.

Beantwoord

Geen verbinding in Californië. Hoe kan dat?

  • 12 May 2017
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Ik ben op dit moment in Californië en slaag er niet in om verbinding te krijgen met beschikbare netwerk(en). Mijn telefoon geeft aan dat er een T-mobile netwerk is maar ik kan daar niet opkomen. Internationaal bellen staat aan. Ik heb een beltegoed van ruim 19 euro dat automatisch wordt aangevuld als het onder de 2 euro komt. Kent iemand dit probleem?
icon

Beste antwoord door Asma 14 May 2017, 13:07

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi PietBerkhout,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je geen netwerk kunt verkrijgen in het buitenland. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat. Om je netwerkprobleem te verhelpen, heb ik deze instelling voor je gereset. Kun je op je telefoon controleren of de optie (data)roaming aanstaat? Hierna kun jij je telefoon even uit- en aanzetten.

Kan je nog steeds geen netwerk verkrijgen? Probleem dan handmatig naar een netwerk te zoeken. Blijft het probleem bestaan? Kun je dan een kruistest uitvoeren? Hiervoor plaats jij je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen wij namelijk achterhalen wat er precies aan de hand is.

Laat je mij weten wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +9
Hopelijk heeft PietBerkhout een tri- of quad band toestel, anders is het niet mogelijk om verbinding te maken met GSM netwerken in de USA.
Hartelijk dank voor julliereacties. Het is ondertussen gelukt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PietBerkhout,

Goed om te horen dat het gelukt is! Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Caspar

Reageer