.

Beantwoord

Gesprek hapert en de ander is slecht/niet te verstaan, waar ligt dit aan?


  • Beginner
  • 0 reacties
Sinds een paar maand heb ik een smartphone en een nieuwe micro-kaart van Simyo bij mijn lopende abonnement.
Sindsdien heb ik tijdens een telefoongesprek dat het gesprek in een golfbeweging wegvalt en terugkomt.
Hierdoor is het niet mogelijk een gesprek te voeren.
In eerste instantie dacht ik dat dit aan mijn thuisomgeving lag, maar gisteren in postcode 8601 gebeurde hetzelfde.
Waar ligt dit aan?
Wat kan ik aan mijn toestel veranderen zodat dit niet meer gebeurt?
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 May 2015, 08:55

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi M.Versteijlen,

Wat goed om te lezen dat je simkaart het nu lijkt te doen! Laat je ons weten of je nu wel beter verstaanbaar bent? :D

Groetjes, Tiury
Badge
Oh yes hij doet het nu geloof ik. Dank jullie wel!
Badge
Sorry, de nieuwe simkaart geeft helemaal geen bereik. Hij is ook een maatje kleiner dan mijn vorige simkaart, er moet in mijn telefoon een microsim, maar deze is te klein denk ik.
Ik heb overigens die kruistest ook gedaan maar dat hielp niet.

Groetjes, Monique
Reputatie 3
Badge +7
Hoi M.Versteijlen,

Goed dat je dat even vraagt 🙂

Ja, bij een vervangende simkaart blijf je je eigen nummer behouden. Je simkaart is vanochtend naar je opgestuurd. Binnen 2 werkdagen kan je deze verwachten.
Badge
Dat zal ik doen. Heb ik dan nog hetzelfde nummer?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi M.Versteijlen,

Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp dat je het op meerdere plekken hebt en je bereik op dat moment ook goed is. Ik heb daarom een nieuwe simkaart naar je toegestuurd.

Geef je aan ons door of het probleem hiermee is opgelost? 🙂
Badge
Beste Charlene,

Jammer genoeg heeft het nog niet geholpen. Mensen horen mij als ik bel alsof ik een handdoek voor mijn mond heb, en ik val constant weg. De andere persoon aan de lijn klinkt ook heel ver weg. Dit is niet op een bepaalde plaats, dit is overal als ik bel, of gebeld wordt terwijl ik wel volledig bereik heb.

Hoop dat jullie weten wat het kan zijn,

Groetjes, Monique
Badge +8
Hoi M. Versteijlen,

Heb jij dat op één locatie of op meerdere? Zoals je hierboven leest, maakt dat nogal een verschil voor de oplossing.
We horen dus graag van jou, als je dit op één locatie ondervindt, op welke postcode dat precies is.
Heb je het op meerdere locaties, kun je dan goed uitleggen wat er precies gebeurt? Is de geluidskwaliteit slecht, of zie je vaak Geen service in je scherm?
Hoe preciezer jij bent, hoe sneller wij ervoor kunnen zorgen dat je weer lekker onbezorgd kunt bellen 🙂

De reset heb ik voor de zekerheid gegeven. Daarvoor moet je je toestel even uitschakelen en dan weer aanzetten. Dan weten we of dat geholpen heeft.
Laat je het hier weten?

Groetjes,
Charlene
Badge
@Naomi, zou je dit ook voor mij kunnen doen, want in een andere telefoon hapert mijn simkaart ook als ik bel. Thanks!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi GSH, welkom op het forum van Simyo!

Friesian heeft je al een goede tip gegeven 🙂 Je kunt een kruistest uitvoeren. Dit betekent inderdaad dat je je Simyo simkaart test in een andere telefoon. En je test een andere simkaart in je eigen telefoon.

Als ik het goed lees heb je het probleem sinds je een nieuwe telefoon hebt met een nieuwe simkaart, klopt dat? Goed dat je aangeeft dat dit ook op een andere postcode is gebeurd. Ik had anders ook eerder gedacht aan de bereikbaarheid op een bepaalde plek.

Voor de volledigheid heb ik je simkaart nog gereset. Hiervoor hoor je je telefoon even uit te zetten en weer aan te doen. Je simkaart gaat zich dan opnieuw aanmelden op het netwerk :)

Wil je ons laten weten wat de resultaten zijn van de test? :$

@Friesian; bedankt voor je goede tip!
Even een kruistest indien mogelijk.. Daarmee kom je te weten is het de sim of de telefoon.
Andere sim jouw telefoon ....
Jouw telefoon andere sim.

Reageer