.

Beantwoord

Ik heb slecht bereik. Wat kan ik hier aan doen?

  • 22 October 2016
  • 22 reacties
  • 403 Bekeken

Badge
Ik heb in den Bosch in de hinthamerstraat geen internet en zeer slecht bereik met bellen is dit op te lossen
icon

Beste antwoord door Caspar 24 October 2016, 16:34

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi 010fiotnso,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je geen internet en slecht bereik hebt.

Heb je dit alleen in de hinthamersstraat of overal? En is dit altijd al zo of pas sinds kort?

Ik heb in ieder geval je simkaart gereset en alle instellingen opnieuw aangemeld op 't netwerk. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Bedankt voor het antwoord ik ben pas de laatste 4 weken actief in de hinthamerstraat en heb op andere plaatsen goed bereik. Ga deze week testen of het heeft geholpen zonder dan hoort uw nog van mij mvg. Peter
Reputatie 5
Badge +9
Hoi 010fiotnso,

Top! We wachten het af...

Groetjes,
Caspar
Badge
Goedemiddag,

Vorige week hebben jullie mijn simkaart gereset ivm. slecht bereik.Helaas heeft dit niet geholpen.Gisteren in Utrecht geprobeerd te bellen maar de verbinding viel steeds weg.Met een andere telefoon gebeld op dezelfde plek en er waren geen problemen.Hopelijk kunnen jullie nog een andere oplossing aandragen.
Mvg.Peter
Badge +7
Hoi 010fiotnso,

Wat jammer dat de reset niet geholpen heeft! Heb je al handmatig het KPN netwerk geselecteerd? Ik hoor graag wat er dan gebeurt.

Als je bereik dan nog steeds slecht is, wil je dan een kruistest uitvoeren? Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of het probleem bij de simkaart ligt, of dat er iets in de telefoon niet helemaal goed ingesteld staat. Zo kunnen we je iets gerichter helpen.

Laat je weten wat er dan gebeurt?

Groetjes,
Samantha
Badge
Hallo Samantha

We gaan het uitproberen en laten weten wat de uitslag is.

Mvg.Peter
Reputatie 5
Badge +8
Hoi 010fiotnso,

Ik ben heel benieuwd! Alvast bedankt voor de update.

Groetjes,
Sean
Badge
Goedemiddag,
Ik heb volgens jullie voorstel de simkaart in een ander toestel geplaatst maar helaas heeft ook dit geen beter bereik opgeleverd.Ik hoop dat jullie een andere oplossing hebben.
Mvg.Peter Vial
Reputatie 5
Badge +9
Hoi O10fiotnso,

Goed dat je de simkaart in een ander toestel hebt geplaatst. Wel super vervelend dat je nog steeds geen bereik hebt.

Ik heb je daarom gelijk een nieuwe simkaart opgestuurd. Laten we kijken of dat helpt. Laat je 't ons weten?

Groetjes,
Caspar
Badge
Goedemiddag,
Ik zal de nieuwe simkaart uitproberen en hou jullie op de hoogte van het resultaat
Mvg.
Peter
Badge +7
Hoi O10fiotnso,

Super! Dan wachten we je berichtje af. Ik hoop dat je bereik met deze simkaart beter is :)

Groetjes,
Samantha
Badge
Goedemiddag ik zou nog laten weten hoe het bereik met de nieuwe simkaart zou zijn.Het is helaas niet verbeterd, gisteren was ik in Zeeland en daar was ik gebeld maar kreeg later melding van een gemiste oproep terwijl de telefoon gewoon naast mij lag. Mvg. Peter
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Peter,

Wat jammer om te zien dat de nieuwe simkaart niet het gewenste resultaat heeft gegeven 😞 Omdat het al weer een tijdje geleden is sinds we de simkaart hebben opgestuurd, wil ik graag nog een paar dingen weten hierover. Ik ga er vanuit dat je hem op meerdere locaties hebt kunnen testen. Is dit niet het geval, sorry voor mijn aanname! Kun je mij vertellen of je nog steeds op verschillende locaties slecht tot geen bereik hebt?

Heb je toevallig wat tijdstippen en data voor me waarop je gebeld bent en een gemiste oproep te zien krijgt, zonder dat jouw telefoon overgegaan is? Dan kan ik eens contact opnemen met de netwerkspecialisten van KPN. Alvast bedankt!

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela

Ik heb op meerdere locaties geen bereik .De enigste die ik nu heb is een gemiste oproep op 14 januari 12:25.Ik zal er meer verzamelen en dan doorgeven.Het gaat ook over slecht internet, WiFi .

Mvg.Peter
Peter,

Ken je iemand met een gebruikte telefoon of heb je er zelf eentje?
Doe dan eens een test met een andere sim in jouw telefoon en vice versa. Ik heb de indruk dat de antennemodule niet optimaal werkt omdat je aangeeft ook problemen met Wi-Fi.
Ik heb de indruk dat die vervangen moet worden. Met de 2 telefoons en 2 sim heb je een extra controle. Een goedkope Hema of Kruidvat sim is daarvoor heel geschikt..zelfde netwerk.

De eerder gevraagde kruistest is niet gedaan.....:?
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/slecht-bereik-hier-doen-36213/index1.html#post147661

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Peter,

Balen dat je Wi-Fi ook niet goed werkt!

Friesian komt met een heel goed punt. Kun jij je simkaart even uittesten in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon?

Ik ben erg benieuwd wat hiervan de uitkomst is.

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo ik heb eerder een kruistest gedaan wat ook geen resultaat gaf.Is dit niet hetzelfde .Als ik het verhaal van Friesian begrijp zouden dan alle 2 de toestellen een slecht werkende attenne module hebben.Terwijl het andere toestel wel goed bereik heeft met de eigen simkaart.
Mvg.Peter
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Peter,

Inderdaad, dat zou wel erg toevallig zijn!

Ik zou je dan graag willen vragen om meer data en tijdstippen bij te houden waarop je oproepen hebt gemist door slecht bereik. Ik zal het dan laten uitzoeken door onze netwerkspecialisten.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Asma
Uit de reactie(s) na Samantha's vraag viel dat niet op te maken. 🙂
Badge
Hallo Asma.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Mvg. Peter
Graag gedaan, Peter. :8
Badge +7
Hoi 010fiotsno,

Oh fijn, dan wachten we je reactie af. Wat gebeurt er trouwens als je de andere simkaart in jouw telefoon doet?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Dankjewel hoor :):D

Reageer