.

Beantwoord

Hoe kan het dat de sterkte van het netwerk opeens slechter wordt?

  • 23 October 2017
  • 12 reacties
  • 182 Bekeken

Badge
Hoe kan het dat de sterkte van het netwerk halfeerd van de één op ander ogenblik???
Vandaag bemerkte ik dat het signaal dus sterk was afgezwakt!
icon

Beste antwoord door Caspar 24 October 2017, 09:43

Bekijk originele reactie

12 reacties

Zoveel redenen mogelijk. Locatie, drukte, verstoringen etc etc.
Badge
Ik zie hiervan de antenne en zit hemelsbreed 500 meter ervan af!! Kan mij niet voorstellen dat het signaal belemmerd wordt op zo'n korte afstand!
zoals ik al schreef, het kunnen meerdere redenen zijn. Telefoon al eens uitgezet, 10 minuten gewacht en op nieuw opgestart?

Is het overal of op 1 locatie? check hier over een storing is > https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm

Edit: Zegt niks, ik woon er nog geen 400 meter vanaf en ervaar het soms ook.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Lammerttt,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat de sterkte van je netwerk soms slecht wordt. Zoals Ray zegt kan het aan meerdere dingen liggen. Ik heb in ieder geval je simkaart gereset. Doe hiervoor even je toestel uit en aan. Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!
Badge
Ik heb nog steeds maar twee blokjes i.p.v. 4. Vanochtend had ik ook geen internet meer, maar dat is verholpen!
Ben nog steeds niet tevreden!
Her was altijd volle bak!
Reputatie 7
Badge +6
Kijk eens of het aan je toestel of simkaart ligt, oftewel de kruistest.
Badge
Ik heb de telefoon net opnieuw opgestart! Vier blokjes hoera! Echter nu gewoon weer 2 blokjes! Balen dus! Hoe doe ik een kruistest???
Reputatie 7
Badge +6
Jou simkaart in een ander toestel en andersom zo kun je kijken waar het probleem zit.
Heb je dit trouwens op 1 locatie of overal?
Reputatie 7
Badge +9
Moderne smartphones hebben meerdere antennes voor 2G/3G en LTE (plus ook nog antennes voor Wi-Fi en GPS). Het lijkt mij dat een van de antennes voor mobiele telefonie niet goed werkt waardoor je soms het aantal blokjes ziet halveren, het is dus waarschijnlijk een hardware probleem. Een kruistest met een andere goed werkende telefoon zal helderheid verschaffen.
Badge
Ik ga er naar laten kijken! Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 6
Badge +5
Een kruistest is inderdaad een goed plan Lammerttt, bedankt voor de antwoorden Ron H, Ray en Scotsman! Ik hoor graag van je of het bereik beter is in een ander toestel :)

Groetjes,
Niels

Reageer