen met een handsfree setje, van die oordopjes met een microfoon in een van de snoertjes? Deze heb je bijvoorbeeld bij een iPhone.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bro,

Wat vervelend dat je de ander niet hoort en vice versa! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als er verbinding gemaakt is, horen zowel de speakers als je microfoon mee te werken. Als ik dit zo hoor, ben ik vooral benieuwd waar dit probleem kan liggen. Wil je jouw simkaart in een ander toestel stoppen, en uitproberen of het bellen dan wél goed gaat? Als 'ie het dan wel doet weet je dat het aan je telefoon ligt.

Verder vraag ik me ook af hoe lang je dit probleem al ervaart. Is dit iets nieuws, of heb je dit altijd al gehad met dit toestel? Ook de vragen die RicoK stelt zijn belangrijk: heb je dit probleem met iedereen, of slechts met specifieke nummers?

Als laatste kun je altijd proberen om je telefoon terug te brengen naar fabrieksinstellingen. Welke telefoon heb je?

Ik ben benieuwd! Hou je me op de hoogte?

@ RicoK: Super, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hi Bro,

Wat vervelend dat je de ander niet hoort en vice versa! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als er verbinding gemaakt is, horen zowel de speakers als je microfoon mee te werken. Als ik dit zo hoor, ben ik vooral benieuwd waar dit probleem kan liggen. Wil je jouw simkaart in een ander toestel stoppen, en uitproberen of het bellen dan wél goed gaat? Als 'ie het dan wel doet weet je dat het aan je telefoon ligt.

Verder vraag ik me ook af hoe lang je dit probleem al ervaart. Is dit iets nieuws, of heb je dit altijd al gehad met dit toestel? Ook de vragen die RicoK stelt zijn belangrijk: heb je dit probleem met iedereen, of slechts met specifieke nummers?

Als laatste kun je altijd proberen om je telefoon terug te brengen naar fabrieksinstellingen. Welke telefoon heb je?

Ik ben benieuwd! Hou je me op de hoogte?

@ RicoK: Super, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Bro, je hebt wel geciteerd, maar hier niets mee gedaan.
Badge
Beide bedankt!! Ik heb de sim eruit gehaald even een kwartier gewacht en weer opnieuw opgestart. Op een een of andere duistere reden vliegmodus en bluetooth gingen regelmatig aan zonder dat ik het in de gaten had maar probleem is opgelost hartelijk bedankt!! Jihane en RicoK🆒
Reputatie 7
Het is en blijft technologie, waarbij een scheef staand bitje, directe gevolgen kan hebben.

Fijn dat het nu is opgelost.
Badge
sorry maar hoe bedoel je RicoK met citaat? Want ik heb net gereageerd ;))
Badge
Oke Rico, het werkt gelukkig allemaal weer!
Dank je nogmaals
Reputatie 7
als je een paar posts terug rolt dan zie je dat je wel geciteerd hebt, maar dan zonder reactie.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bro,

Super! Fijn om te horen dat het nu wel werkt 😃 Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ RicoK: Dankjewel voor het reageren en meedenken!

Groetjes,
Jihane
Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem.
Zo wel bij bellen als gebeld worden.
Ik start elke dag op nieuw op
sim-kaart verwisselen helpt niet
het geluid werkt wel, bij youtube en zo
het helpt ook niet als ik tijdens het 'gesprek' (waarbij ik dus niets hoor) hem op de luidspreker zet.
ik heb geen blue thooth oid aanstaan en alle andere instelling gaan staan goed.
soms hoor ik even iets. Soms zelfs een heel gesprek lang ...

Wat is er aan de hand ???
Ik begin te denken dat het aan het netwerk ligt, maar daar zijn geen storingen (volgens internet)
Reputatie 7
Badge +6
Probeer eerst eens voor jezelf uit te zoeken waar het probleem ligt of je simkaart of je mobiel.
Beiden hebben namelijk niet het eeuwige leven, dit kun je testen door middel van de beroemde kruistest.😉
Reputatie 7
Badge +10
Hi Berend,

Oei, wat zonde dat jij hetzelfde ervaart maar dat de oplossing die voor Bro hielp niet van toepassing was bij jou! Ik zie dat je contact hebt gehad met de klantenservice en dat mijn collega je een vervangende simkaart opgestuurd heeft. Ik hoop dat dat de oplossing blijkt te zijn. Hou je ons via dit topic op de hoogte daarvan?

@ Ron, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Ook ik zit met hetzelfde euvel. Ik heb een iphone xs max met dual sim, een privé via Simpel en een zakelijke e-sim via Simyo. Als ik iemand bel, hoor ik geen kiestoon en wanneer de andere persoon opneemt blijft het aan beide kanten ook volkomen stil. Als ik gebeld word en opneem, blijft het eveneens stil. Dit geldt voor bellen via beide sims. Een enkele keer lukt het wel om te bellen, zonder dat ik iets bewust aan de instellingen heb veranderd. Ook krijgen ik en de gebelde weleens een keihard krakend en ritmisch tikkend geluid te horen.
Ik heb inmiddels alle troubleshooting tips die ik kon vinden geprobeerd, maar niets mocht baten. Juist omdat het af en toe wel lukt, af en toe met verschrikkelijk geluid en af en toe met totale stilte, weet ik niet zo goed waar ik het zoeken moet. Iemand tips?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @CEG,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat het bellen niet goed gaat!

Ik zie op je aansluiting dat je gebruik maakt van eSIM. Ik heb deze opnieuw laten verbinden met het netwerk. Belangrijk is dat je je telefoon nog even voor 15 minuten uitschakelt zodra je dit leest om het proces te voltooien. 

Laat je het nog even weten of dit heeft geholpen?

Groetjes,
Roeqajja

Dag Roeqajja, helaas, dit heeft niet mogen baten. Ik ben ook in contact met Simpel, vanwege mijn tweede sim, en die heeft VoLTE uitgezet. Dat leek even te helpen, ik kon weer bellen en gebeld worden, maar nu, een uurtje later, lukt het weer niet meer. Er ontstaat wel een verbinding, maar de geluidsoverdracht is waardeloos, keiharde tikken, echo, niets van te maken. WA bellen gaat overigens prima, dus er is geen probleem met de microfoon of speaker. Nog suggesties?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @CEG,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat het niet heeft geholpen.

Heb je dit probleem met met meerdere personen? En wat is het resultaat als je je simkaart in een ander toestel uit test? 

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Dag Roeqajja, inmiddels heb ik voor beide sims zelf VoLTE uitgezet, toestel herstart en sindsdien kan ik weer bellen en gebeld worden. Toevallig dat na het weekend binnen het bedrijf van mijn man ook meerdere collega's klaagden over slechte bereikbaarheid als gevolg van een update die met VoLTE te maken had. Ik raad je aan dat zeker in gedachten te houden als er meer van soortgelijke klachten komen.
Hartelijke groet, CEG

Reputatie 7
Badge +6

Hi @CEG,

Bedankt voor je reactie. Wat goed om te horen dat je dit zelf hebt kunnen oplossen door VoLTE uit te schakelen! Super fijn dat je de oplossing met ons hebt gedeeld, bedankt hiervoor. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer