.

Beantwoord

Hoe zorg ik ervoor dat ik niet meer lastiggevallen wordt door een anoniem nummer?

  • 29 April 2016
  • 6 reacties
  • 830 Bekeken

Hallo,

De laatste twee weken word ik meerdere keren per dag gebeld door een anonieme beller. In het begin heb ik een aantal keren opgenomen, maar al snel had ik het idee dat er iets niet helemaal klopte. Ik hoorde een seconde of 10 een beetje geritsel waarna de verbinding werd verbroken. Sindsdien neem ik niet meer op en weiger ik elke oproep. Op internet las ik dat er de laatste tijd veel Wangiri-fraude plaatsvindt, al worden de slachtoffers hierbij wel door zichtbare nummers gebeld.

Mijn vraag is: is er überhaupt iets wat ik zou kunnen doen om dit probleem te verhelpen? Logischerwijs kan ik geen anonieme beller blokkeren. Ik heb de app Truecaller geïnstalleerd, maar deze lijkt niet te werken bij het bestrijden van ongewenste anonieme nummers.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Caspar 2 May 2016, 14:49

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik lees in andere topics dat er bij dezelfde klacht wordt gevraagd om 10 verschillende data en tijdstippen naar jullie te mailen. Voorwaarde is dan wel dat deze oproepen worden opgenomen. In mijn geval weet ik echter niet of het een binnenlands nummer is dat mij belt of dat er vanuit het buitenland wordt gebeld. Zijn er ook geen kosten aan verbonden als ik een oproep van een buitenlands nummer opneem?
Reputatie 7
Badge +9
Opnemen als je in Nederland gebeld wordt kost nooit iets. Kosten spelen alleen een rol als je met je Nederlandse mobiel in het buitenland bent.
Reputatie 7
Badge +9
---- vervallen ----
Reputatie 7
Badge +9
aanvulling: als je met je Nederlandse mobiel naar het buitenland belt zijn er uiteraard ook kosten Omdat het een anoniem nummer is kan je niet terugbellen, dus geen risico dat er kosten in rekening gebracht worden.

Je kunt wel alle anonieme nummers blokkeren met TrueCaller, of dit zin heeft.... ik betwijfel het. De helpdesk van mijn internetprovider belt me altijd terug via anoniem nummer, zo zijn er nog wel meer personen en bedrijven die hun nummer afschermen.
Duidelijk, bedankt voor jullie reactie!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Erwin7,

Wat vervelend voor je dat je lastiggevallen word.

Het kost je niks om de telefoontjes op te nemen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Verder kunnen we een waarschuwing sturen naar de eigenaar van het nummer als je minimaal 10 contactpunten hebt. Hiervoor ontvang ik graag minstens tien voorbeelden van ontvangen gesprekken (of sms'jes), waarbij de voorbeelden niet ouder zijn dan twee weken. Het gaat hierbij om gesprekken waarbij er daadwerkelijk verbinding is geweest. Een gemiste oproep wordt namelijk niet geregistreerd op het netwerk.

Is dat zo duidelijk?

@franswon en Scotsman bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer