.

Beantwoord

Geen verbinding, Iphone blijft op 'zoeken' staan. Wat kan ik doen?

  • 9 October 2020
  • 5 reacties
  • 1377 Bekeken

Badge

hallo,

Als ik mijn simkaart in mijn Iphone 6 stop dan blijft er zoeken staan. Als ik het in mijn oude telefoon stop, een iphone SE heb ik echter wel verbinding. Nu heb ik ergens gevonden dat dit aan mijn telefoon kan liggen maar dat niet perse hoeft. Er staat ook dat ik bij instellingen > aanbieder > automatisch moet uitzetten maar dat staat helemaal niet tussen de instellingen op mijn telefoon?

Kan iemand mij hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door RicoK 9 October 2020, 17:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7

@manon01 Wat grappig dat je aangeeft 'mijn oude telefoon, een iPhone SE'. Dit, daar de SE (1st gen) jonger is dan de iPhone 6, daar de SE 1st gen was gebaseerd op de iPhone 6S welke na de 6 kwam ;)

Maar dit terzijde, krijg je meldingen te zien op het scherm van je iPhone 6? Ging het invoeren van de pincode van de Simkaart wel goed? En wanneer een waar krijg je te zien dat je  instellingen > aanbieder > automatisch moet uitzetten

Badge

@RicoK Ik krijg geen meldingen op me scherm als ik de simkaart erin stop. Alleen dat linksboven in het scherm (waar normaal KPN staat) van geen simkaart naar zoeken verandert :) 
Hoef geen pincode in te voeren als ik mijn simkaart in me telefoon stop want die instellingen heb ik ooit uitgezet.
Op internet stond dat je er zo voor zorgde dat de telefoon stopte met zoeken naar een netwerk en dacht dat dat mijn laatste optie was haha, maar kan die instelling dus niet bij mijn telefoon vinden.

Reputatie 7

@manon01 Als ik Google op ‘iphone blijft zoeken naar netwerk’ dan verschijnt daar direct een support pagina van Apple. En daar staat dan weer het volgende:

De netwerkinstellingen opnieuw instellen.

Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Wellicht dat dit een oplossing kan zijn voor je probleem.

Badge

@RicoK Heb ik al geprobeerd, was helaas niet de oplossing, maar bedankt voor het meedenken :)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Manon01,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt!

 

Ik heb je simkaart een reset gegeven, in de hoop dat dit helpt. Omdat je aangeeft dat de simkaart wel in een ander toestel werkt, lijkt er niks mis te zijn met de simkaart. Ik adviseer je daarom met beide toestellen en simkaart langs een apple winkel te gaan, zij hebben natuurlijk wat meer verstand van het technische aspect van het toestel. Ik denk dat zij je wel verder kunnen helpen als de reset geen verschil heeft gemaakt.

 

Laat je weten of het is gelukt? Bedankt RicoK voor je hulp en aanwijzingen!

 

Fijn weekend!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer