.

Beantwoord

Hoe komt het dat mijn gesprekken steeds wegvallen?

  • 14 January 2016
  • 9 reacties
  • 3883 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Beste simyo,

Tijdens het bellen valt de meeste keren het gesprek steeds weg, en kan ik zowel de ontvanger niet meer verstaan en vice versa, steeds even wel, en dan weer niet. Bereik staat op volledig. Hoe kan dit?
Ik bel prepaid en mijn postcode is 1018WA. Netwerk staat op GSM/WCDMA.

Ik hoor graag hoe dit op te lossen,

Bedankt,
Lara
icon

Beste antwoord door franswon 14 January 2016, 14:28

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Lara,

Welkom op het Simyo forum.

Heb je al geprobeerd je toestel een reset te geven? Dus uitzetten, batterij er uit indien mogelijk, simkaart er uit, paar minuten wachten en alles weer terugzetten en je toestel weer aanzetten.

Laat je even weten of dit het probleem verholpen heeft?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Laa,

Ook namens mij welkom op het Simyo forum. Wat een vervelend probleem. Ik heb je aansluiting nagekeken en de instellingen staan goed. Er is ook geen storing bekend bij jou in de buurt. Heeft de tip van Franswon geholpen? Zo niet, dan hoor ik graag sinds wanneer je dit probleem hebt en op welke plaats(en) het voorkomt.

Groetjes,
Sean

@Franswon bedankt voor je hulp!
Reputatie 1
Badge +5
Hoi Lara,
Als ik op website van 3gmasten.nl kijk via googlemaps: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zO0DHqLdKkdI.kY4lx8hLMl88

zie ik dat er op jou postcode gebied minstens 4 masten staan die 4 zijn allebij 2100mhz en 900mhz, 900mhz is voor binnen dekking goed en 2100mhz voor de snelheid.
maar zolang ik zie dat jij prepaid hebt denk ik dat je alleen echt wat aan die 900mhz hebt, maar in principe moet je heel goed bereik hebben als ik het zo zie.

ik zou de informatie van franswon opvolgen en kijken of het helpt! :)

wat voor toestel heb je trouwens?

Mvg,

Simnlru
Reputatie 2
Badge +5
Hoi simnlru,

Thanks voor je uitleg. Heel goed!

Ik ben benieuwd naar de reactie van Laa. Ik wacht het af 😉.

Groetjes,
Estelle
Helaas heeft de reset niet geholpen. Het probleem doet zich voor als ik vanuit huis bel of gebeld word, maar ik bel ook niet vaak op andere plekken. Het bereik staat telkens op volledig.
Mijn telefoon is een samsung galaxy s3 mini.

Hebben jullie een ander idee wat de oorzaak kan zijn?
Ik hoop het, anders zie ik geen andere optie dan van provider te wisselen. Hiervoor belde ik met Vodafone en waren er geen problemen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Laa,

Als ik het zo lees, heb ik het idee dat je telefoon soms de verbinding met de simkaart verliest. Ik heb er daarom meteen eentje op de post gedaan, omdat dit te proberen te verhelpen 🙂. Je ontvangt 'm binnen 3 werkdagen en je hoeft 'm alleen te activeren via Mijn Simyo.

Laat je me weten of dit verschil maakt?

Groetjes, Tiury
Beste,

Helaas is het probleem met de nieuwe simkaart niet verholpen. Ik ben inmiddels verhuisd en ook op het nieuwe adres valt het gesprek steeds weg, en op andere locaties ook. Ik kan geen telefoongesprek meer voeren hierdoor. Ik hoor de andere persoon steeds maximaal een paar seconden wel, dan weer niet etcetera.
Hoe is dit op te lossen?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Lara,

Het begint er toch wel op te lijken dat het niet aan de simkaart of het netwerk van KPN/Simyo ligt. Om dit helemaal zeker te weten moet je eens een 'kruisproef' doen als dit mogelijk is.
Dus jouw Simyo-simkaart in een ander toestel (moet wel simlockvrij toestel zijn) en de kaart van dat toestel (bij voorkeur niet één die het KPN-netwerk gebruikt) in die van jou.
Als die andere kaart dezelfde problemen geeft in jouw toestel en de Simyo kaart doet het wel in dat andere toestel dan is de oorzaak van het probleem duidelijk, dan is er iets met jouw toestel of de instellingen niet goed.

Ik hoop dat het je lukt om deze 'kruisproef' uit te kunnen voeren en hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lara,

Het begint er toch wel op te lijken dat het niet aan de simkaart of het netwerk van KPN/Simyo ligt. Om dit helemaal zeker te weten moet je eens een 'kruisproef' doen als dit mogelijk is.
Dus jouw Simyo-simkaart in een ander toestel (moet wel simlockvrij toestel zijn) en de kaart van dat toestel (bij voorkeur niet één die het KPN-netwerk gebruikt) in die van jou.
Als die andere kaart dezelfde problemen geeft in jouw toestel en de Simyo kaart doet het wel in dat andere toestel dan is de oorzaak van het probleem duidelijk, dan is er iets met jouw toestel of de instellingen niet goed.

Ik hoop dat het je lukt om deze 'kruisproef' uit te kunnen voeren en hoor graag van je.


Hoi Laa,

Het bericht van Franswon geeft precies aan wat ik je wilde vragen 🙂 Wat fijn om zulke kenners op het forum te hebben, bedankt Franswon!

Zou je de test die hij je aanraadt willen uitvoeren en ons willen laten weten wat het resultaat hiervan is? Dit geeft ons namelijk een heel duidelijk beeld van het probleem. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela

Reageer