.

Beantwoord

Ik heb geen netwerkverbinding meer, wat nu?

  • 10 September 2016
  • 9 reacties
  • 186 Bekeken

Badge
Gisteravond kon ik nog gewoon bellen en sms'sen, maar toen ik vanmiddag mijn dochter wilde bellen, had ik alleen noodoproepen. Mijn dochter kon mij ook niet bereiken. Ze kreeg de meldling dat het nummer niet in gebruik is.

Dochter is zelf ook klant bij jullie en zij kon dus gewoon bellen.

Wat er intussen al is gedaan:
-in de winkel waar ik mijn telefoon heb gekocht is nagekeken of ik iets vreemds had ingesteld, wat niet zo was.
-Uiteindelijk is de telefoon reset naar de fabrieksinstellingen, wat niet hielp.
-Er is een testsimkaart in het apparaat gedaan, en die werkte. Kennelijk ligt het dus niet aan mijn toestel.

Ik heb geen telefoon waar mijn eigen kaartje in getest kan worden.

Is er iets mis met mijn simkaart, of is er iets mis bij jullie? Loopt er iets niet goed tussen mijn nummer en het Simyo-netwerk?
Mijn telefoon geeft wel streepjes aan alsof er gewoon verbinding moet zijn.

Ik kan nu niet bellen, niet sms'sen en ook niet whatsappen, omdat dat opnieuw moest worden geinstalleerd en de verificatie per sms gaat. En dat kan dus niet. Ik mis jullie echt heel erg...
Ik ben pas klant sinds 31 augustus, dus ik zou het heel gek vinden als de simkaart nu al in de kreukels lag.
icon

Beste antwoord door Jihane 11 September 2016, 17:03

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sandra1969,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend vervelend, zeg! Heel goed dat je al stappen ondernomen hebt, en naar de telefoonwinkel bent gegaan. Dan kunnen wij hier nu gerichter naar kijken. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je simkaart .Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk werkt alles dan weer naar behoren!

Anders wil ik je vragen om jouw simkaart in een ander toestel te proberen. Werkt het dan wel allemaal, of nog steeds niet?

Als dit allemaal niet werkt, dan ga ik jou gewoon een gratis, vervangende simkaart toesturen. We lossen dit samen op!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik heb 20 minuutjes gewacht, maar nog steeds alleen noodoproepen.
Omdat ik zelf geen telefoon heb waarin ik mijn simkaart kan testen, zal ik morgen middag als de winkels open zijn, op zoek gaan naar een winkel waar ze mijn simkaart willen proberen in een andere telefoon. Er is hier geen telefoon in huis waar ik een microsimkaart in kan doen, alleen een nano en een ouderwetse hele grote.
Badge
Bij de ene winkel hadden ze een vervangende simkaart en die deed het in mijn telefoon. Bij de andere winkel wilden ze mijn kaartje testen in een andere telefoon, maar de simkaart deed het daarin ook niet. Er werd geen netwerk gevonden.

Het lijkt dus inderdaad aan mijn simkaart te liggen, dus ik denk dat ik gebruik zal moeten maken van het aanbod van de gratis nieuwe simkaart. Ik hoop dat ik die snel heb, want ik kan niets, ook niet internetbankieren (TAN-code via sms natuurlijk). Ik ben behoorlijk onthand zo.
Badge
Ik zal het forum even bijpraten, dan weten degenen die zich hiermee bezighouden het verloop. :)

Met mijn dochters telefoon de klantenservice gebeld. Er is een fatal error geconstateerd, dus de reset is misschien niet gelukt. Dat wordt doorgegeven en er wordt een nieuwe reset uitgevoerd. Via de mail zou ik op de hoogte worden gehouden en als het niet is gelukt, wordt me vanmiddag een nieuwe simkaart toegestuurd.

Ik hoop dus dat het daarmee is opgelost... anders toch en nieuwe simkaart.
Badge
Ik ben er weer hoor! Er was een Fatal Error en die is opgelost. Ik ben weer operationeel!
Badge
Maar wat me wel opvalt is dat het lang kan duren voor je hier een reactie krijgt. Nu begrijp ik dat het logisch is dat het allemaal wat vlotter gaat als je belt, omdat je dan direct contact hebt, maar soms kun je gewoon niet bellen.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Sandra1969,

Enorm blij dat alles is verholpen en dat alles het weer doet!

Omdat er elke dag een nieuwe reactie was geplaatst op dit topic was onbewust het topic weggezakt in ons lijstje. Dat was natuurlijk niet handig. Excuses! Ik ben blij dat het gelukkig geen gevolgen heeft gehad voor de oplossing. Goed dat je hebt gebeld!

Groetjes,
Ilias
Badge
Dus als ik wil opvallen de volgende keer moet ik gewoon niet meer in mijn topic posten..?!
Apart! 😉 Ik ben op fora gewend dat juist dan een topic wegzakt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sandra1969,

Ik snap je heel goed. Normaal gesproken wordt het dan ook opgepakt, hoor.

In ieder geval mooi dat het is opgelost :D

Groetjes,
Caspar

Reageer