.

Beantwoord

Hoe zorg ik ervoor dat mijn Prepaid aansluiting niet vervalt?

  • 24 January 2017
  • 6 reacties
  • 228 Bekeken

Hallo, ik gebruik dit nummer niet zo vaak, maar wil het wel graag houden. Nu kreeg ik van jullie bericht dat ik minimaal een SMS of tel.gesprek moet voeren om hier recht op te behouden . Mijn probleem is echter dat ik momenteel niet in Nederland ben voordat dit verloopt. Ik krijg telkens geen netwerk te vinden door of kan niet verbinden probeer later opnieuw, waardoor bellen en sms-en niet lukt. Ook opwaarderen gaat niet vanwege de langzame internetverbinding. Wat kan ik het beste doen?
Met vriendelijke groet, Nico Martens
icon

Beste antwoord door Jihane 25 January 2017, 11:52

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Dat is erg vervelend Nico,
maar nu je het al vroegtijdig hebt aangegeven komt het sowieso goed.
Ookal vervalt het omdat je niet het nummer kan gebruiken, dan zorgen de moderators ervoor dat het weer goed komt.
Het makkelijkst en mooiste zou zijn als het toch nog lukt om een smsje te versturen of iets dergelijks.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nico,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat het niet lukt om te bellen, te sms'en of te opwaarderen! Dat zijn drie manieren om ervoor te zorgen dat je aansluiting niet vervalt. Het is wel de bedoeling dat je eens in het halfjaar iets met je aansluiting doet: zij het bellen, sms'en, opwaarderen, een internetbundel aanschaffen, of internetten via 3G. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat jouw buitenlandoptie uit staat. Dat betekent dat je niet kunt bellen of sms'en in het buitenland. Hoe zet je die optie aan? Door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Zodra die optie aan staat, zul je wel kunnen bellen of een sms'je versturen.

Het bellen binnen de EU kost € 0,06 per minuut en het sms'en kost € 0,02 per sms. Met een abonnement kun je ook internetten in het buitenland (€ 0,06 per MB), maar met een Prepaid aansluiting kan dat niet. Alle tarieven vind je hier.

Als het jou echt niet lukt om je buitenlandoptie aan te zetten vanwege je trage internetverbinding, wil je mij dan een privébericht sturen? Dan gaan we dit samen oplossen 🙂 Komt in orde, Nico!

@ PaulH, dankjewel voor je reactie :D

Groetjes,
Jihane
Dank jullie wel voor jullie hulp! Jihane, ik heb de buitenlandseoptie inmiddels via de smartphone van mijn vrouw aan gezet omdat de internetverbinding op ons vakantie adres in Bali op de mijne te traag reageert en vervolgens de telefoon uit en weer aangezet. Jammergenoeg lijkt mijn probleem hiermee nog niet verholpen want als ik probeer te bellen of sms-en lukt het nog steeds niet. Je geeft aan om in dat geval een pb te sturen, waar kan ik zien waar naar toe? Groetjes, Nico
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Nico Martens,

Balen dat jij je simkaart nog steeds niet kunt gebruiken!

Je kunt een privébericht sturen door te klikken op een gebruikersnaam. Hierna word je doorgestuurd naar het profiel en zie je onder de profielfoto de optie om een privébericht te sturen. Jihane vroeg je om haar een bericht te sturen als je de optie 'Bellen in en naar het buitenland' zelf niet aan kunt zetten. Gelukkig is dit inmiddels wel gelukt. :D

Ik zou je graag willen vragen je telefoon uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk. Heb je hierna nog steeds geen bereik? Probeer dan handmatig naar een netwerk te zoeken via je telefoon.

Kun je ons laten weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma, ik heb op je profiel foto geklikt en zie dan jouw gegevens staan, maar nergens iets waar ik op kan klikken om te reageren. Ik heb het voor nu opgelost door weer op te waarderen en hoop dat ik als ik terug van vakantie ben ,ik telefonisch verder op weg geholpen kan worden. Bedankt voor je reactie. Met. Vr. Groet, Nico
Badge +7
Hoi Nico Martens,

Wat fijn dat je het nu (tijdelijk) op hebt kunnen lossen! Als je ooit weer een vraag hebt, zien we je graag weer terug op het forum. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice als je dat fijner vindt :D

Voor als je in de toekomst weer een privébericht wilt sturen: Je klinkt dan op ons profiel. Er verschijnt dan een nieuwe pagina. Onder onze profielfoto staat een knopje met 'Stuur bericht'. Via deze knop kun je ons een privébericht sturen.

Geniet nog van je vakantie! :D

Groetjes,
Samantha

Reageer