.

Beantwoord

Ik heb gemiste oproepen maar heb mijn mobiel niet horen overgaan. Spookt het in mijn telefoon?

  • 30 August 2018
  • 5 reacties
  • 3526 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 28 reacties
Ik heb iets heel raars. In het belmenu van mijn telefoon staan nummers van mensen die mij gebeld
zouden hebben. De tijd staat erbij. Maar ze hebben me helemaal niet gebeld!
Het is vandaag drie keer voorgekomen. De ringtone is nog nooit overgegaan bij deze situaties.
Hoe is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Thomas 31 August 2018, 13:10

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Judith,

Dat is een goede vraag! Het zou wel vreemd zijn als het inderdaad zou spoken in je mobiel.

Omdat wij niet kunnen zien wie jou belt of probeert te bellen kan ik alleen mijn vermoedens met je delen. Als je in de belhistorie van je telefoon gemiste oproepen ziet staan zonder dat je telefoon is overgegaan, dan vermoed ik dat je telefoon op 'niet storen' ('do not disturb') staat, je bent dan nog wel bereikbaar - je kunt gebeld worden - maar je telefoon zal dan niet overgaan of trillen. Hartstikke handig als je even niet gestoord wilt worden, maar wanneer dat niet het geval is kan je deze optie beter uitzetten. Wat voor telefoon heb je precies? Dan kijk ik even hoe je het kunt uitzetten.

Een andere optie is dat het geluidsniveau van je ringtone helemaal laag is ingesteld, ook dan hoor je het uiteraard niet als iemand je belt. In dat geval is het een kwestie van je ringtone volume even aanpassen met de volume-toetsen op je mobiel.

Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 1
Badge +1
Ha Thomas,

dank voor de reactie.

mijn Iphone 5 staat op niet storen tijdens de nachtelijke uren.
dat staat hij al jaren.
ik heb drie mensen teruggebeld die mij gebeld zouden hebben, maar ze wisten van niks.
dat is juist het rare van de situatie.

het geluidsniveau heb ik getest en is goed.

groet van Judith
Reputatie 7
Badge +10
Hi Judith,

Hmm, vreemd! Zeker omdat je het aan ze gevraagd hebt en ze zelf niet wisten dat ze gebeld hadden. Zou je met één van deze mensen kunnen controleren of hij/zij wel een uitgaand gesprek in de toestelhistorie ziet staan?

Daar worden we dan ietsjes wijzer van!

Groetjes.
Jihane
Reputatie 1
Badge +1
Vreemd is het zeker Jihane. Ik kreeg ook nog een sms-je van iemand die zogenaamd door mij was gebeld terwijl ik van niets wist.
Zodra ik weer zoiets meemaak zal ik de persoon in kwestie bellen met de vraag of mijn nummer in de toestelhistorie van de ander staat.
Dank voor uw reactie.
Judith
Reputatie 7
Badge +10
Hi Judith,

Goed plan! Hou me zeker op de hoogte. Zodra dit nogmaals gebeurd is en we iets meer informatie hebben, kan ik voor je op onderzoek uit.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane

Reageer