.

Beantwoord

Geen netwerkverbinding Indonesië, wat nu?


Sinds enkele dagen kan ik geen netwerkverbinding maken in Indonesie. Erg vergeten want ik heb het nodig voor mijn internet betalingen (sms check bij overbooking).
icon

Beste antwoord door Caspar 30 May 2016, 12:31

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Karyas,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je geen netwerk hebt in Indonesië. Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te zoeken? Als je meerdere netwerken vindt, kun je ze allemaal proberen en zo kijken welke er werkt.

Lukt het zo?

Groetjes,
Caspar
Nee, had ik al eerdere georobeerd.
Heb je al in jullie system al laten kijken, las een soort gelijk geval in het forum over geen veebinging in Spanje
Southern in het system al zegt de settings dat buitenland is ingested.
Caspar, het lukt dus niet. Heb handmatig de keuzes uit geprobeerd en allemaal hetzelfde melding dat het niet lukt om te registeren.

Las ergens ook een Andre die niet kunt bellen in Indonesie.

Wat nu?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Karyas,

Jammer dat het nog niet is gelukt.

Ik zie dat je de optie op je Mijn Simyo niet aan hebt staan, klopt dat? Dan zul je deze eerst moeten omzetten voordat je kunt bellen of gebeld worden.

Als je dit hebt gedaan kun je altijd nog je instellingen van je toestel nagaan. Dit doe je hier.

Laat je me weten of het je is gelukt?

Groetjes,
Caspar
Dank Caspar,
Was het maar zo simple, heb buitenland veebinding uitgezet, gewacht en reboot, weer aangezet maar hetzelfde "kan niet registeren of aanmelden"
Afgelost maanden heeft het gewoon geweest in Thailand en Indonesie. Ik heb met name sms gebruikt en niet gebeld vanwege de immense kosten.
Ik heb de sms bevestigingen nodig om boekingen te kunnen doen met rmijn creditcard. zou graag zien of willen weten of jullie dit wel kunnen oplossing, want zo niet moet ik naar anders structurele oplossingen zoeken.
Bij handmatig zoeken vind ik Telkomse2G als provider maar kan hierop niet registeren. Verder XL maar daar staat forbidden bij en kan ook niet registeren.
By the way, ik zit in Tangerang/Jakarta vewacht dat hier de veebinding aanwezig zou moeten zijn.
Mijn Indonesian sim connect met Telkomsel 3G, toen het nog werkt connecteert de NL sim ook met Telkomsel.
Jammer geen reactie, zit wel met een problem hier.
Hmm, geen update... bijna weekend.
Ik las bij anderen in het forum die soortgelijke problemen hebben, dat daar de sim kaart instellingen zijn gereset waarna het problem is opgelost.
Kunnen jullie dit ook bij mijn sim uitproberen?
Het is gelukt door mijn sim kaart pp een anderen toestel te plaatsen en manual te zoeken. Daarna deze weer in mijn eigen toestel te plaatsen. Dank voor alle moeite.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Karyas,

Sorry voor de late reactie!

Gelukkig hebben wij elkaar ook via de e-mail gesproken 🙂 Heel fijn om te zien dat het uiteindelijk gelukt is. Bedankt dat je jouw oplossing hier hebt gedeeld. Mochten er mee mensen zijn met hetzelfde probleem, dan kunnen zij dit ook proberen 🙂

Groetjes,
Angela

Reageer