.

Beantwoord

Hoe kom ik van telefonische spam / oplichterij af?

  • 14 December 2019
  • 2 reacties
  • 555 Bekeken

Ik wordt elke dag gebeld door steeds een ander nummer. In het begin waren het nog nummers dat begon met “033”, nu is dat “085 888”. Het gaat om oplichterij. Ik wil hier uiteraard vanaf. Nummers blokkeren heeft blijkbaar geen zin want ik wordt dus elke dag opnieuw lastig gevallen.

Wanneer ik opneem hoor ik niets of mijn voornaam met een buitenlands accent. Dit is begonnen op 17 november en ik ben er nu wel echt klaar mee.

Wat kan ik hier tegen doen? Ik wil géén ander telefoonnummer. Het zou mooi zijn als ik bijv. alle nummer dat begint “085 888” kan blokkeren.

icon

Beste antwoord door Ouael 15 December 2019, 13:56

Bekijk originele reactie

2 reacties

 

Wat kan ik hier tegen doen? Ik wil géén ander telefoonnummer. Het zou mooi zijn als ik bijv. alle nummer dat begint “085 888” kan blokkeren.

Je kunt daartoe wellicht deze app gebruiken. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Robo8,

 

Welkom op het Simyo forum!

Oei, wat zuur dat je zo lastig wordt gevallen. Ik snap goed dat je daar niet gelijk een ander nummer voor wil hebben. Vanuit het netwerk kunnen wij geen nummers of een serie nummers blokkeren. Gelukkig zijn er veel handigheden op je eigen toestel om nummers te blokkeren. Het lastige is wel dat deze nummers dus steeds wijzigen dus dan blijf je aan de gang. 

Ik adviseer je de telefoontjes te negeren en niet op te nemen. Daardoor geef je de indruk dat het nummer niet actief is en dan zullen de pogingen om te bellen soms helemaal stoppen. Artikelen van ons om vervelende bellers tegen te gaan  vind je hierhier en hier.

Heb je nog andere vragen? Reageer dan gerust.

 

Groetjes,

Ouael

Reageer