.

Beantwoord

Hoe kan ik privénummers blokkeren?

  • 16 February 2017
  • 2 reacties
  • 9924 Bekeken

Een privénummer blijft mij steeds bellen, kan ik dit nummer ook blokkeren? (ik heb een Android telefoon)
icon

Beste antwoord door Jihane 17 February 2017, 11:37

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Robin1989,

Een bepaald privénummer is niet te blokkeren, met Blacklist Plus uit de PlayStore kan je wel ALLE anonieme nummers blokkeren, of je dat wilt.... hierdoor ontvang je ook geen gespreken meer van vertrouwde personen die anoniem bellen.

Als je echt veel overlast hebt is het te overwegen een ander nummer aan te vragen.

Als je dit wilt geef je dit hier even aan en een moderator zal je hierover verder instrueren.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Robin1989,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat naar dat je lastig gevallen wordt door een privénummer 😞 Ik zal nooit snappen waarom sommige mensen het nodig vinden om elkaar dwars te bomen. In zulke gevallen kan ik twee dingen voor je betekenen: je kunt ervoor kiezen om een waarschuwing te sturen via diegene's provider, of je kunt je nummer wijzigen. Als je voor de waarschuwingsoptie kiest, dan gaat dat als volgt in zijn werk: je kunt mij dan tien contactmomenten toesturen via een privébericht. Wat is een contactmoment? Dat is een moment waarop er verbinding is geweest met dat privénummer, al was het maar één seconde. Het is dus belangrijk dat je dan wel opneemt, als is het maar voor eventjes. Je noteert de momenten dan als volgt: '15 februari 2017 16:03', '17 februari 2017 12:34', enzovoorts. Wij kunnen dan via het netwerk een bericht sturen naar de provider van die persoon, zodat diegene een waarschuwing ontvangt.

De andere optie is dat jij je nummer laat wijzigen. Als je daarvoor kiest, dan kan ik dat kosteloos voor je in orde maken. Je krijgt dan per direct een nieuw telefoonnummer 🙂

Franswon heeft je ook een derde optie geboden: dat kan natuurlijk ook! Met die App worden alle onbekende nummers geblokkeerd, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat alle nummers dan geblokkeerd zijn: ook die van eventuele bekenden die privé bellen.

Laat je me weten waar je voor kiest?

@ Franswon, dankjewel voor je toevoeging!

Groetjes,
Jihane

Reageer