.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn doorschakelen uitzetten?

  • 25 December 2014
  • 24 reacties
  • 26527 Bekeken

Badge +1
ik ben al een week bezig om doorschakelen uit te schakelen!  de melding komt  dat alles uit staat!  maar bij het nummer bellen wordt het doorgeschakeld naar weer het ingestelde nummer. 
icon

Beste antwoord door Ruud 29 December 2014, 11:58

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi gazalo,

Heb je 12339 geprobeerd om het uit te zetten?

En heb je ##002# ook al geprobeerd?
Daarmee verwijder je álle doorschakelingen die er actief zijn.

Laat aub even weten of dit heeft geholpen.
@ Martijn® en gazalo

Zou het kunnen gaan om doorschakelen met voorwaarden actief?
Wanneer je dat ziet (bij mijn Samsung ook) wanneer je iemand belt lijkt dat normaal te zijn.
##002# [zenden] maakt daarbij geen verschil.

Groet,
Friesian
Reputatie 3
Badge +7
Hoi gazalo,

Welkom op het forum:)

Ik heb je bericht verplaatst naar het subforum bellen, zo kan iedere gebruiker het makkelijker vinden.

Kun je hier laten weten of de suggesties van Martijn®
Heb je 12339 geprobeerd om het uit te zetten?

En heb je ##002# ook al geprobeerd?
Daarmee verwijder je álle doorschakelingen die er actief zijn.

en Friesian
Zou het kunnen gaan om doorschakelen met voorwaarden actief?
Wanneer je dat ziet (bij mijn Samsung ook) wanneer je iemand belt lijkt dat normaal te zijn.
##002# [zenden] maakt daarbij geen verschil.
hebben geholpen? Het kan ook nog zo zijn dat je een geen instellingen op het netwerk actief hebt staan, maar dat het nog in je toestel ingesteld staat. Dan verwijs ik je graag even door naar de toestelhulp van KPN;)

Is het gelukt om de doorschakeling te verwijderen?

@Martijn® en Friesian Dank voor jullie hulp:D
Badge
Doorschakelen uitzetten lukt bij mij ook niet. 12339 en ##002# geprobeerd.  Zonder resultaat(ik ben in het buitenland, kan dat de reden zijn?). Als ik het in de instellingen van mijn toestel probeer krijg ik de volgende mededeling: uw provider biedt geen ondersteuning voor het uitschakelen van oproepdoorschakeling wanneer de telefoon niet wordt opgenomen/ bezet is/ onbereikbaar is. Is er een oplossing? 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi asteets,

Doorschakelingen uitzetten vanuit het buitenland is, zoals je ondervindt, niet mogelijk. Via 12339 je voicemail uit zetten dus ook niet.

Ik ben bang dat je dus moet wachten tot je weer in Nederland bent. Mocht je voicemails krijgen; dat kost niets. Het afluisteren wel, dus als je kosten wilt voorkomen hoef je ze enkel niet af te luisteren.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Badge
@ernst. Duidelijk.  Bedankt.  Ik wacht tot ik weer in NL ben.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi asteets,

Fijn dat Ernst je heeft kunnen helpen, Kun je hier nog laten weten of het is gelukt? Veel plezier in het buitenland nog:D
Badge
@Ruud.  Over een dag of 10 zal ik laten weten of het is gelukt.
Badge
@Ruud.  Over een dag of 10 zal ik laten weten of het is gelukt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi asteets,

Super 😮 We wachten het even af. Nog een fijne tijd in het buitenland!
Badge
@Ruud. 12339 is gelukt. De voicemail staat uit. Na ##002# staat doorschakelen bij onbeantwoord nu uit. Doorschakelen bij in gesprek en bij onbereikbaar staan nog aan en geven dezelfde (zie hierboven) melding als ik ze probeer uit te zetten. Ik laat het hierbij. Voicemail was voor mij het belangrijkste. 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi asteets,

Bedankt voor het doorgeven dat het gelukt is met je voicemail.

Misschien dat de doorschakeling een toestel instelling is.

Kan je aangeven welke type toestel je gebruikt?
Uitschakelen bij Android kan ook via je toestel instellingen.

Bij Versie 4.1.1. (Jelly Bean), die ik heb, moet je hier voor naar instellingen - Bellen - Oproep doorschakelen. Daar kun je altijd doorschakelen op uitgeschakeld zetten. 

Dan heb je ook nog keuze uit doorschakelen bij in gesprek, onebantwoord of onbereikbaar. Deze kun je los van elkaar aanklikken en dan uitzetten. Je kan ook een ander nummer kiezen. (standaard staat deze naar +31653xxxxxxxxxx) de x staat voor jouw nummer. 
Badge +8
Hoi Raytje,

Dat is een handige aanvulling 🙂
Bedankt daarvoor weer! Gebruik jij ze wel eens die opties?

Groetjes,
Charlene
Nee bij mij staat het allemaal standaard. Heb Voicemail wel eens uitgezet maar die staat momenteel ook aan.. 

Ik ging mijn eigen stappen trouwens net even zelf proberen en kreeg de melding dat de provider dit niet ondersteund. 

Dus nu vraag ik me af of mijn tip wel zo zin heeft.. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje,

Het kan in sommige gevallen wel werken. Dus in dat geval is het wel degelijk een goede tip! Mocht het toch niets hebben geholpen, horen we dit uiteraard graag van asteets!
Badge
@Ali.@Tiury. Excuses voor de late reactie.  Ik was even met andere zaken bezig.
Het toestel wat ik gebruik is een Huawei Y530-U00 met Android versie 4.3.
Als ik in de instellingen van dat toestel probeer  doorschakelen uit te schakelen,  krijg ik de eerder vermelde verwijzing naar de provider. (Uw provider biedt geen ondersteuning voor het uitschakelen van oprodoorschakeleningen wanneer uw telefoon niet bereikbaar is/ in gesprek is. )
Reputatie 4
Badge +10
Hoi asteets,

Bedankt dat je je type toestel doorgeeft! Ik begrijp dat je dus in de instellingen van je toestel doorschakelingen probeert uit te zetten. Waar doe je dit precies in je toestel? :o

Ik heb ook even de handleiding van je toestel erbij gepakt en doorgenomen. De handleiding geeft het volgende aan.
Je kunt op het startscherm naar het tandwiel icoontje. Daarna ga je naar het tabblad Alles > bij het gedeelte APPS klik je op Bellen > Oproep doorschakelen.

Hier zou je een doorschakelmodus kunnen kiezen en een telefoonnummer waar je naar toe wilt doorschakelen. Waarschijnlijk kun je hier dan ook zien of het uitstaat en hoe je het uit kan zetten.

Ook heeft je toestel een wisselgesprekfunctie. Je kunt dan bij het gedeelte APPS weer klikken op Bellen en daarna op Aanvullende instellingen. Daar zie je het vakje Wisselgesprek. Wil je kijken of deze aanstaat?

Laat je het weten?
Badge
@Naomi. Bedankt voor je reactie. Ik heb precies gedaan wat je omschrijft. Je hebt daar 3 mogelijkheden:
1. Bijwerken.  Daar kun je het nummer waarheen wordt doorgeschakeld wijzigen. 
2. Annuleren. 
3. Uitschakel (..)
Ik doe optie 3 en krijg dan de eerder vermelde verwijzing naar de provider. Vandaar dat ik contact met jullie opnam.
Dat zijn die stappen die ik ook vermelde. Of het lukt niet bij Huawei of Simyo (kpn) ondersteund het niet.
Reputatie 3
Badge +7
@Naomi. Bedankt voor je reactie. Ik heb precies gedaan wat je omschrijft. Je hebt daar 3 mogelijkheden:
1. Bijwerken.  Daar kun je het nummer waarheen wordt doorgeschakeld wijzigen. 
2. Annuleren. 
3. Uitschakel (..)
Ik doe optie 3 en krijg dan de eerder vermelde verwijzing naar de provider. Vandaar dat ik contact met jullie opnam.


Hoi asteets,

Ik heb voor de zekerheid nog contact opgenomen met de netwerkservices van KPN. Zij geven aan dat er geen actieve doorschakeling is voor je aansluiting, op het netwerk.

Dit kan de reden zijn waarom je de melding krijgt contact op te nemen met je provider. Op welke manier ben je achtergekomen dat er nog een doorschakeling actief is?

Mocht je aan de hand van de bovenstaande stappen het niet kunnen uitschakelen dan raad ik je aan om de simkaart even in een andere toestel te plaatsen. Daar kan je vervolgens alle doorschakelingen uitzetten door ##002# in te toetsen.

Geef je even aan of de tip je geholpen heeft?
Badge
Bedankt voor het antwoord Ali. Ik kwam er achter dat doorschakelen was ingeschakeld toen ik ging zoeken hoe ik de voicemail kan uitschakelen.  Dat is inmiddels gelukt. De andere doorschakelingen nog niet, behalve doorschakelen bij onbeantwoord. 
Ik heb inmiddels ##002# ook met een andere telefoon uitgevoerd.  Ondanks dat de telefoon daarna aangaf dat doorschakelen was uitgeschakeld,  bleek dat niet zo te zijn. Ik zit overigens weer in het buitenland. Niettemin lijkt ##002# wel te werken. Als ik over een aantal weken weer in NL ben zal ik het nog eens proberen.  Als het dan wel werkt laat ik het hier weten. 
Voor het overige  laat ik het hierbij. Als KPN geen actieve doorschakelingen heeft zal het wel aan de Huawei liggen......
Reputatie 5
Badge +11
Hoi asteets,

Fijn dat je een terugkoppeling geeft. We wachten je reactie voor als je weer in NL bent af!
Reputatie 1

Het is al een oud topic, maar ik wilde er toch even op reageren om mensen die dit probleem ervaren uit de brand te helpen.

Ik heb exact dit probleem gehad, maar het vervelende in mijn geval was dat ik gebruik maak van eSIM en ik de SIM-kaart dus niet kan wisselen. De vriendelijke dame van de helpdesk heeft me een paar opties gegeven, die ook in dit topic staan, maar die werkte helaas niet. Wél werd ik getriggerd door een opmerking van haar over VoLTE. Nadat ik VoLTE uitgeschakeld had op de Simyo verbinding kon ik de doorschakeling wel opheffen met ##002#. Daarna VoLTE weer aangezet en probleem is definitief opgelost!

 

Hopelijk is hier iemand anders ook mee geholpen.

Reageer