.

Beantwoord

Hoe zit het met het afronden van belminuten?

  • 8 August 2017
  • 5 reacties
  • 274 Bekeken

Beste Simyo,

Vanaf augustus 2014 ben ik een tevreden klant bij jullie, die ook zijn facturen keurig netjes maand na maand altijd op tijd heeft betaald.
Nu zit ik met een probleem. Afgelopen maand ben ik ietwat boven mijn bundel uitgekomen ( dit voor het eerst in 3 jaar tijd ) om precies te zijn ben ik €80,91,- euro boven mijn vaste maandelijkse kosten van € 6,- uitgekomen.

Nu komt het verhaal pas, ten tijden van het afsluiten van mijn abonnement is mij verteld (hier heb ik nog extra om gevraagd) of mijn minuten per seconden werden afgerekend of afgerond naar 1 min. Door degene aan de telefoon waar ik mijn abonnement bij heb afgesloten is mij toen stellig verteld dat Simyo de minuten niet afrond naar boven maar per seconden verrekend. Dus wanneer ik 10 x een voicemail van 4 sec. aan de telefoon zou krijgen zou dit mij maar in totaal 40 sec. van mijn bundel kosten. Hiermee ben ik toen akkoord gegaan. Dit was ook een van de redenen waarvoor ik voor Simyo heb gekozen toen ter tijd.

Nu heb ik grofweg bij elkaar opgeteld dat ik op de desbetreffende factuur voor om en nabij 98 minuten heb betaald aan gesprekken van max. 10 á 15 sec. (dit zijn de voicemailbandjes die je te horen krijgt, geen daadwerkelijke gesprekken) Alleen al hiervoor moet ik €30,38,- gaan betalen?
Dit terwijl ik al 3 jaar klant ben, nog nooit boven mijn bundel ben uitgekomen en nu ineens voor het blok wordt gezet omdat ik per ongeluk heel vaak nummers heb moeten bellen waarbij de meteen of na een aantal keer overgaan direct werd doorverbonden met de voicemail. Wanneer ik had geweten dat ik per minuut wordt afgerekend had ik hier geen probleem van gemaakt. Maar dat is dus niet het geval, er is mij beloofd, nog voor het daadwerkelijke afsluiten van het abonnement dat ik bij Simyo per seconden en niet per minuut zou worden afgerekend. Na 3 jaar klant te zijn geweest is het wellicht tijd voor een andere provider, voor mijn gevoel is het 3 jaar prima geweest maar als ik iets afspreek wil ik ook graag dat het wordt nagekomen. Dit is in dit geval niet de situatie waar ik me nu in bevind. Ik krijg e-mails met betalingsherinneringen en via de klantenservice wordt ik niet eens door een leidinggevende te woord gestaan. Ik had graag contact willen krijgen met Tiffany de floormanager uit Amsterdam van het Simyo callcenter maar deze kreeg ik onder geen voorwaarde te spreken. Ik vind het jammer om zo als klant behandeld te worden.

Graag hoor ik voor a.s. vrijdag 11 augustus een respons op mijn beklag om zo een keuze te maken. Het gaat mij hier absoluut niet om het wel of niet betalen, het gaat mij in eerste instantie om de rechtvaardigheid wanneer je iets afspreekt met een provider. Wanneer ik afspreek dat ik per seconden wordt afgerekend wil ik dat dat ook zo is. Niet anders, niet ineens veranderd en al helemaal niet het gevoel krijgen alsof ik regels aan mijn laars lap. Als ik dit toen niet had gehoord van diegene aan de telefoon had ik deze brief helemaal niet hoeven schrijven, ik had namelijk dan bij een andere provider gezeten.

Geen boze groeten, wel behoorlijk verontwaardigd door een rekening waar ik nooit om heb gevraagd.

Hoor graag hoe we dit in samenspraak kunnen oplossen.

Beste Simyo, jullie hebben mijn nummer. Jullie weten mij te vinden voor de factuur, zo hopelijk ook voor een telefonisch gesprek met een iemand die graag met mij in contact zou willen treden omtrent dit probleem.

Getekend,

Maurice
icon

Beste antwoord door Jihane 11 August 2017, 17:28

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hoi Maurice,

Ik ben ongeveer net zo lang, misschien langer, klant bij Simyo. Ik weet niet beter dat Simyo afrond op hele minuten.

Simyo zal zeker reageren maar misschien niet binnen 1 werkdag zoals staat aangegeven i.v.m. de vakantie drukte.

Wat ik mij overigens wel afvraag is waarom je er pas na 3 jaar achter komt dat je niet per seconde maar per hele minuut betaald. Dat vind ik vreemd als ik zo vrij mag zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb wat oude prijslijsten zitten bekijken, en volgens mij is afronden (naar boven) per minuut altijd zo geweest.

Dat je er nu pas achter komt kan ik begrijpen, want je komt nu voor het eerst buiten je bundel en ik kan me voorstellen dat je die telefoonrekening niet gaat uitpluizen zolang je binnen de bundel blijft.

Maar of, en door wie dat destijds verteld is weet ik niet.
@Wim: Er zou bij jou ook geen belletje gaan rinkelen als je merkt dat je bundel sneller leeg raakt, dan je zou denken, omdat je er vanuit gaat dat er per seconde wordt gerekend i.p.v. hele minuten?
Reputatie 7
Badge +7
Ik bel heel weinig (paar korte gesprekken per maand). Dus voor mij is het niet relevant en op dat detail controleer ik de rekening niet.
Als ik veel gesprekken zou voeren zou ik de zaak heel vaak controleren. Buitenbundel zijn de kosten nu eenmaal enorm. Maar niet iedereen doet dit.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mhe2,

Welkom op het Simyo Forum!

Ha, wat grappig je hier ook te treffen 😉 Intussen heb ik je daarstraks aan de lijn gehad, en zijn we allemaal weer vrolijk. Toch wil ik je in de toekomst vragen om een vraag/opmerking op één plek te plaatsen. Op die manier blijft alles overzichtelijk voor ons én voor jou.

@ Ray en Wimj12, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Reageer