.

Beantwoord

Ik heb een hoge rekening door buitenbundel bellen. Wat nu?

  • 28 January 2019
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben nu bijna 5 jaar vaste klant bij jullie en heb tot nu toe alles als heel prettig ervaren.
Echter heb ik nu een kleine issue. Afgelopen paar dagen heb ik een rekening van meer dan 20 euro opgebouwd (buiten mijn normale bundel) door minder dan een uur extra gebeld te hebben buiten bundel.
Dit was in principe mijn eigen schuld omdat ik bellen zelf in de hand heb en zodanig had ik ook een gevoel dat ik deze maand meer had gebeld dan normaal. Dus toen ik vanochtend op mijn Simyo ging checken, schrok ik wel even en had ik spijt dat ik geen extra belminuten heb aangeschaft als ik het eerder had geweten.

Voor data krijg ik altijd een sms als ik de 80% of 100% grens overschrijd dus dan pas ik gelijk mijn verbruik aan of koop extra mb's bij. En hoe stom het ook is, ik had onterecht verwacht dat dit ook met belminuten gebeurt. Hierop een aantal vragen.

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik (deels) graag kwijt willen schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik afgelopen twee jaar bijna nooit zo ver buiten mijn belbundel ben geweest, dus duidelijk het geval van een fout/misverstand. Ik heb in een oudere forum gelezen dat jullie eventueel tegemoet kunnen komen met eenmalige extra kosten?

2. Ik heb vanochtend al met een Simyo medewerker gechat om te kijken hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen. Aangezien ik het belbundel limiet niet op mijn telefoon kan instellen, zou ik eens in de zoveel tijd op mijn Simyo moeten checken. Het zou heel tof zijn als Simyo een sms kon sturen als ik (bijna) over mijn belbundel heen ben zodat ik of mijn verbruik aanpas of een extra bundel aanschaf. Maar tot die tijd zal ik het zelf zeker beter in de gaten houden.

Bij voorbaat dank,

Carol
icon

Beste antwoord door Jihane 28 January 2019, 15:50

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Carol,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat je baalt van deze kosten! Men krijgt bij de internetbundel altijd een bericht als de grens van 80% en van 100% overschreden wordt, omdat het internetverbruik moeilijker te monitoren is. Als je een uurtje geïnternet hebt, weet je nooit precies hoeveel MB's je verbruikt hebt. Bij bellen werkt dat toch anders. Na het bellen zie je altijd in je oproepen-scherm hoe lang je aan de telefoon zat. Je kunt ook altijd je belminuten in de gaten houden via Mijn Simyo. We bieden voorlopig geen waarschuwingen aan voor de belbundel, maar we zitten al wel een tijdje rond de tekentafel om over zulke ideeën na te denken. Het zou dus zomaar kunnen dat dit wel in de toekomst komt!

Voorlopig ben ik bang dat ik geen oplossing voor deze kosten heb. Ik raad je aan om je verbruik in de gaten te houden via Mijn Simyo en om extra belminuten te kopen (€ 2,- voor 50 minuten/sms'jes) als je merkt dat je bundel op is. Zo voorkom je die kosten.

Om je de rest van de maand door te helpen, heb ik je 100 minuten cadeau gedaan 🙂 Helemaal gratis! Je activeert deze minuten door in te loggen op Mijn Simyo en dan te klikken op het cadeautje dat je ziet verschijnen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,

Bedankt voor de snelle reactie en aanbod.

Ik ben hier verder geen vragen meer over maar moet wel zeggen dat ik teleurgesteld ben betreft jullie houding t.a.v bellen en data en wellicht toch binnenkort een overstap ga maken.

Thanks,
Carol
Reputatie 6
Badge +5
Hi Carol,

Jammer om te lezen dat je erover denkt om een overstap te maken naar een andere provider. We hebben juist de Mijn Simyo app zodat je zelf gemakkelijk het verbruik in de gaten kan houden en minuten bij kan kopen waar nodig.

De door Jihane gratis aangeboden minuten blijven daarnaast staan, mocht je ze niet nu al activeren. Een volgende keer dat je over je bundel dreigt te gaan, hoef je dan dus niet eens minuten bij te kopen :)

Groetjes,
Niels

Reageer