.

Beantwoord

Ik ben niet aangemeld op het netwerk. Wat nu?

  • 14 February 2018
  • 24 reacties
  • 530 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik schijn niet bereikbaar te zijn geweest vandaag. Ook geen voice mail ontvangen en kan hier ook niet naartoe bellen.
Geen netwerk. Als ik de voice mail bel ben ik 'niet aangemeld bij netwerk'?
(Dit probleem komt vaker voor denk ik want ik zie dikwijls in mijn scherm "alleen noodoproepen".)

Wat nu?
Groetjes Joke
icon

Beste antwoord door franswon 14 February 2018, 19:23

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Joke,

Heb je al geprobeerd om je toestel een koude start te geven, dus uitzetten, simkaart en indien mogelijk te accu er uit halen, ook eventuele oplader los, kwartiertje wachten, alles terugzetten en de telefoon opnieuw opstarten?
Hiermee meld je jouw simkaart opnieuw aan op het netwerk.
Helpt dit niet probeer dan indien mogelijk een kruistest, jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere simkaart in die van jou.
Hiermee detecteer je waar het probleem ligt, toestel of simkaart.
Als het de simkaart is zal een moderator een reset op je simkaart geven. helpt dit niet dan zal je via Mijn Simyo een nieuwe simkaart kunnen bestellen, deze kost € 5 en ligt binnen 3 werkdagen in je brievenbus (of gang).

Hou je ons op de hoogte?
Badge
Dankjewel ik ga ermee aan de gang
Badge
Done
Probleem zover onopgelost
Graag een reset
Reputatie 7
Badge +9
Een moderator zal dit normaal binnen 1 werkdag doen!

Ik heb het al gemeld.
Badge
Fijn ik wacht het af!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Joke,

Ah, onhandig dat je niet bereikbaar bent! Super dat je alle stappen van Franswon hebt doorgelopen!

Ik heb nu je simkaart gereset. Kan je je telefoon een kwartier uithouden? Zo kan de reset zich voltooien. Daarna zijn alle instellingen van je simkaart vernieuwd op het netwerk en moet je verbonden zijn met het netwerk.

Laat je het mij weten of het lukt?

@Franswon, Bedankt :D

Groetjes,
Ashweeta
Badge
Hoi @Ashweeta
Ik heb gedaan wat je schreef. Het probleem blijft. Als ik nu bel naar mijn voicemail krijg ik weer de melding dat ik niet verbonden ben met het netwerk.
Gisteravond kreeg ik wel ineens een voicemail bericht binnen. Dus af en toe springt het netwerk aan en dan weer uit schijnbaar?
Okay wat nu? (Lost het aanschaffen van een nieuwe simkaart mijn probleem op?)
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Joke,

Heb je het probleem alleen maar op één plaats of overal?
Als je het overal hebt is een nieuwe simkaart de enige oplossing denk ik.
Badge
Oké dat ga ik testen. Dankje! @franswon
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jodie,

Super, ik ben benieuwd! Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Gisteren op verschillende plaatsen in mijn woonplaats getest. Nergens netwerk. Dus in de middag een nieuwe simkaart besteld.
Gisteravond echter weer netwerk. En ook op dit moment, deze ochtend.
Ik snap er niks van.
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt er een beetje op dat de simkaart op z'n laatste beentjes loopt, ook kan het zijn dat je simkaartslot in je telefoon niet 100% werkt, maar dat denk ik niet omdat je de kruisproef met een ander toestel hebt gedaan.
Ik denk dat je na activering van je nieuwe simkaart van de problemen af bent.

Hou je ons nadat je de nieuwe simkaart hebt geïnstalleerd op de hoogte?

Veel succes gewenst!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Jodie,

Fijn om te lezen dat je toch weer bereikbaar was aan het einde van de vorige week 🙂 Slim dat je een nieuwe simkaart hebt aangeschaft. Je hebt je vorige kaartje erg lang in gebruik gehad. Zoals franswon aangeeft, kan het beste zo zijn dat deze niet helemaal meer naar behoren werkt. Zou je me kunnen laten weten of het nieuwe kaartje het goed doet?

Franswon, bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Niels
Badge
Hoi @Niels ,

Ik heb nog even met mijn oude simkaart gedaan het weekend omdat ik ineens weer netwerk had. Ik wilde even kijken hoe dit verder ging verlopen. Maar gisteravond was ik weer niet bereikbaar. (Ik heb in de tussentijd even mijn telefoon op vliegtuigstand gehad.). Ik heb de telefoon opnieuw opgestart maar dit hielp niet.
Toen heb ik mijn nieuwe simkaart geïnstalleerd. Ik zat op het netwerk. (Ik ontving SMS bericht van gemiste oproep.)

Op dit moment staatopnieuw in mijn scherm "alleen noodoproepen"
Balen...

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen.
Hoi @Jodie83

Ken je iemand met een overcompleet toestel? Dan zou je een wat langere test(tijd) kunnen doen. Want als er geen storingen bekend zijn (KPN storingen pagina) is er iets duidelijk niet goed.

kruistest is al gedaan..
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jodie,

Het gaat er toch op lijken dat het aan je toestel of de instellingen van je toestel ligt.
De gleuf waar je simkaart in zit kan een oorzaak zijn of de antenne.
Misschien is het verstandig om een keer naar een telefoonwinkel te gaan met je toestel.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jodie,

Ontzettend balen dat het probleem met je simkaart blijft bestaan!

Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je de kruistest uitvoert. Kun jij je simkaart in een andere telefoon plaatsen en een andere simkaart in jouw telefoon? Zoals @Franswon aangaf kan het ook komen door de gleuf waar je simkaart in moet, namelijk de simkaartconnector. Laat je ons even weten welk toestel je gebruikt? Mogelijk dat een dikkere simkaart beter zal werken.

Ik hoor het graag van je!

@Friesian en @Franswon, bedankt.

Groetjes,
Asma
Badge
Hoi @Asma ,

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb een Samsung galaxy s4 mini.

De kruistest heb ik gedaan met mijn vorige telefoon.
Dat is een Samsung galaxy s5 mini. Daarmee deden dezelfde problemen zich voor.

"Mogelijk dat een dikkere simkaart beter zal werken."
Zou dát het kunnen zijn ??

Groetjes
Reputatie 6
Badge +5
Hi Jodie83,

Goed dat je een kruistest hebt uitgevoerd. Als ook dat niet werkt, is het inderdaad het handigst om een dikkere simkaart te nemen 😉 Ik zal deze dan ook meteen naar je opsturen, met een beetje geluk heb je het kaartje voor het weekend binnen. Laat je me weten of deze het wel doet? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Badge
Top! Bedankt, ik ben benieuwd!
Reputatie 6
Badge +5
Graag gedaan, Jodie83! Ik ben ook benieuwd, zodra je het kaartje hebt getest hoor ik dat graag :)

Groetjes,
Niels
Badge
Graag gedaan, Jodie83! Ik ben ook benieuwd, zodra je het kaartje hebt getest hoor ik dat graag :)

Groetjes,
Niels

Zojuist het kaartje erin gedaan en ik heb direct netwerk, volledig bereik.
Het lijkt tot dusver goed!
Reputatie 7
Badge +9
Top dat het nu opgelost is/lijkt!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jodie83,

Wat Franswon al zegt, wat super fijn dat het oplgelost lijkt te zijn! Houd je ons op de hoogte als er eventuele veranderingen plaatsvinden?

Groetjes,
Els

Reageer