.

Beantwoord

Hoe zet ik mijn voicemail uit?

  • 29 June 2012
  • 65 reacties
  • 15597 Bekeken

Badge
Hoe zet ik mijn voicemail af?
icon

Beste antwoord door Manisha 30 June 2012, 14:16

Bekijk originele reactie

65 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Marlice,

Welkom op het Simyo forum!
Om optimaal gebruik te kunnen maken van uw voicemail hebben wij de volgende tips:
• Om uw voicemail aan te zetten belt u 12331
• Om uw voicemail berichten te beluisteren belt u 1233
• Om uw voicemail uit te zetten belt u 12339
• Om uw voicemail af te luisteren vanaf een vaste lijn belt u 0612001233


Groetjes,

Manisha
Badge
Ik vind nergens hoeveel het kost om je voicemail te beluisteren.  En wat kost het aan en uitzetten, want volgens mij worden er kosten voor berekend.
Daarom had ik mijn voicemail gedeactiveerd (0.10 cent) Maar toch is hij vanzelf weer aangezet.en daar had ik niet om gevraagd. (weer 0.10 cent).
Gaarne uitleg.
Groet, Margaretha.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Margaretha,

Voor het aan - en uitzetten van je voicemail worden de reguliere gesprekskosten berekend. Het afluisteren van je voicemail wordt als een 'normaal' gesprek berekend. Je betaalt dan inderdaad 0,10 cent.

Groetjes,

Alex
Ik heb dezelfde klacht als margaretha.

Een paar dagen geleden kreeg ik een SMS dat ik een voicemail heb gehad. Vreemd, want ik weet zeker dat ik voicemail heb gedeactiveerd en niet meer geactiveerd. Voor de zekerheid heb ik daarom weer 12339 gebeld om voicemail opnieuw uit te zetten.

In het verbruikersoverzicht zie ik er wel kosten worden gerekend voor het bellen naar 12339:

23-09-2011 16:20 Gesprek naar 12339 00:00:27 € -0.14
26-07-2012 15:59 Gesprek naar 12339 00:00:18 € -0.13

Zoals je ziet heb ik voicemail vorig jaar september al uitgezet. Ik heb in de tussentijd nooit naar 12331 gebeld om het weer te activeren. Dat blijkt zowel als het overzicht op Simyo als in de log van mijn telefoon.

Ik heb daarom twee klachten:
- ongewenste automatische heractivering van mijn voicemail
- berekenen kosten van bellen naar 12339

Die paar duppies vind ik niet erg, maar klacht 1 vind ik wel storend.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Yoo,

Helaas moet ik constateren dat eerder doorgegeven informatie niet correct was. Voor het (de)activeren van de voicemail worden reguliere gesprekskosten berekend. Uiteraard zullen de kosten in jouw geval worden vergoed. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Hoi Yoo,

Helaas moet ik constateren dat eerder doorgegeven informatie niet correct was. Voor het (de)activeren van de voicemail worden reguliere gesprekskosten berekend. Uiteraard zullen de kosten in jouw geval worden vergoed. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex


Ok, geen probleem.

Maar wel tip: het is handig om dit duidelijk in de tarievenlijst van Prepaid te vermelden.

Bij Simonly staat wel duidelijk dat bellen naar 12331 en 12339 gratis is, zowel op de site als in  de PDF lijst. 
Maar bij prepaid is dit niet terug te vinden, behalve in het forum.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Yoo,

Wij zijn blij om te vernemen dat de tarieven nu duidelijk zijn.
Bedankt voor je tip! Wij zullen dit doorgeven aan de betreffende afdeling.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Alex,

Ik kwam met de klacht dat ik mijn voicemail had gedeactiveerd (0.10 cent) en dat dat door jullie weer ongedaan was gemaakt (weer 0.10 cent). (zie hierboven). Om deze weer uit te zetten moet ik weer 0.10 cen betalen. Daarop reageert Yoo die hetzelfde heeft ervaren en hij krijgt meteen de gemaakte kosten terug. Waarom hij wel en ik, niet? Het is niet dat ik Yoo dat niet gun, maar  "gelijke monniken gelijke kappen". Ofwel, wat ik als topic aanmeld daar zou ik profijt van moeten hebben en dan op de tweede plaats mensen die hetzelfde ervaren hebben en het er niet mee eens zijn.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi margaretha,

Ik heb naar je verbruik van de afgelopen 24 maanden gekeken. Ik zie daar 1 keer een gesprek terug naar 12339. Hiervoor is 11 cent in rekening gebracht. We zullen dit tegoed aan je saldo toevoegen. Gelijke monniken gelijke kappen inderdaad :)

Groetjes,

Alex
Badge +1
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat, wanneer men de voicemail uitzet, deze na verloop van tijd soms weer 'automatisch' aan wordt gezet. Dit kan toch niet?
Ook schijnt het dat mensen die je nummer bellen jouw voicemail met een bepaalde cijfercombinatie weer aan kunnen zetten. Is dit ook waar?

Wanneer bovenstaande beweringen kloppen, vind ik dit niet kunnen, Wanneer men de voicemail uitzet, is dit een bewuste keus en ik vind het gewoon schofterig wanneer deze keus niet wordt gerespecteerd, en 'men' (wie dit dan ook maar is) de voicemail weer activeert.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi chemdennis,

De voicemail wordt niet uit zichzelf opnieuw aan gezet. Kan je aangeven wanneer dit is gebeurd? Een voicemail kan niet door anderen weer aan gezet worden tenzij de persoon jouw toestel in handen heeft. Kun je aangeven waar je dit hebt gelezen of waar je dit hebt gehoord?

Groetjes,

Alex
Hallo
Ik heb mijn voicemail al 3 keer uitgezet (zoals het op de sitre wordt aangegeven), maar na een paar dagen wordt ie weer aangezet. Ik bal er ontzettend van
Wie kan me hiermee helpen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum forgetmenot,

Ik zie dat je inderdaad naar 12339 hebt gebeld. Het lijkt er op dat het technisch gezien toch niet uitgeschakeld was. Waarvoor excuses. De technische dienst heeft de voicemail nu definitief uitgeschakeld. Als je je toestel uit/aan zet, zou het doorgevoerd moeten zijn.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Hallo Alev,

Mijn voicemail is dus ook weer 'vanzelf' aangegegaan (Deze heb ik op 03-01-2013 om 20:39 uur voor de derde (?) keer uitgezet). Dit wist mijn moeder me te vertellen toen ze me belde en ik niet opnam.
Zou u het ook voor mij kunnen regelen dat de technische dienst dit definitief uitzet?

Is het misschien ook mogelijk dat er bij de instellingen van je profiel bij 'Voicemail' alleen maar de mogelijkheid AAN en UIT gekozen kan worden (en niet naar een nummer wordt verwezen die één geld kost en twee ook nog niet eens werkt!).

Alvast bedankt!
Vandaag merkte ik ook dat mijn uitgezette voicemail spookachtig weer geactiveerd was.
Daarom ben ik op dit forum naar dit onderwerp gaan zoeken en heb me geregistreerd om deze reactie te kunnen plaatsen.

Ik heb mijn voicemail op 28-11-2012 om 20:04 uitgeschakeld door naar 12339 te bellen, volgens mijn belgeschiedenis.
En zonet merkte ik dat hij toch weer actief is.
Kan dat voor mij ook opgelost worden?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi chemdennis en Jonas,

Het lijkt er op dat er technisch gezien iets mis is gegaan. Waarvoor excuses. Als jullie willen kan ik de voicemail door de technische dienst uit laten schakelen. Om de voicemail vervolgens weer aan te zetten, zul je dit aan mij of een collega moeten vragen. Het aan/uit zetten via het belmenu is dan namelijk uitgeschakeld.

Graag verneem ik jullie akkoord hiervoor zodat ik de technische dienst kan vragen om het uit te zetten.

Groetjes,

Alex
Hoi chemdennis en Jonas,

Het lijkt er op dat er technisch gezien iets mis is gegaan. Waarvoor excuses. Als jullie willen kan ik de voicemail door de technische dienst uit laten schakelen. Om de voicemail vervolgens weer aan te zetten, zul je dit aan mij of een collega moeten vragen. Het aan/uit zetten via het belmenu is dan namelijk uitgeschakeld.

Graag verneem ik jullie akkoord hiervoor zodat ik de technische dienst kan vragen om het uit te zetten.

Groetjes,

Alex

Als dat "iets mis is gegaan" een eenmalige kwestie is dan hou ik het liever zoals het nu is. Mocht dit echter nog vaker kunnen gaan voorkomen, dan zou ik het inderdaad liever "vastzetten".

Maar eigenlijk vertrouw ik er (vooralsnog) op dat de technische dienst dit probleem zal onderzoeken en oplossen, zodat zo'n paardenmiddel niet nodig hoeft te zijn. Dat is ook in jullie eigen belang.

Dus: ik zie het nog even aan, en mocht het weer een keer fout gaan, dan meld ik mij alsnog.
Bedankt voor het uitzoeken.

Jonas.
Badge +1
Hoi chemdennis en Jonas,

Het lijkt er op dat er technisch gezien iets mis is gegaan. Waarvoor excuses. Als jullie willen kan ik de voicemail door de technische dienst uit laten schakelen. Om de voicemail vervolgens weer aan te zetten, zul je dit aan mij of een collega moeten vragen. Het aan/uit zetten via het belmenu is dan namelijk uitgeschakeld.

Graag verneem ik jullie akkoord hiervoor zodat ik de technische dienst kan vragen om het uit te zetten.

Groetjes,

Alex


Hallo Alex,

Ik ga akkoord, laat maar uitzetten. Mocht ik de voicemail ooit weer actief willen dan meld ik me wel. Heel erg bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
@ Jonas. Dat is goed. Mocht je het opnieuw ervaren, laat dit dan even weten. Dan zetten we de voicemail hier uit.

@ Chemdennis. Als je je toestel rond 17:30 uit/aan zet, zou de voicemail niet meer actief mogen zijn.

Groetjes,

Alex
Badge +1
@ Alex,

Het is voor elkaar, vriendelijk bedankt!


Groet,

Dennis
Reputatie 2
Badge +1
Hey chemdennis,

Bedankt voor jouw feedback. Goed om te horen dat alles is opgelost!
Beste Alex,

Vandaag voor de 4x sinds ik simyo klant ben mijn voicemail uitgezet, en daardoor ook mijn voicemail gisteren zomaar of moeten luisteren.
Graag mijn voicemail definitief uitzetten. Graag zou ik ook zien dat de extra gemaakte kosten hiervoor dus terug gestort worden,

mvg,
Cris
Ikzelf heb dezelfde ervaring met voicemail. Ik gebruik nooit voicemail en beluister het daarom ook nooit. Wanneer iemand belt geef ik de voorkeur terug te bellen aan de hand van het nummer die ik in mijn display zie. Met voicemail zie ik dat niet; ik kan uitsluitend de voicemail afluisteren.

En toch wordt op de een of andere wijze de voicemail telkens kennelijk weer geactiveerd en blijf ik dus de boodschap krijgen dat ik onbeluisterde voicemail zou hebben. Gedurende een telefoongesprek vandaag hoorde ik een piepje en kreeg een melding dat ik voicemail zou hebben ontvangen. Vandaag maar weer opnieuw 'gedeactiveerd'. Uiteraard is dit bijzonder vervelend vanwaar ik ook graag een zinvolle verklaring van Simyo zou willen.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Cris en simyo1,

Het lijkt er op dat het technisch weer wordt terug gezet. Dit zou niet mogen gebeuren. Ik kan dit probleem voor jullie laten verhelpen door de technische dienst. Dat betekent wel dat wanneer jullie de voicemail weer aan willen hebben, jullie dit ook weer door een Simyo medewerker moeten laten aanzetten.

Mocht je hierdoor kosten hebben gemaakt, zullen we dit vergoeden. Ik wil dit graag voor jullie in orde maken zodra ik terugkoppeling van jullie heb. Dan weet ik in ieder geval dat het niet nogmaals zal voorkomen. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Best Alex,

Het zou fijn zijn als mijn voicemail definitief uitblijft en de extra onkosten vergoed worden.

mvg,
Cris

Reageer