.

Beantwoord

Ik ben in het buitenland en kan niet bellen en internetten. Wat nu?

  • 20 June 2017
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

Hoi,
Ik heb vorige week mijn roaminggegevens aan gezet, ivm met de buitenland bundel. Maar ik heb sinds vorige week geen bereik meer in Belgie. Ik kan niet meer internetten en niet meer bellen. Ik heb totaal geen service meer. Wat moet ik nu doen?
groeten Sabine
icon

Beste antwoord door Caspar 21 June 2017, 13:49

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi SabKuhne,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je niet kan bellen en internetten in het buitenland. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat het bellen in het buitenland aanstaat, maar het internetten in het buitenland niet! Deze optie zul je dus even moeten aanzetten via instellingen > netwerkinstellingen.

Ik heb de instellingen voor het bellen in het buitenland voor je gereset waarmee de instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Probeer verder eens handmatig netwerken te zoeken en te selecteren. Vind je daar überhaupt netwerken? Wat gebeurt er als je ze probeert?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,
Ten eerste bedankt voor je reactie! Ik snap niet hoe dat werkt met die instellingen. Ik kan niet naar netwerkinstellingen. Ik heb een one plus, heb je enig idee hoe ik dat kan instellen? Daarbij heb ik nog steeds geen netwerk.
Ik heb handmatig naar een netwerk gezocht maar dat helpt ook niet.
groetjes,
sabine
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sabine,

Wat jammer dat het nog niet werkt 😞 Heb je al die netwerken uitgeprobeerd? Heb je misschien ook een andere telefoon tot je beschikking? Van iemand anders, bijvoorbeeld? Dan kun je je simkaart daarin stoppen en andersom. Op die manier kun je erachter komen waar de kern van het probleem nou precies ligt.

Wat Caspar bedoelde met instellingen, is op Mijn Simyo 🙂 Als je ingelogd bent, kun je surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Daar kun je dan ook de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' aanzetten, zodat je het internet kunt gebruiken. Daarbij is het wel belangrijk dat je 'dataroaming' ook aanzet op je mobiele telefoon.

Laat je me weten of je de test met de simkaart kunt uitvoeren?

Groetjes,
Jihane

Reageer