Beantwoord

Hoe kan ik voorkomen dat mijn telefoon uit zichzelf belt?

• 8 mei 2016
  • 7 reacties
  • 13478 Bekeken

Badge
Help! Mijn telefoon belt uit zichzelf naar mensen uit met contactpersonenlijst en ik kan dit vervolgens niet terugzien in mijn oproepenlijst. Dit is echt extreem vervelend, want ik heb op deze manier al verschillende collega's van mijn werk gebeld, waaronder een persoon om 02:00u 's nachts (!!!) Ik wil dat dit zsm opgelost wordt, want ik val nu mensen ongewild lastig met telefoontjes waar ik zelf niks vanaf weet & die ik ook niet kan terugvinden in m'n overzicht. Kunnen jullie asap kijken hoe dit mogelijk is?
icon

Beste antwoord door Friesian 8 mei 2016, 08:25

Een controle vraag. Heb je behalve bij oproepenlogboek ook gekeken bij WhatsApp oproepen als je dat hebt. (voorbeeldje)

In 1e instantie dacht/denk ik aan broekzak bellen maar om 02.00?

Het lijkt me goed als je even naar een telefoonwinkel gaat zodat ze daar 'echt' kunnen kijken. De sim belt niet, de telefoon geeft een opdracht.
Bekijk originele reactie

7 reacties

Een controle vraag. Heb je behalve bij oproepenlogboek ook gekeken bij WhatsApp oproepen als je dat hebt. (voorbeeldje)

In 1e instantie dacht/denk ik aan broekzak bellen maar om 02.00?

Het lijkt me goed als je even naar een telefoonwinkel gaat zodat ze daar 'echt' kunnen kijken. De sim belt niet, de telefoon geeft een opdracht.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Tamargv,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vreemd dat jouw telefoon uit zichzelf naar jouw contacten belt.

Zou je mij kunnen vertellen wanneer één van deze gesprekken precies heeft plaatsgevonden? Ik zie tussen jouw verbruiksgegevens van de maand mei namelijk geen uitgaand gesprek rond 02.00 terug.

Als dit gesprek wel in mei heeft plaatsgevonden dan is er, zoals Friesian al aangaf, waarschijnlijk via een App gebeld. Er heeft dan alleen interneverbruik plaatsgevonden. Deze gesprekken zul je ook niet terugzien tussen je uitgaande oproepen.

Bij Whatsapp kun je de oproepen terugzien wanneer je links onderaan in de App op recent klikt. Als dit niet de veroorzaker is, dan wil ook ik je adviseren om contact op te nemen met de leverancier van je telefoon.

Groetjes,
Sean

@Friesian bedankt voor je antwoord!

Ik heb intussen het zelfde probleem en het zit bij mij wel in de simkaart.
Ik heb deze namelijk in een ander toestel gedaan en ook bij deze belt me telefoon naar 0208087125 en die staat echt niet in mijn contacten sterker nog ik weet niet eens wie dat is.
Bel ik zelf het nummer dan is deze ook nog eens afgesloten maar het kost me wel iedere keer 10 cent en daar het enkele keren per maand gebeurt ben ik al snel door me bel te goed heen.
Maar Simyo kan of wil dit nummer niet blokkeren dus ben ik genoodzaakt om maar een andere provider te gaan nemen om te kijken of het dan wel is opgelost.

Reputatie 7

@audb 

Je hebt hier ook gereageerd en ook een reactie gehad. 

https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/nummer-blokkeren-hoe-doe-ik-dat-37820#post198281

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @audb,

Welkom terug op het forum!

Zoals @ Ray aangeeft heeft mijn collega Daisy inderdaad al een reactie achtergelaten op dezelfde vraag die jij had gesteld hier:

https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/nummer-blokkeren-hoe-doe-ik-dat-37820#post198281

Dit was haar reactie: 

Hoi Audb,

Super vervelend dat dit telkens gebeurd. Als het goed is zou je ook uitgaande gesprekken kunnen blokkeren voor dat nummer, op dezelfde manier als hoe je dat doet met inkomende gesprekken blokkeren.  Anders zou je een app kunnen installeren: "Block Outgoing Calls".  Als ik het goed begrepen heb is de app wel alleen beschikbaar op Android toestellen. 

Ik hoop dat je daar wat aan hebt. 

Groetjes,

Daisy

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag!

@ Ray Bedankt! 

Groetjes,

Tessanne

Deze werkt dus niet wel de app call block.
Echter heb ik een Xiaomi en het is mogelijk om de rom te vervangen/wissen en evt ook een niet originele rom zoals lineage os er op te zetten.
Maar het blijft gewoon extreem vreemd dat als ik me simkaart in een andere telefoon zet het zelfde weer gebeurt.
Ik ga het deze week nog even aanzien of er weer wordt gebeld evt zet ik de sim even in een Iphone maar als ik op internet kijk dan blijkt er meer gebruikers het zelfde te over komen.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Audb,

Ik snap dat het vervelend is dat dit gebeurd, echter kan ik hier eigenlijk niet bij helpen. Je toestel belt dan namelijk dat nummer en niet je simkaart, mocht je het prettig vinden om toch een nieuwe simkaart te ontvangen om te kijken of dit het probleem verhelpt kan ik dit wel voor je doen.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Daisy

Reageer