.

Beantwoord

Geen netwerk, wat kan ik doen?


Hi,

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht en mijn simkaart omgezet.  Nu geeft hij als ik wil bellen geen netwerk aan.  Hoe kan dit?

Ik heb de telefoon alweer opnieuw opgestart en ik heb de telefoon op vliegtuigstand gezet en weer uit.  Dan zou hij namelijk het netwerk opnieuw op zoeken. Maar niks werkt.  Wat moet ik nu doen?

icon

Beste antwoord door Deborah33 22 July 2020, 14:16

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hallo Deborah
Wat gebeurt er als je de simkaart weer in je oude mobiel terug plaatst en wat geeft je nieuwe mobiel aan als je er een andere simkaart in doet?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Deborah,

 

Super balen dat het niet gelijk werkt. Ik ben inderdaad benieuwd wat er gebeurd als je de simkaart weer in je oude toestel plaatst? Laat je het weten?

 

Thanks Ron H!

 

Groetjes,

Daisy

Inmiddels is het gelukt. Ik moest het kaartje andersom plaatsen. Bedankt voor jullie reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Deborah, 

Fijn dat het gelukt is! En jij bedankt voor de terugkoppeling :blush:

Groetjes, 
Bas

 

Hoi! Ik had een dag geen beltegoed en vervolgens gaf mijn telefoon geen netwerk/alleen noodoproepen aan. Ik heb gister ochtend mijn prepaid beltegoed opgewaardeerd, maar hij geeft nog steeds geen netwerk aan. Soms staat er wel Simyo links boven in de hoek, maar ik kan niet bellen en sms'en. Alle netwerk gegevens instellen staan goed ingesteld. Kunnen jullie helpen? Thanks! Iteke

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Iteke,

 

Wat gek! Ik zie geen gekke dingen op je aansluiting, lukt het om handmatig een netwerk te selecteren? Je kan de stappen van de onderstaande link volgen, zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor "handmatig een netwerk selecteren".

 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Hoi Daisy, bij het scannen op automatisch netwerk geeft mijn telefoon geen opties, maar dat is altijd zo geweest. Het begon op de dag zonder beltegoed. Is resetten van de sim een optie?

Reputatie 4
Badge +4

Hey Iteke,

 

Wat zuur zeg. In dit geval kan een reset helpen inderdaad. Wil jij je toestel voor langer dan 10 minuten uitschakelen? Dan zet ik de reset nu voor je klaar.

 

Groetjes,

Ouael

Sorry Ouael, mijn internet deed het gister dus de hele dag niet. Maar nu zou ik hem kunnen herstarten! Wil jij laten weten wanneer het kan?

Hoi, kunnen we het resetten vandaag proberen? Tussen 13 en 17 heb ik Wi-Fi en kan ik dus checken wanneer het resetten mogelijk is. Groetjes, Iteke 

@Iteke volgens mij is het anders bedoeld door @Ouael .

Hij schreef dat hij een reset (van de simkaart) vanuit Simyo zou klaar zetten enkele dagen geleden. Inmiddels is je telefoon al lang 10 à 15 minuten uit gezet geweest mag ik aannemen? 

Ach ja, hij was vergeten te vermelden dat je daarna de telefoon weer mag inschakelen.

Tis me wa met de jeugd van tegenwoordig.😁 

*Edit*

Mogelijk helpt je dit. Laat je het even weten?

Succes en een fijne dag

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Iteke,

 

Als jij je toestel opnieuw opstart is de reset afgerond!

 

Groetjes,

Daisy

Dankjewel! Helaas heeft het resetten niet geholpen, mijn telefoon heeft nog steeds geen netwerk. Ik heb alle instellingen gecheckt en goed staan. Wat kan ik nog meer proberen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Iteke,

 

Wat zuur dat je nog steeds geen verbinding hebt! Zou je nog een keertje willen proberen om een handmatig netwerk te selecteren in de instellingen van jouw telefoon? Je kan ook proberen om de simkaart te verwijderen en opnieuw in het toestel te plaatsen. Als dat ook niet werkt kun je jouw simkaart in een ander toestel stoppen, de pincode invoeren en checken of je op de andere telefoon wel verbinding krijgt met het netwerk. Hetzelfde kun je doen met een andere simkaart in jouw telefoon, dit noemen we een kruistest. Met behulp van een kruistest kun je namelijk goed vaststellen waar het probleem ligt.

 

Ik hoor graag of het is gelukt! :)

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi Tessanne,

Bij handmatig selecteren geeft hij geen KPN aan. Ik woon in Portugal, maar heb tot nu toe altijd KPN netwerk kunnen ontvangen. Wat kan ik nu doen?

Reputatie 7
Badge +6

Alle beschikbare netwerken uitproberen.

Gelukt!! Thanks Ron H.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Iteke, 

Fijn dat het allemaal werkt zoals het hoort! 

@Ron H bedankt voor je hulp weer :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer