Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe zet ik deze doorschakeling uit?

  • 15 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 3420 Bekeken

Badge
Help ik kan wél bellen maar niet gebeld worden!

Ben in het bezit van een iPhone 6 waarvan doorschakelen op het toestel is uitgeschakeld. Toch kan ik, sinds langere tijd (ik kwam er pas achter toen mijn vrouw mij probeerde te bereiken voor een noodgeval) niet gebeld worden op deze iPone 6 maar wordt ieder gesprek doorgeschakeld naar onze vaste huistelefoon (!!!!???).

Ik heb de doorschakelfunctie NOOIT op mijn iPhone gebruikt en dus NOOIT het huisnummer ingevoerd (sterker nog...ik kán niet eens een nummer invoeren....) en zoals gezegd staat de doorschakelfunctie bovendien op de iPhone op UIT.

Ik heb, mede in overleg met Simyo's klantenservice, alle trucks uitgeprobeerd om deze vreemde doorschakeling op te heffen, maar niets mocht baten, ook een reset niet.

Ook heb ik contact langdurig gehad met Apple care om na te gaan of het probleem bij mijn iPhone zou kunnen liggen. Ik werd door hen uitstekend te woord gestaan, echter zij vonden e.e.a. raadselachtig en dan met name het feit dat ik wél kon bellen en níet gebeld kon worden hetgeen er vlgs hen op duidde dat er geen sprake kon zijn van een hardware probleem. Samen met hen hebben we alle instellingen nagelopen! Alles klopte. Ik kreeg het advies, voor alle zekerheid, een schone her-installatie van mijn iPhone uit te voeren om een mogelijk software probleem op te lossen. Dat heb ik inderdaad gedaan...echter helaas bleef het probleem bestaan!!

Als het goed is wordt er door Simyo nu een nieuwe simkaart naar mij toegestuurd en hopelijk wordt daarmee het probleem opgelost...maar ik hou mijn hart vast....

Is er iemand op dit forum die dezelfde problemen ervaren heeft met een iPhone 6 en zo ja, is daar een oplossing voor gevonden?

Ik ben benieuwd naar de reacties.
icon

Beste antwoord door Asma 16 augustus 2017, 12:36

Hoi Catscottage,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat er een doorschakeling actief is, die je maar niet uit kunt schakelen. :(

Normaal gesproken worden actieve doorschakelingen (op het netwerk) uitgezet als je belt naar ##002#. Als dit niet lukt dan kun je dezelfde code voor de zekerheid invoeren bij je vaste huistelefoon.

Ik ben erg benieuwd of dit uit zal maken. Anders hoor ik graag van je of het probleem is verholpen met een nieuwe simkaart.

Groetjes,
Asma
Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Catscottage,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat er een doorschakeling actief is, die je maar niet uit kunt schakelen. :(

Normaal gesproken worden actieve doorschakelingen (op het netwerk) uitgezet als je belt naar ##002#. Als dit niet lukt dan kun je dezelfde code voor de zekerheid invoeren bij je vaste huistelefoon.

Ik ben erg benieuwd of dit uit zal maken. Anders hoor ik graag van je of het probleem is verholpen met een nieuwe simkaart.

Groetjes,
Asma
Badge
Nou zullen we maar zeggen dat er kennelijk méér is tussen hemel en aarde?
Lees en huiver:

Vandaag kreeg ik per post een nieuwe simkaart. Via mijn Simyo volgens instructie geactiveerd, een paar minuten gewacht en geprobeerd mijn iPhone te laten bellen....en wat denk je? Hetzelfde probleem bestond nog steeds: wél kunnen bellen en níet gebeld kunnen worden. Ben met mijn iPhone 6 naar een plaatselijke phone-shop gegaan en heb er een andere
simkaart in laten zetten en dat werkte perfect. Niets aan de hand met mijn iPhone dusss...
Heb toen gevraagd voor alle zekerheid de Simyo simkaart in een andere telefoon (Nokia) te stoppen en de code ##002# in te geven. Daarna de nieuwe Simyo teruggeplaatst in mijn iPhone en HOERA hij doet het nu....EN HOPELIJK BLIJFT DAT ZO??!!

Mijn conclusie, na vele uren telefoontjes met zowel Simyo als Apple-care, kan niet anders zijn dat er meer is tussen hemel en aarde óf dat de IT specialisten bij KPN, Simyo en Apple domweg hun huiswerk niet hebben gedaan :?
Reputatie 6
Badge +6
Hoi

Zag je bericht te laat, maar dit probleem is weldegelijk bekend lees dezen twee topics maar eens:



https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/ik-kan-doorschakelen-niet-uitzetten-is-hier-een-oplossing-voor-39412

https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-lukt-het-doorschakelen-niet-meer-38401

Gr Ron
Badge
Natuurlijk heb ik alle posts gelezen over dit onderwerp, echter mijn prbleem kwam ik nergens tegen.
Met name het doorschakelen naar mijn huistelefoon, zonder dat dit ingesteld werd, was dermate uniek dat niemand daar een antwoord op had... overigens ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe zo iets kan/kon gebeuren...

Hoe dan ook, het is nu opgelost en ik heb mijn ervaringen op dit forum geplaatst om eventuele lotgenoten een dienst te bewijzen.
Badge
Overigens kwam ik er achter dat bij T-Mobile hetzelfde probleem met iPhones optrad (in casu: doorschakelfuncties), maar dat zij dat sinds half-juli hebben opgelost!!
Misschien is het een goed idee voor Simyo resp. KPN om eens intercollegiaal contact op te nemen met T-Mobile om te vragen hoe ZIJ dat voor elkaar hebben gekregen?
Het is maar een idee van mij, als een zeurende klant, die de krankzinnige wens heeft dat hij graag wil krijgen waarvoor hij betaalt: Probleemloos bellen én gebeld worden.

P.S. Deze boodschap is bedoeld voor de "Decissiomakers" binnen de Simyo-organisatie, dus moderators svp gaarne doorsturen!!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Catscottage,

Ik ben blij dat het opgelost is! Ik wist inderdaad niet dat dit dan zou werken. Dankjewel voor het plaatsen van de oplossing dus 🙂 Zo zijn mensen in de toekomst (die dit probleem hebben) ook meteen geholpen.

Dankjewel voor de tip ook. Er zal naar gekeken worden.

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Ron H, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Ik heb precies hetzelfde euvel. Wie week een echte oplossing? Ik kan ook niet gebeld worden, maar wel bellen.

Reputatie 1
Badge

@Cees J. 

Wanneer je een iPhone hebt, dan zou ik hier eens kijken wat de doorschakeling betreft.

https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/doorschakelen-iphone-6-lukt-niet-hoe-los-ik-dit-op-41982?postid=204123#post204123

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Cees J,

 

Ik kan je inderdaad adviseren het topic die HvM deelt door te nemen, daar heeft hij een hele recente beschrijving gedeeld hoe dit precies werkt.

Laat je weten of het daarmee is gelukt? We horen het graag!

 

Bedankt HvM!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer