.

Beantwoord

Ik ben niet verbonden met een buitenlands netwerk. Wat nu?

  • 26 February 2018
  • 7 reacties
  • 415 Bekeken

Beste symyo.ik krijg voor SMS en bellen te zien niet verboden met netwerk. Ik heb mn instellingen nagelopen..Kunt u helpen?

Groetjes Andre Rijnders
icon

Beste antwoord door Ashweeta 27 February 2018, 10:18

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi André,

Even een checklist:

Voor bellen: Staat bellen en gebeld worden in het buitenland AAN op mijn Simyo?

Internet:

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi André,

Welkom op het Forum!

Natuurlijk kan ik je hiermee helpen! Ik heb je aansluiting bekeken. Ik zie dat de buitenland instelling op je simkaart actief staat op het netwerk. Dat is mooi! Ik heb nu alle instellingen op je simkaart vernieuwd op het netwerk. Het is belangrijk dat jij je telefoon nu een kwartier uithoudt. Kan je dit doen? Daarna moet je telefoon verbinding maken met het buitenlandse netwerk.

Als je telefoon daarna nog geen verbinding maakt met het netwerk, kan je handmatig naar een netwerk zoeken.Op een Android-telefoon kan je dit via Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators doen. Op een Apple-telefoon kan je dit via Instellingen > Aanbieder doen. Jouw telefoon zoekt naar beschikbare netwerken in Oostenrijk. Jij kan dan verbinding maken met een netwerk.

Mocht het daarna toch niet lukken, moeten we uitzoeken of het probleem aan je simkaart of telefoon ligt. Om hier achter te komen, plaats jij je huidige simkaart in een andere telefoon en een werkende simkaart in jouw telefoon. Zo kan je erachter komen waar het probleem aan ligt.

Ik hoor het graag van je of het lukt!

@Franswon, Bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Ashweeta
Beste Asweeta. .
Ik heb alle raad opgevolgd maar ik hield de storing kan geen netwerk vinden in oostenrijk./Alpendorf.
Ik heb de symkaart niet kunnen wisselen met een ander toestel. Toen ik op de terugweg de Duitse grens naderde werden alle open staande SMS jes verzonden. Daar werkt het dus wel. Ik heb vorig jaar van uit Frankrijk en de usa gebeld dat werkte prima .was het zo druk in het skigebied dat er geen plaats was op.de mast?
Is de sym kaart verouderd waar door hij niet werkt in oostenrijk. 3 jaar geleden werkte hij nog wel in oosterijk /serfous. Ik denk zelf dat een nieuwe symkaart het proberen waard is
Ik wacht op je reactie.
Groetjes Andre Rijnders. .
Reputatie 7
Badge +9
Hoi André,

Mosterd na de maaltijd, maar heb je ook geprobeerd het wachtwoord te wijzigen van GPRS naar gprs of omgekeerd?
Sommige providers pakken slechts één van de wachtwoorden (weet ik uit ervaring in België).
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Andre,

Jeetje, wat onhandig dat je nog steeds geen netwerk kon vinden.

Omdat je in andere landen buiten Oostenrijk wel gewoon verbinding had, ligt het meer voor de hand dat het probleem bij het lokale netwerk lag. Helaas kan ik dat vanuit hier niet voor je nakijken. Om een snelle oplossing te kunnen bieden, vragen we je altijd eerst om je simkaart in een andere telefoon te testen. Het zou namelijk zonde zijn als je een nieuwe simkaart besteld, terwijl dit geen verandering geeft. Wil je toch een nieuwe simkaart bestellen, dan kan dat natuurlijk altijd via Mijn Simyo bij Instellingen > Simkaart. De kosten van een nieuwe simkaart zijn €5,- en je ontvangt hem binnen drie werkdagen in je brievenbus. Het activeren van de kaart kan vervolgens ook weer via Mijn Simyo.

Mocht je de volgende keer in Oostenrijk weer deze problemen ondervinden, voer dan alsnog een test uit met je simkaart in een andere telefoon. Ook is het aan te raden om de tip die Franswon hier deelt ook nog even door te lopen. Houd je ons op de hoogte? :)

@ Franswon, ,bedankt voor je tip!

Groetjes,
Els
Beste allemaal.
Bedankt voor de moeite.
Eind vd maand ga ik naar Frankrijk. En dan neem ik mn oude toestel mee om zo nodig de symkaart te wisselen. Het wachtwoord. Heb ik gewisseld. ( de meeste toestellen hebben tegenwoordig een geknipte).het typische vindt ik wel dat de SMS jes op de grens van Oostenrijk / Duitsland verzonden werden en niet eerder. In oostenrijk heeft het niet gewerkt.
De vakantie was super.

Groetjes Andre Rijnders.
Reputatie 5
Badge +5
Fijn dat je een supervakantie hebt gehad Andre! 🙂 Ik ben benieuwd naar de bevindingen.

Groetjes,
Els

Reageer